Skattekameratene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.330
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en glimrende illustrasjon av våre myndigheters forbryterske sinn:
    http://n24.no/makro-og-politikk/article1400951.ece

Skandaløst.  Ut med dem i 2009!
    Som det står i artikkelen så er det vanlig praksis ift. grunnlagsmaterialet til statsbudsjettet. Praksisen er så og si uavhengig av poltisk farge i regjeringskontorene. Du får svar iløpet av 1. uken av oktober. Dersom det er for lenge å vente kan du sikkert regne på det selv.

mvh
    KJ

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Som det står i artikkelen så er det vanlig praksis ift. grunnlagsmaterialet til statsbudsjettet. Praksisen er så og si uavhengig av poltisk farge i regjeringskontorene. Du får svar iløpet av 1. uken av oktober. Dersom det er for lenge å vente kan du sikkert regne på det selv.

mvh
    KJ
    Enig. Som vanlikg ser vi enkelte som leser all skrift slik det gjøres i arabiske land, feil vei... Tross alt er det den nåværende regjering som har bedt om åpenhet, mens det nektes på departementsplan, slik det står i artikkelen. Men noen er så blåøyde at de ser rødt hver gang de hører ordet "politikk". Forbryterske sinn?! Jeg flirer på meg pungbrokk! :D:D:D

Honkey

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en glimrende illustrasjon av våre myndigheters forbryterske sinn:
    http://n24.no/makro-og-politikk/article1400951.ece

Skandaløst. Ut med dem i 2009!
    Hei!
    Jeg er helt enig i de problemene artikkelen tar opp.
    Jeg er videre helt enig i at vi bør få vite hvor mye som er ren inntekt til staten (av diverse avgifter)
    Jeg kan for min egen del godt tenke meg at avgifter brukes til det de i utgangspunktet er ment for.
    Det jeg derimot ikke skjønner er at dette eventuelt skulle være et nytt problem p.g.a. den nye regjeringen.
    Fint at Kristin har sagt det hun har om dette, men det er nå tross alt en regjering satt sammen av tre forskjellige partier, med i utgangspunktet ikke helt like ønsker/løsninger på enhver sak ned til minste detalj, derfor skjønner jeg godt at de i enkeltsaker kanskje må rådføre seg med SAMARBEIDSPARTENE før de kommer med svar/konklusjoner/ løsninger, skjønner ikke du dette så har du nok et problem.
    Derimot så skjønner jeg din hensikt med "billige" poeng mot en regjering du ganske så sikkert ikke ønsker.
    Men å "ta" en regjering for noe som heller ikke forrige/andre har gjort noe konkret med (så langt jeg vet) blir for billig, sorry.
    Dessuten så er vel du antagelig for at enhver "bedrift" skal og bør gå med overskudd, så...... ::) hvorfor ikke ???

Mvh.KW

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Enig. Som vanlikg ser vi enkelte som leser all skrift slik det gjøres i arabiske land, feil vei... Tross alt er det den nåværende regjering som har bedt om åpenhet, mens det nektes på departementsplan, slik det står i artikkelen. Men noen er så blåøyde at de ser rødt hver gang de hører ordet "politikk". Forbryterske sinn?! Jeg flirer på meg pungbrokk! :D:D:D

Honkey
    Uff da, det gjør visst vondt!

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Dessuten så er vel du antagelig for at enhver "bedrift" skal og bør gå med overskudd, så...... ::) hvorfor ikke ???

Mvh.KW
    Ja, og overskuddet skal utbetales til eierne, dvs deg og meg.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Ja, er det ikke nettopp det som da skjer med disse "overskuddene" da, jeg regner jo med at de ikke går i lomma til Kristin, så dårlig kan vel ikke en gang du tro om henne, men en veit jo ikke hva enkelte kan være i stand til.
    På tross av dette så er jeg fortsatt opptatt at avgiftene ikke bør være høyere enn at de skal kunne dekke det de er ment for.
    Uansett så har jeg troen på at om ikke det er tilfelle så går de tilbake til statskassa og det er vel deg og meg og alle de andre raringene i vårt litt "anderledes" land, noe som er årsaken til at jeg trives her.
    Mvh.KW

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.330
    Torget vurderinger
    1
    Nødvendig vis ikke, det avhenger av hva generalforsamlingen (i dette tilfelet Stortinget) mener er den beste disponeringen av overskuddet. Dersom du mot formodning ønsker å finne ut av hva «gratis» penger i stor skala gjør med folk, så kan jeg anbefale en liten studietur til Alaska, hvor du kan studere urinnvånerne (indianere og eskimoer).

