K
Kafka
Gjest
Skal kjøpe ny helautomatisk platespiller i Norge. Hvilken velger jeg?
Skal du på liv og død ha automatisk platespiller er det lettere og mer å finne av brukte ting.jenslu skrev:Ønsker å "trykke på knappen, og alt annet ordner seg". Vil ikke kunne slappe ordentlig av hvis jeg veit jeg "må" løfte opp armen til slutt (frykt for å glemme det/sovne underveis).
Og så kan du bruke pickupar frå Soundsmith. Då vert det ikkje feil!VilhelmW skrev:Se deg om etter en pent brukt B&O-spiller med tangentialarm. Absolutt heilautomatisk, topp design og spiller godt. Begrenset p.u.utvalg...men vakker spiller! Jeg hadde en sjøl, en gang..
Det ligger en H-K T-60 på børsen. Tror den har de finessene du leter etter. I hvert fall en bra spiller. Og svært rimelig. Skynd deg før selgeren skjønner at han har satt en alt for lav pris.jenslu skrev:Ønsker å "trykke på knappen, og alt annet ordner seg". Vil ikke kunne slappe ordentlig av hvis jeg veit jeg "må" løfte opp armen til slutt (frykt for å glemme det/sovne underveis).
Yepp, bra spiller, også kalt "a workingman's Linn Sondek". Audiomix kjenner godt til den.. Jeg brukte div. Ortofon p.u'er på den, med godt resultat. Ito-armen er ikke ille, den!Audiomix skrev:Det ligger en H-K T-60 på børsen. Tror den har de finessene du leter etter. I hvert fall en bra spiller. Og svært rimelig. Skynd deg før selgeren skjønner at han har satt en alt for lav pris.jenslu skrev:Ønsker å "trykke på knappen, og alt annet ordner seg". Vil ikke kunne slappe ordentlig av hvis jeg veit jeg "må" løfte opp armen til slutt (frykt for å glemme det/sovne underveis).
Eg har ikkje fått prøvd det ut endå, men det vert sagt mykje pent om Soundsmith. Dei har tatt vidare B&O-pickupane og forbetra dei i stor grad. Dei kan monterast på "vanlege" spelarar gjennom overgangar, men eigentleg var dei i si tid utvikla for å brukast på B&O. Spelarane er rålekre å sjå på, men med unntak av tangentialarmane (som også er forbigådde teknokogisk av dei nyare luftlagra + Kuzma, Clearaudio og Goldmund) er armane ganske så lite tillitvekkjande, etter iallfall mitt syn. Men eg kan ta feil, og eg bør passe munnen min fram til eg har eigne erfaringar å komme med. Likevel er det veldig spennande å høyre om kva folk meiner om kombinasjonen Soundsmith & B&O...bambadoo skrev:Hadde en sånn b&o 6002 en gang. Spilte absolutt ikke mer enn ok. Men forsket ikke så mye med pu. Jeg var ung også i den tiden
Solgte den for 300kr faktisk.. Hmm - Kanskje ikke det beste salget?
Her bør egentlig vreden på banen, han har skrevet en forbilledlig omtale av Soundsmith sin SMMC20CL+ men jeg kan jo gi en overfladisk og kort kommentar om denne mot B&O sin egen MMC 20CL.Audiophile-Arve skrev:Likevel er det veldig spennande å høyre om kva folk meiner om kombinasjonen Soundsmith & B&O...
Eit veldig godt kjøp! Såpass må ein ha lov å seie når ein ikkje kjenner seljar... PX-ane til Yamaha er det ikkje mange av, men alle er veldig brukbare så lenge dei er i orden.cathrine1 skrev:...sikkert helt uten interesseverdi men :
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33287687
Har ikke noe med salget og gjøre ...! 8)
PS...d ligger flere smekre B&O`er ute på Dba.dk ! Ikke så langt til Danmark :
Vh
S
Roberten skrev:Hva gjelder Bg6002, det er en lekker spiller, men i motsetning til Bg8000/2 er den remdrevet, så jeg tror ikke du skal ligge søvnløs over salget i dag, Bambadoo. Men det er klart, du hadde fått langt mer enn 300,- for den nå.
.
Ingen verdens ting. Min Bg4000 er remdrevet, for all del. Men av Bg6002 vs Bg8000/2 ville jeg alltid valgt Bg8000/2 fordi det er en mer avansert modell, blant annet pga driften. Derfor er også prisforlangende høyere på disse enn 6002, og det ville vært mer grunn for bambadoo å muligens angre på salget.Voff skrev:Roberten skrev:Hva gjelder Bg6002, det er en lekker spiller, men i motsetning til Bg8000/2 er den remdrevet, så jeg tror ikke du skal ligge søvnløs over salget i dag, Bambadoo. Men det er klart, du hadde fått langt mer enn 300,- for den nå.
.
Og hva er galt med remdrevet? Det er fremdels førstevalget for high-end platespillere.