Skiferplint til platespillere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har tidligere god erfaring med å bruke skifer som underlag til platespillere og vurderer om jeg bør få lagd meg noen kraftige skiferplinter (viktig at det er skifer og IKKE andre typer stein) til min SP10 Mk.2 samt TD-124.

    Er det noen som vet et nettsted hvor jeg kan finne eksakte mål på hvordan disse skal lages (tenker da selvfølgelig på utsparingen).

    Ser for meg å få dem lagd i 50mm tykk skifer og polert opp til høyeste standard.
    Alta skifer er vel en skifer som jeg liker svært godt utseende av, men andre kan sikkert også vurderes.
    Det finnes nok ganske mange rundt i det ganske land som kan lage dette til meg, men som vanlig så er det jo også et spørsmål om pris.
    Hadde egentlig håpet at deet var mulig å få en slik plint for en femtusenlapp, men vet ikke om jeg er overoptimistisk.
    Er det noen som har gode kontakter innenfor denne bransjen som kan lage slikt til en god pris?

    Eventuelt er det andre som vil være med på en samlebestilling hvis det blir noe utav det?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Sjekk Oswalds Mill Audio - de lager akkurat dette til SP10 og Thorens - der ser du bilder etc.
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    jeg har snakket med skifer fabrikken i Laksevåg (Bergen), ca 3000.- fikk jeg oppgitt i gjennom telefonen, for min Garrard. Men jeg ved ikke så mye om de forskeligge stivhetter mellom Skifer, Norsk vs. andre og hvilket type mann skal velge. Kunne være godt å få lidt innspill fra noen som har peiling på dette. Kanskje er det mulig å lave felles bestilling?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Utsparingsguide finner du her.
    http://www.soundfountain.com/amb/td124page.html#MAN

    Jeg har fundert på å få plinth fra OMA, de sender verden over. Vi har god kleberstein, eklogitt og olivin her hjemme. Eklogitten har høy tetthet (fylkesstein i Sogn og Fjordane).
    Draupne skifer kunne sikkert også blitt meget bra - minner i konsistens om den i bildet under fra OMA. Viktig å ikke velge en skifer som er så tørr/hard at den resonnerer. Den OMA har er perfekt, med høy masse som absorberer resonnanser.

    Men man må finne noen som er flinke med vannskjæring etter CNC-mal.

     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Oswalds Mill sine plinth er skikkelig lekre, - og skikkelig dyre.. De starter på over $2k, i tillegg må du regne frakt på mer enn $300.

    Skiferen som OMA bruker er egentlig en relativt myk, lavmetamorf skifer (slate). De norske skifer-typene har generelt mye høyere metamorfose-grad, er hardere og trolig mye mindre egnet lydmessig. Alta-skiferen er en kvartsitt-skifer som jeg vil tro klinger ganske kraftig.
    Kleberstein, Eklogitt og Olivin er alle tunge, tette bergarter som mangler lagdelingen til skifre.

    Det hender at firmaer som leverer gravsteiner har veldig fancy CNC-utstyr, så gjelder det å få utskjærings-malen over i Autocad-format.

    Mal for utskjæring (ihvertfall for Thorens) kan lastes fritt ned fra Vinylengine.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    ivarlo skrev:
    Oswalds Mill sine plinth er skikkelig lekre, - og skikkelig dyre.. De starter på over $2k, i tillegg må du regne frakt på mer enn $300.

    Skiferen som OMA bruker er egentlig en relativt myk, lavmetamorf skifer (slate). De norske skifer-typene har generelt mye høyere metamorfose-grad, er hardere og trolig mye mindre egnet lydmessig. Alta-skiferen er en kvartsitt-skifer som jeg vil tro klinger ganske kraftig.
    Kleberstein, Eklogitt og Olivin er alle tunge, tette bergarter som mangler lagdelingen til skifre.

    Det hender at firmaer som leverer gravsteiner har veldig fancy CNC-utstyr, så gjelder det å få utskjærings-malen over i Autocad-format.

    Mål for utskjæring (ihvertfall for Thorens) kan lastes fritt ned fra Vinylengine.
    Som du er inne på, og jeg nevner, så er konsistensen på vanlig norsk skifer feil.
    Kleberstein er et alternativ, men både den og eklogitt har ujevn tegning. Draupne skifer har høyt organisk innhold, og dermed en høyere tetthet - og er bortimot svart. Det kritiske er om steinen døyver eller bærer resonnanser, og man vil selvsagt ha det første.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Norsk skifer er helt annerledes enn f.ek.s Oswald's. Bl.a. skikter den seg og det må for enhver pris unngås. Den må være feit og fin...

    Prisen fra Oswald er ikke SÅ gal. vent og se hva en norsk lev. skal ha for samme kvaliteten, alt inkl. Blir nok garantert mer enn 3k., min det dobbelte vil jeg anta. Og de er ikke spesialister på vinylspillere...
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Hvor i all verden får du fatt i Draupne-skifer i slike dimensjoner som trengs til et plinth? Trodde den fantes kun som cuttings og en og annen skjelden kjernebit fra Nordsjøen.
    Deler av Draupne er i tillegg temmelig radioaktiv, så jeg ville ikke anbefale å bruke dette materialet til plinth.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å støpe i betong?

    Seriøst: Burde ikke det egne seg. Med litt sparkling, pussing og lakkering burde det kunne bli ganske pent også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Corian er ok, betong har jeg prøvd, det finnes spesielle blandinger som er beregnet på benkelplater etc. og spm blir glatt og fin utenpå dersom du har egnet form.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    ivarlo skrev:
    Hvor i all verden får du fatt i Draupne-skifer i slike dimensjoner som trengs til et plinth? Trodde den fantes kun som cuttings og en og annen skjelden kjernebit fra Nordsjøen.
    Deler av Draupne er i tillegg temmelig radioaktiv, så jeg ville ikke anbefale å bruke dette materialet til plinth.
    Så får man slik en vakker glød - holdt på å ta med en kommentar om at å skaffe det i nødvendige dimensjoner kunne være et problem. ;D

    Noen som har erfaring med kleberstein til plinth? Den jeg har kikket på var meget bløt, lett å få merker i den.
    Og kan man støpe en resonnansfelle inn i betong - vanntett med tungolje, f.eks?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hva med Larvikitt? Lekker, men muligens litt kostbar? Lekker er den iallefall. ( google is your friend )
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Utsparingsguide finner du her.
    http://www.soundfountain.com/amb/td124page.html#MAN

    Jeg har fundert på å få plinth fra OMA, de sender verden over. Vi har god kleberstein, eklogitt og olivin her hjemme. Eklogitten har høy tetthet (fylkesstein i Sogn og Fjordane).
    Draupne skifer kunne sikkert også blitt meget bra - minner i konsistens om den i bildet under fra OMA. Viktig å ikke velge en skifer som er så tørr/hard at den resonnerer. Den OMA har er perfekt, med høy masse som absorberer resonnanser.

    Men man må finne noen som er flinke med vannskjæring etter CNC-mal.

    Mange takk for link så da har vi det på plass ihvertfall :)

    Jeg betaler slettes ikke 20.000,- pluss pr. stk pr. plint for noe som egentlig bare er et forsøksprosjekt!

    Angående forskjellig tetthet osv. så har ikke jeg heller noen som helst peiling på dette. Når det er sagt så er jeg ikke 100% sikker på at jeg vil ha en så "død" plint som mulig og er derfor også litt skeptisk til klebersten. Litt klang kan mange ganger være til det gode, men så mye klang som man får av "vanlig" stein ønsker jeg slettes ikke.
    Ser at Oswalds Mills argumenterer i det vide og det brede at kun hans stein er "perfekt", men jeg må innrømme at jeg tar noe av dette med en aldri så liten klype salt og ser ikke bortifra at et ønske om å "skremme" andre bort fra å prøve å lage selv også kan være en medvirkende årsak til denne argumentasjonen........ :-\

    Vi skulle vel først og fremst da prøvd å få en oversikt over de forskjellige norske variantene og om noen av disse kunne brukes.
    Er det f.ks. så enkelt at man kan forenkle det med å si at som en hoveregel så er den skiferen med lysest farge best egnet eller blir dette fullstendig feil?

    Edit: rettet ordet skifersten til klebersten.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg tror kleberstein er tettest på OMA-steinen. Du vil helst ha "olje" i skiferen (organisk materiale). Tørr knakkete skifer bærer resonnanser lettere. Folk bruker langt mer på en PU eller et phonosteg enn hva OMAs koster, så pris er vel ikke et poeng. Men morsomt å gjøre slikt her, og delta i prosessen.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Karlinn skrev:
    Aner vi noe som helst om prisene herifra?
    Når det er sagt så er det vel uansett slik at skal man kjøpe noe slikt ferdig fra et "hifi-firma" så må det selvfølgelig påregnes at de har relativt store påslag ettersom de sannsyligvis ikke lager dette selv, men kjøper det fra andre.......
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Slutter aldri å la meg forundre over hvilken detaljkunnskap folk sitter med på de underligste områder.
    Man er straks klar til en diskusjon om sære skifervarianter hvor man uten å nøle trekker fram fysiske fysiske egenskaper som i hvilken grad resonanser dempes. Noe jeg ikke er sikker på at geologer uten videre kan redegjøre for.

    Dette skriver norsk Geologisk forening om draupneskifer:
    "Draupneformasjonen er den eneste bergarten fra norsk kontinentalsokkel som er blitt med i avstemningen. Den svarte skiferen er også den eneste sedimentære bergarten som er med i kåringen.<b> Det er likevel få nordmenn, geologer inklusive, som er på fornavn med denne steinen.</b>
    ......
    <b>Kildebergarten fra øvre jura finns over det aller meste av den norske kontinentalsokkelen. Den finns imidlertid ikke på land i Norge.</b>

    At dette er en bergart som ikke finnes på land forhindrer selvsagt ikke en virkelig entusiast i å lage platespiller av materialet.

    På tross av denne særs spesifike kunskapen savner jeg en liten porsjon allmennkunnskap. Tenker da på norsk:
    For eksempel
    slate - skifer
    plinth - sokkel

    :)
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    xerxes skrev:
    På tross av denne særs spesifike kunskapen savner jeg en liten porsjon allmennkunnskap. Tenker da på norsk:
    For eksempel
    slate - skifer
    plinth - sokkel

    :)
    Et lite bidrag til almennkunnskapen:
    slate er metamorf skifer, shale er sedimentær skifer, det finnes ikke separate ord for dette på norsk.
    Angående oversettelsen av plinth er jeg litt mer i tvil, om en oversetter motsatt vei så tror jeg ikke det kalles the continental plinth... ;)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg liker plinth - fint ord. Sokkel er det plinthen ev. stå rpå, syns jeg.

    Hva bruker du i stedet for pick-up, stift?

    Men slate bør vi helst ikke bruke, siden vi har det fine ordet skifer. Mener larvikitten er for hard og mangler tetthet.

    Jeg har tonearm reddet fra en taifun i Manila. Å hente opp litt svartskifer må da være det minste.
    Men steinsjapper har også mye fint fra det nære utland, som kanskje kan passe?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Her er skiferplinthet til min 301.

    Laget av Stefano Bertoncello i Italia. Han (og jeg) sverger til separat armtårn i kirkeklokkebronse.

    Hele sulamitten kom på ca 13-14k ink frakt for ca 3 år siden. Hva han skal ha nå, vet jeg ikke, men hvis du er interessert, kan du sende meg en pm, så får du mailadressen hans.
     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    ivarlo skrev:
    xerxes skrev:
    På tross av denne særs spesifike kunskapen savner jeg en liten porsjon allmennkunnskap. Tenker da på norsk:
    For eksempel
    slate - skifer
    plinth - sokkel

    :)
    Et lite bidrag til almennkunnskapen:
    slate er metamorf skifer, shale er sedimentær skifer, det finnes ikke separate ord for dette på norsk.
    Angående oversettelsen av plinth er jeg litt mer i tvil, om en oversetter motsatt vei så tror jeg ikke det kalles the continental plinth... ;)
    Hva kontinentalsokkelen angår heter det continental shelf så vidt jeg husker, men det betyr ikke at Haakon VII står på en "shelf", han står fortsatt på en sokkel.
    Ellers var jeg bare ute på en liten ridetur på en av mine kjepphester:

    <b>Vær så snill å bruk norske ord og uttrykk!</b>
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    BigSwifty skrev:
    Her er skiferplinthet til min 301.

    Laget av Stefano Bertoncello i Italia. Han (og jeg) sverger til separat armtårn i kirkeklokkebronse.

    Hele sulamitten kom på ca 13-14k ink frakt for ca 3 år siden. Hva han skal ha nå, vet jeg ikke, men hvis du er interessert, kan du sende meg en pm, så får du mailadressen hans.
    Dekobling er også OMA opptatt av, men de har valgt en integrert løsning, der armen er koblet fra chassis-resonnanser.
    Hvordan fungerer kobberbolten?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Fungerer alldeles utmerket!

    Stefano er venn av Thomas Schick, som også har eksperimentert med denne løsningen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    BigSwifty skrev:
    Fungerer alldeles utmerket!

    Stefano er venn av Thomas Schick, som også har eksperimentert med denne løsningen.
    Ser gjennomført ut. Vurderte du å utvide plinthen og skjære hull til bolten?
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Jens skrev:
    Vi skulle vel først og fremst da prøvd å få en oversikt over de forskjellige norske variantene og om noen av disse kunne brukes.
    Er det f.ks. så enkelt at man kan forenkle det med å si at som en hoveregel så er den skiferen med lysest farge best egnet eller blir dette fullstendig feil?
    Ja det blir fullstendig feil.

    Tror kleberstein vil være det beste valget om du skal ha noe som er så dødt som mulig som plinth. Utseendet er kanskje ikke helt optimalt: ofte gråblå med litt fettaktig glans. Kan være vanskelig å polere og tar lett riper, men dødt som fy.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    vredensgnag skrev:
    BigSwifty skrev:
    Fungerer alldeles utmerket!

    Stefano er venn av Thomas Schick, som også har eksperimentert med denne løsningen.
    Ser gjennomført ut. Vurderte du å utvide plinthen og skjære hull til bolten?
    Egentlig ikke, men det er selvsagt fullt mulig. Jeg liker i grunnen utseendet på den todelte løsningen. Plinthet veier 45 kg og armtårnet ca 25 kg. Plinthet står på Stefanos selvkonstruerte "kulelagerføtter" (to konkave messingdeler med en kulelagerkule imellom)
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.279
    Skal prøve å finne ut hvor jeg hørte (så) det, men er sikker på at Corian ikke er å anbefale til tunge plint.
    Steen
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    BigSwifty skrev:
    Her er skiferplinthet til min 301.

    Laget av Stefano Bertoncello i Italia. Han (og jeg) sverger til separat armtårn i kirkeklokkebronse.

    Hele sulamitten kom på ca 13-14k ink frakt for ca 3 år siden. Hva han skal ha nå, vet jeg ikke, men hvis du er interessert, kan du sende meg en pm, så får du mailadressen hans.
    Så virkelig flott ut :)
    Hvor tykk er plinten ( altså uten h for å fornorske ordet ;)
    Mulig at jeg nå får kjeft pga av at det i stedet skulle hete plintet på norsk, men det skal jeg alltids kunne leve med :)
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    BigSwifty skrev:
    Her er skiferplinthet til min 301.

    Laget av Stefano Bertoncello i Italia. Han (og jeg) sverger til separat armtårn i kirkeklokkebronse.

    Hele sulamitten kom på ca 13-14k ink frakt for ca 3 år siden. Hva han skal ha nå, vet jeg ikke, men hvis du er interessert, kan du sende meg en pm, så får du mailadressen hans.
    kjempe flott plinth der :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Jens skrev:
    BigSwifty skrev:
    Her er skiferplinthet til min 301.

    Laget av Stefano Bertoncello i Italia. Han (og jeg) sverger til separat armtårn i kirkeklokkebronse.

    Hele sulamitten kom på ca 13-14k ink frakt for ca 3 år siden. Hva han skal ha nå, vet jeg ikke, men hvis du er interessert, kan du sende meg en pm, så får du mailadressen hans.
    Så virkelig flott ut :)
    Hvor tykk er plinten ( altså uten h for å fornorske ordet ;)

    Gramofonbasen (nei, det blir feil! :) er 13 centimeter tykk.


    Mulig at jeg nå får kjeft pga av at det i stedet skulle hete plintet på norsk, men det skal jeg alltids kunne leve med :)
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan bør man forresten feste drivverket til plinten?
    - Legges løst metall mot stein?
    - Boltes fast metall mot sten?
    - Legge noe i mellom (i tilfelle hva) og la drivverket ligge løst?
    - Legge noe imellom og bolte fast?

    Innspill ønskes.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Jens skrev:
    Hvordan bør man forresten feste drivverket til plinten?
    - Legges løst metall mot stein?
    - Boltes fast metall mot sten?
    - Legge noe i mellom (i tilfelle hva) og la drivverket ligge løst?
    - Legge noe imellom og bolte fast?

    Innspill ønskes.
    Du kan fex bore opp og lime fast Helicoiler eller lign

    mvh
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    motoren skrev:
    Jens skrev:
    Hvordan bør man forresten feste drivverket til plinten?
    - Legges løst metall mot stein?
    - Boltes fast metall mot sten?
    - Legge noe i mellom (i tilfelle hva) og la drivverket ligge løst?
    - Legge noe imellom og bolte fast?

    Innspill ønskes.
    Du kan fex bore opp og lime fast Helicoiler eller lign

    mvh
    Beklager min dumskap, men hva er "Helicoiler"?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Jens skrev:
    motoren skrev:
    Jens skrev:
    Hvordan bør man forresten feste drivverket til plinten?
    - Legges løst metall mot stein?
    - Boltes fast metall mot sten?
    - Legge noe i mellom (i tilfelle hva) og la drivverket ligge løst?
    - Legge noe imellom og bolte fast?

    Innspill ønskes.
    Du kan fex bore opp og lime fast Helicoiler eller lign

    mvh
    Beklager min dumskap, men hva er "Helicoiler"?
    hehe no worrys,det er rett og slett løsgjenger som vist her ;)

    mvh
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Eller visst det sitter gjenger i driv-verket så kan du bore opp fex 10 millimeter hull fra undersiden av plintet og fex 6 mm den siste biten,og skru det fast på den måten.

    kan dessverre ikke tegne og forklare på pcen :-[

    mvh
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    motoren skrev:
    Eller visst det sitter gjenger i driv-verket så kan du bore opp fex 10 millimeter hull fra undersiden av plintet og fex 6 mm den siste biten,og skru det fast på den måten.

    kan dessverre ikke tegne og forklare på pcen :-[

    mvh
    Nåja jeg beklaget min dumskap tidligere, men dette forstår til og med jeg ;D
    Det må da være visse grenser for dumskap ::)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Jens skrev:
    motoren skrev:
    Eller visst det sitter gjenger i driv-verket så kan du bore opp fex 10 millimeter hull fra undersiden av plintet og fex 6 mm den siste biten,og skru det fast på den måten.

    kan dessverre ikke tegne og forklare på pcen :-[

    mvh
    Nåja jeg beklaget min dumskap tidligere, men dette forstår til og med jeg ;D
    Det må da være visse grenser for dumskap ::)
    ;D

    lykke til med prosjektet iallefall Jens,kan kanskje hive meg med bia igjen når spilleren er ferdig å få en lytt?

    mvh
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar til alle :)
    Hvis vi skal prøve å summere litt så har Jeg/vi vel følgende alternativer:

    1. OMA
    Svært høy kvalitet til svært høy pris.

    2. Italienske versjonen til BigSwifty som tilsynelatende ser ut til å være svært høy kvalitet til middels pris.

    3. Norsk skifer.
    Tilsynelatende lav pris, men ukjent kvalitet.

    Inntil videre er fortsatt alternativ 3 mest spennende.
    Det ser dog ut som om man er nødt til å gå en runde for å finne en "passende" skifertype.
    Er det mulig å på noen måte å kunne skaffe seg en oversikt over dette?
    Skal vi begynne å lage en oversikt?
    Finnes det noen som kjenner noen som er "steingoe" på dette?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    ...vil ikke kuppe tråden, men jeg trenger en 50x60x3 cm skiferplate som platespilleren skal stå på. Hvor kan jeg få en slik?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn