Hei, hvis jeg får kommentere så lurer jeg litt på hvorfor du går for "svevende elektrolytter" Det er morsomt og pent å se på, men en utradisjonell montasjeteknikk. Det mer tradisjonelle og mindre iøynefallende er kompakt layout der "store" komponenter limes eller stripses sammen som her.Prøveoppsett med et par kondensatorer sånn løselig plassert. Ser slett ikke verst ut. Rene gitarforsterkeren.
Vis vedlegget 773847
Vi får nå se hvordan lyden blir først, men OM og HVIS jeg blir fornøyd så blir det definitivt med alle rørene inni.Hva tenker du om chassis. Blir det "Thomas Mayer"-style med rørene oppå, eller blir det "Shindo-style" med rørene inni?
Takk for tips! Kan godt være at de blir varme slik de står ja. Har brukt de før uten problemer, men kan ikke si jeg har sjekket temperaturen heller. Det er forøvrig UF4007.De likeretterne på bilde over tror jeg blir veldig varme, vil anbefale litt lenger bein og avstand til rørsokkelen ??
Pent, men ikke noe støtte for kondisene?Prøveoppsett med et par kondensatorer sånn løselig plassert. Ser slett ikke verst ut. Rene gitarforsterkeren.
Vis vedlegget 773847
Nei. Synes den fortjener noe pent så må tenke over det litt. Er jo knotete å skifte rør ovenfra med rørene plassert slik de er nå så må antakelig finne på en eller annen form for front som lar seg åpne ved behov. Kanskje noen plexiglassvinduer kunne gått an? Mangler litt fantasi og kreativitet for tida så får se om noe ramler ned i hodet. Ofte gjør det jo det.Artig! Står den i et chassis nå?
Pent, men ikke noe støtte for kondisene?
Nei, ikke støtte for kondisene ennå. Fungerer så bra. Tør ikke å endre noe. Får bli en mindre revisjon på et senere tidspunkt.Dette ser veldig fint ut, VB!
Takk! Høres mye ut, men gjerne detFlott!! Men hva ville prisen vært i kommersiell utførelse? 150.000 ????![]()
Det finnes en japansk preamp med horisontale rør som har rørene stikkende litt ut bak i en "innsenket alkove". (Klarte ikke å finne igjen bildet.)Nei. Synes den fortjener noe pent så må tenke over det litt. Er jo knotete å skifte rør ovenfra med rørene plassert slik de er nå så må antakelig finne på en eller annen form for front som lar seg åpne ved behov. Kanskje noen plexiglassvinduer kunne gått an? Mangler litt fantasi og kreativitet for tida så får se om noe ramler ned i hodet. Ofte gjør det jo det.