mvh
    KJ

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nødvendig vis ikke, det avhenger av hva generalforsamlingen (i dette tilfelet Stortinget) mener er den beste disponeringen av overskuddet. Dersom du mot formodning ønsker å finne ut av hva «gratis» penger i stor skala gjør med folk, så kan jeg anbefale en liten studietur til Alaska, hvor du kan studere urinnvånerne (indianere og eskimoer).

mvh
    KJ
    De er (ofte) fulle de, kan jeg tenke meg.
    Mvh.KW

michell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Antall liker
    561
    Skandaløst.  Ut med dem i 2009!
    Ja. Det er jo mye festligere med Per Kristian ;D

Som finansierte skatteletter ved nettopp å øke disse gebyrene med inntil flere hundre prosent i sin periode.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

mvh
    KJ
    Ja, det er vel tryggest at staten "passer på" pengene våre så vi ikke tuller dem bort på fjas. At folk skulle få bestemme selv er jo en latterlig tanke.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det er vel tryggest at staten "passer på" pengene våre så vi ikke tuller dem bort på fjas.  At folk skulle få bestemme selv er jo en latterlig tanke.
    Ja det er en latterlig tanke.
    Her om dagen var det kilometerlange køer med bilister som ventet en hel arbeidsdag på å fylle en gratis tank på bilen.
    Folk reiser med bil fra Møre til Svinesund for å handle billig bacon og sprit.
    Det er foruroligende at så mange privatpersoner i Norge ikke engang kan holde styr på sin egen økonomi.
    Over 50% av de som har forbrukslån aner ikke hvilken rente de betaler.
    Ola og Kari har dårlige forutsetinger for å forvalte fellesskapets ressurser, fordi de ikke tenker lenger enn til den neste baconpakken.

Synes forrsten du kan fjerne avataren din (men la gjerne teksten under stå ;)). Slik den står nå er den direkte usmakelig. :mad:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.330
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er vel tryggest at staten "passer på" pengene våre så vi ikke tuller dem bort på fjas.  At folk skulle få bestemme selv er jo en latterlig tanke.
    T.o. så er Kongeriket Norge et demokrati, og vi får de politikerne vi fortjener og «vil ha».

mvh
    KJ

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er en latterlig tanke.
    Her om dagen var det kilometerlange køer med bilister som ventet en hel arbeidsdag på å fylle en gratis tank på bilen.
    Folk reiser med bil fra Møre til Svinesund for å handle billig bacon og sprit.
    Det er foruroligende at så mange privatpersoner i Norge ikke engang kan holde styr på sin egen økonomi.
    Over 50% av de som har forbrukslån aner ikke hvilken rente de betaler.
    Ola og Kari har dårlige forutsetinger for å forvalte fellesskapets ressurser, fordi de ikke tenker lenger enn til den neste baconpakken.

Synes forrsten du kan fjerne avataren din (men la gjerne teksten under stå ;)). Slik den står nå er den direkte usmakelig. :mad:
    Hei!

<men la gjerne teksten under stå>

Han går jo ikke av veien for å provosere (denne blueskungen), så da kan jeg godt bidra med å prompe rett inn i nesebora hans jeg (snill og hjelpsom som jeg er), det er den gassen jeg kan bidra med, men om det hjelper det tviler jeg vel på.
    Han har jo noen rare ønsker da ::)
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå kunne det ha fortonet seg lettere enn vanlig i og med at jeg er så brun og fin (over det hele ;D)
    Ikke slik brun da ::) mer arabisk skin-brun.
    Kanskje med litt mer rødtone, men gassen ville jo være den samme.
    Han vart skremt no ja ;D

Mvh.KW

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vel, han fjernet teksten under avataren...Effektiv trussel det der ;D
    Vil jo ikke støte deres sarte sjeler. Kanskje jeg finner noe annet fint.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Åh nei du!
    Akkurat det tror jeg nok ikke du tar hensyn til, det var nok et snev av forståelse for hvor uklokt det var, noe som beviser at det er mer der oppe enn det lett kan oppfattes som av utenforstående.
    Men en ting skal du ha, du er flink til å starte debatt eller kanskje krangletråder er mer treffende ;)
    Dessuten så er du så langt jeg evner å forstå dyktig på det norske språk (tenker på diskusjonen om bruken av å og og) bl.a.
    Mvh.KW

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syntes "gass meg" var helt fint :)
    Det var kombinasjonen med David-stjernen som var uheldig ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn