Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hehe!

    Da venter jeg på tilbakemelding!

    Håper du finner tid til en tur snart for å høre på systemet her :)

    Good Working Week!

    Må inrømme att den ikke har kommit opp på spillern ennå:( gjør noe med det til helgen! dags att reise i vei på working week nå:p
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nye kabler på plass, nå venter jeg kun på ekstra strømrens :) er mer og mer moro å spille helt vanlig standard plater og høre alt det som bor i de :)
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Fant fram en 70-talls innspilling fra vårt broderland jeg ikke har spillt på lenge. Fikk fullstendig hakeslepp:). Nå nei, vinylen er fortsatt den mest ''ærlige'' musikkformidler hvis allt gjøres riktig. Det er lettere å leve med analog støy/forvregning enn digital støy. Tror jeg heller vil bruke 200k på en vinylrigg enn et digitalt oppsett i dag. mvh Guit
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fant fram en 70-talls innspilling fra vårt broderland jeg ikke har spillt på lenge. Fikk fullstendig hakeslepp:). Nå nei, vinylen er fortsatt den mest ''ærlige'' musikkformidler hvis allt gjøres riktig. Det er lettere å leve med analog støy/forvregning enn digital støy. Tror jeg heller vil bruke 200k på en vinylrigg enn et digitalt oppsett i dag. mvh Guit
    moro!

    nå går det i en pop skive med steely dan som backingband :))

    når strømrensen er på plass får jeg filtrert vekk støy i fra tv, tvboks, apple tv og blu ray spiller samt trådløst nett :) nå låter det best når jeg skrur av alt dette :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er neste å få tak i nye planter, de jeg hadde døde etter ca 1,5år... Ny rekord!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.536
    Antall liker
    15.659
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Grattis med V2:) Får komme ned når du har fått strømrenseren på plass.

    OU812
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Her er en plante jeg kan anbefale for deg. Eneste som har overlevd hos meg:D Trenger nesten ikke vann. Bedre for lite enn for mye. Det er noe som heter vass-syke også. Om noen grener visner, så er det alltid friske utskudd ved siden. Merkelige greier:) Tålen veldig godt varme fra ovner. Tror faktisk man kan justere størrelsen etter hvor stor krukke man bruker. Har ikke peiling på navnet. mvh. Guit

    20131103_195735.jpg
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med V2:) Får komme ned når du har fått strømrenseren på plass.

    OU812
    jeg sier i fra!

    Oioioioi:D Nå gleder jeg meg til en hifi kveld!:D
    du må si i fra når du er i byen :)

    Her er en plante jeg kan anbefale for deg. Eneste som har overlevd hos meg:D Trenger nesten ikke vann. Bedre for lite enn for mye. Det er noe som heter vass-syke også. Om noen grener visner, så er det alltid friske utskudd ved siden. Merkelige greier:) Tålen veldig godt varme fra ovner. Tror faktisk man kan justere størrelsen etter hvor stor krukke man bruker. Har ikke peiling på navnet. mvh. Guit

    Vis vedlegget 225580
    store krukker har jeg!

    tror den første døde av vass-syke og den andre av for lite vann!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det er deilig å bruke fridagen sin til å lytte igjennom en bunke med ferdigrensa lp plater :))
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.913
    Antall liker
    26.848
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lite flaks hade man idag, Fant debut plata i førsta press gatefold (twin label) 200kr, i en kondition som jeg vill kalle mint:)
    Kult gatefold oppslag:cool:

    Vis vedlegget 216419
    Har nå fått lyttet til Hatfield and the north. Først og fremst må jeg si att det er imponerende att du sporet opp så pass sær progg musikk trots din ringa alder!
    Blitt introdersert for mye bra progg musikk som gått meg forbi siste årene pga en tidsklemme 15år-78 sier vel det meste!!! Men før det blev likevel mye musikk oppdaget genom eldre beskjente, som de voksne guttene i kvartalet som gikk med Afghan pels og utsvingte jeans og sikkert lytttet mye til den samme musikken som du gjør nå:cool:

    Men syns nog Hatfield er for viderekommere inom sjangern, kanske inget som Eros skall gi seg på som nyoppdager inom proggen!!! Ellers meget god lyd på denne platen:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Lite flaks hade man idag, Fant debut plata i førsta press gatefold (twin label) 200kr, i en kondition som jeg vill kalle mint:)
    Kult gatefold oppslag:cool:

    Vis vedlegget 216419
    Har nå fått lyttet til Hatfield and the north. Først og fremst må jeg si att det er imponerende att du sporet opp så pass sær progg musikk trots din ringa alder!
    Blitt introdersert for mye bra progg musikk som gått meg forbi siste årene pga en tidsklemme 15år-78 sier vel det meste!!! Men før det blev likevel mye musikk oppdaget genom eldre beskjente, som de voksne guttene i kvartalet som gikk med Afghan pels og utsvingte jeans og sikkert lytttet mye til den samme musikken som du gjør nå:cool:

    Men syns nog Hatfield er for viderekommere inom sjangern, kanske inget som Eros skall gi seg på som nyoppdager inom proggen!!! Ellers meget god lyd på denne platen:)
    hehe!

    klar for å oppdage perler på en snor en kveld? ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tanker om 5 kanals lyd for å kunne høre gamle plater i ny drakt på Blu-Ray og SACD musikkplater? Er dette noe jeg burde hive meg på?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.995
    Antall liker
    10.666
    Sted
    Skien
    Tanker om 5 kanals lyd for å kunne høre gamle plater i ny drakt på Blu-Ray og SACD musikkplater? Er dette noe jeg burde hive meg på?
    Hei Øystein
    Personlig hadde jeg nok videreutviklet det flotte systemet du allerede har med feks en god preamp.
    Mvh Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Tanker om 5 kanals lyd for å kunne høre gamle plater i ny drakt på Blu-Ray og SACD musikkplater? Er dette noe jeg burde hive meg på?
    Hei Øystein
    Personlig hadde jeg nok videreutviklet det flotte systemet du allerede har med feks en god preamp.
    Mvh Espen
    Hei Espen,

    takk for tilbakemelding.

    Det er noe jeg tenker på både for lyden og for mulig utbygging mot flerkanalslyd. Burmester har jo surround throughput på sine og da blir det ekstra gøy med ny preamp!

    Samt mulighet for å koble til noe mer enn bare platespiller slik jeg har i dag.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.241
    Godt nytt år!! Håper du får et godt vinylår.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takker :)) her er det Adyton Cordis 2.0 som er nyttårsoppgraderingen!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.536
    Antall liker
    15.659
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk for sist Øystein! Det var en lytteseanse som ikke stod tilbake for noe jeg har hørt i vanlig stue. De siste tingene falt liksom på plass med de siste oppgraderingene og jeg har egentlig ingen ting å sette fingeren på denne gangen:). Du kunne jo selvfølgelig flyttet og fått et større og bedre rom he he. Keith Jarret Trio har aldri spilt så bra i en stue jeg har vært i. Virkelig følelse av scene med dybde, bredde og masse luft rundt instrumentene. På Donald Fagan skiva så kunne du fornemme hvordan han beveget seg rundt mikrofonen. Aldri lagt merke til før;). Det som er negativt er at jeg ikke kunne spille de skivene hjemme på noen dager:rolleyes:.

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk for sist Øystein! Det var en lytteseanse som ikke stod tilbake for noe jeg har hørt i vanlig stue. De siste tingene falt liksom på plass med de siste oppgraderingene og jeg har egentlig ingen ting å sette fingeren på denne gangen:). Du kunne jo selvfølgelig flyttet og fått et større og bedre rom he he. Keith Jarret Trio har aldri spilt så bra i en stue jeg har vært i. Virkelig følelse av scene med dybde, bredde og masse luft rundt instrumentene. På Donald Fagan skiva så kunne du fornemme hvordan han beveget seg rundt mikrofonen. Aldri lagt merke til før;). Det som er negativt er at jeg ikke kunne spille de skivene hjemme på noen dager:rolleyes:.

    OU812
    Takk for tilbakemelding :)

    Hehe! Avklimatisering :p

    Sier i fra neste gang jeg får hevet lyden!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Kommer til å ha en hifikompis på besøk for spilling av plater i kveld og om noen ønsker å slenge seg med er det bare å sende en PM :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.241
    Det var kort varsel !:) Kan desverre ikke i kveld...
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Neste gang får du gi ett par ukers varsel så skal jeg prøve og komme! Har svært lyst!
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    For å kunne lytte på systemer og gi konstruktive tilbakemeldinger mener jeg at man trenger lyttetrening, eller referanser.
    Og her er det ingen tvil om at jeg i det siste ikke har nok referanser.

    Heldigvis er det enkelte ting som hjelper på husken, Musikk man kjenner/husker, og hyggelig samtale.
    Det tar ikke mange minuttene etter at vi har slått oss ned i den koselige leiligheten, før jeg kjenner at tiden som har blitt alt for lang, (ca to år siden site lytteseanse), smelter vekk.

    Systemet har fått en del endringer siden sist, og det som er igjen fra forje gang er Høytalere, sub, og lp-skiver.
    Kvalitetene i det gamle systemet slik jeg husker det er ført videre, og kanskje tilført noe mer lekenhet, i alle fall føler jeg at jeg liker systemet bedre nå enn før.
    Ikke at jeg ikke likte systemet svært godt før, bare ENDA bedre nå.

    De første skivene går unna, og Øystein bytter mellom platene han vet jeg kjenner fra utallige tidligere lytteseanser i Bidenkapsgate.

    Lydbildet er stort og stemmer er gjengitt med en nøyatighet og erlighet som nesten er skremmende i alle fall sånn i begynelsen.
    Mellomtonen, og diskanten er der i riktige nivåer og er svært responsivt, uten å bli slitsomt.
    Det er ingen slør, lyden er fri, alt som rører LyraAvid spilleren øker i kvalitet og synker i hastighet, og det føles som at alle lydene har tid til å bli spilt helt ut.
    Systemet tåler store og krevende lydbilder med mange enheter helt uten å ringe, slik at ingenting forsvinner.
    Det er behagelig og foten går, Dette var veldig bra.

    Øystein pleier å si at han ønsker tilbakemeldinger ikke nødvendighvis bare skryt, og hvis jeg skal pirke så opplevde jeg det som at bassresponsen var noe bløt i avsluttningene på basslag/trommeslag. Jeg nevnet dette og vi diskuterte muligheten for flytting av suber.
    Vi fortsetter å høre på låter vi tidligere har brukt som testlåter av artister som, Madonna, MJ, Belinda Carlisle.

    Aha-East of the sun, west of the moon albumet blir sat på, og plutselig sitter alt, Bassen er tørr og fin og jeg lurer på hva som har skjedd.
    Det spiller helt rått, jeg har aldri hørt Crying in the rain med så mektig og behagelig gjengivelse.

    Har jeg blitt vant til måten anlegget spiller på?, Har naboen skrudd av varmovnen, så spenningen i kontakta har økt?
    Tja samme kan det være.
    Nå etter at alt har fått seg en times tid med spilletid sitter bassen godt og det er ikke lenger et etterslep eller bløthet.

    vi går tilbake til de samme låtene vi spilte tidligere på kvelden og jeg tror vi var enige om at vi begge hadde oppfattet en endring, og absolutt til det bedre.
    En db heving i mellomtoneområedet blir også testet, noe som gav en oppfattelse av enda bedre kontroll nedover.
    Vi avslutter med Madonna - like a prayer Spilt på en svært overbevisende måte.

    Jeg må si at her har du fått til et supert system Øystein, Takk for en hyggelig kveld.

     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    For å kunne lytte på systemer og gi konstruktive tilbakemeldinger mener jeg at man trenger lyttetrening, eller referanser.
    Og her er det ingen tvil om at jeg i det siste ikke har nok referanser.

    Heldigvis er det enkelte ting som hjelper på husken, Musikk man kjenner/husker, og hyggelig samtale.
    Det tar ikke mange minuttene etter at vi har slått oss ned i den koselige leiligheten, før jeg kjenner at tiden som har blitt alt for lang, (ca to år siden site lytteseanse), smelter vekk.

    Systemet har fått en del endringer siden sist, og det som er igjen fra forje gang er Høytalere, sub, og lp-skiver.
    Kvalitetene i det gamle systemet slik jeg husker det er ført videre, og kanskje tilført noe mer lekenhet, i alle fall føler jeg at jeg liker systemet bedre nå enn før.
    Ikke at jeg ikke likte systemet svært godt før, bare ENDA bedre nå.

    De første skivene går unna, og Øystein bytter mellom platene han vet jeg kjenner fra utallige tidligere lytteseanser i Bidenkapsgate.

    Lydbildet er stort og stemmer er gjengitt med en nøyatighet og erlighet som nesten er skremmende i alle fall sånn i begynelsen.
    Mellomtonen, og diskanten er der i riktige nivåer og er svært responsivt, uten å bli slitsomt.
    Det er ingen slør, lyden er fri, alt som rører LyraAvid spilleren øker i kvalitet og synker i hastighet, og det føles som at alle lydene har tid til å bli spilt helt ut.
    Systemet tåler store og krevende lydbilder med mange enheter helt uten å ringe, slik at ingenting forsvinner.
    Det er behagelig og foten går, Dette var veldig bra.

    Øystein pleier å si at han ønsker tilbakemeldinger ikke nødvendighvis bare skryt, og hvis jeg skal pirke så opplevde jeg det som at bassresponsen var noe bløt i avsluttningene på basslag/trommeslag. Jeg nevnet dette og vi diskuterte muligheten for flytting av suber.
    Vi fortsetter å høre på låter vi tidligere har brukt som testlåter av artister som, Madonna, MJ, Belinda Carlisle.

    Aha-East of the sun, west of the moon albumet blir sat på, og plutselig sitter alt, Bassen er tørr og fin og jeg lurer på hva som har skjedd.
    Det spiller helt rått, jeg har aldri hørt Crying in the rain med så mektig og behagelig gjengivelse.

    Har jeg blitt vant til måten anlegget spiller på?, Har naboen skrudd av varmovnen, så spenningen i kontakta har økt?
    Tja samme kan det være.
    Nå etter at alt har fått seg en times tid med spilletid sitter bassen godt og det er ikke lenger et etterslep eller bløthet.

    vi går tilbake til de samme låtene vi spilte tidligere på kvelden og jeg tror vi var enige om at vi begge hadde oppfattet en endring, og absolutt til det bedre.
    En db heving i mellomtoneområedet blir også testet, noe som gav en oppfattelse av enda bedre kontroll nedover.
    Vi avslutter med Madonna - like a prayer Spilt på en svært overbevisende måte.

    Jeg må si at her har du fått til et supert system Øystein, Takk for en hyggelig kveld.

    Takk for en svært hyggelig kveld og fin tilbakemelding :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er anlegget endelig "ferdig"

    Det spiller slik jeg ønsker og nå koser jeg meg med det.

    Noen duppedingser og et besøk av Geir Tømmervik så ble dette helt rått :)

    Er bare å fyre av en PM om noen er interessert i å høre!

    mvh
    Øystein
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.536
    Antall liker
    15.659
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nå er anlegget endelig "ferdig"

    Det spiller slik jeg ønsker og nå koser jeg meg med det.

    Noen duppedingser og et besøk av Geir Tømmervik så ble dette helt rått :)

    Er bare å fyre av en PM om noen er interessert i å høre!

    mvh
    Øystein
    Ferdig! ROFL;) Kommer gjerne ned en dag jeg. Syklet noe i det siste?

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er anlegget endelig "ferdig"

    Det spiller slik jeg ønsker og nå koser jeg meg med det.

    Noen duppedingser og et besøk av Geir Tømmervik så ble dette helt rått :)

    Er bare å fyre av en PM om noen er interessert i å høre!

    mvh
    Øystein
    Ferdig! ROFL;) Kommer gjerne ned en dag jeg. Syklet noe i det siste?

    OU812
    Velkommen :)

    Ble en tur rundt maridalvannet på søndag som var :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.646
    Antall liker
    1.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen tips til LP plater som bør kjøpes inn?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rimelig ny musikk, med god vokal, stort lydbilde og Yello-bassganger foreks.?
    Malia / Boris Blank; Convergence 2013

    Låter moro her i allefall :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn