Høyttalere Skal kjøpe noe i dag.

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Hei! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe høyttalere i dag, jeg er forkjølet og skal holde meg hjemme.
Jeg har en tandberg tr1000 og tenkte å spille vinyl, any thing goes, jazz, klassisk, rock, pop.
Disse er aktuelle og tilgjengelige på finn;

Tannoy mx1 til 800 kr

Q acoustics concept 20 til 2000 kr.

B&w DM 685 til 2200 kr.

Noen innspill fra dere som kan det? Andre forslag? Tror 2500 er maks for i dag.

Kanskje jeg skal legge til at jeg vil prøve noe nytt fordi jeg er litt lei mine Tandberg 5010.
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Takk for tipset! Men jeg er redd de ikke får plass her. Jeg trenger noe som kan stå på bord, vinduskarm, skjenk eller i hylle.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Ok, skjønner. Jeg syns Tannoy MX1 låter fint på stativer, iallfall. Hørt de en del med en Pioneer stereoforsterker.
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Meh! Jeg skal vel bruke litt mer tid på det, men foreløpig høres det ut som om saksofonisten har sprukket flisa.
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Jeg har lest 50 w i 8 ohm. Men det vokser litt på meg det her, skal ikke være helt avvisende!
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Det med watt og sinus sier meg lite.
Jeg derimot, sier sorry. Sprukket flis er min feil med høyttaler plassert ved siden av platespilleren. Hehe! Etter det har jeg lekeslåss til Prince, barna har grått til Morricone mens de tapte i monopol, Klaus nomi har freaket oss ut på ny og men da på enda rarere og nesten sår måte, jeg har fått bekreftet at jeg ikke liker Radka Toneff og DWIGHT Rocker oppsummeringen. Lett å plassere riktig i rommet de her! Musikk er igjen noe annet enn grøtbass. Gøy!
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kjekt å høre! Håper det står seg over tid også :)
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Dette med sinus, hva innebærer det egentlig? Ble nyfiken.
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
En sinuskurve. Er ikke det logisk? Er andre watt oppgitt annerledes?
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Litt lite trøkk og ikke helt frempå denne komboen her, men så føler jeg at jeg kan spille høyere uten å plage naboer. Syns det passer bra til sexy pop, mangler litt i rockete rock, Jazz skal få prøvd seg igjen etter Zeppelin. Morricones gamle spaghettiwestersoundtracks var superkule her i stuen
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.257
Antall liker
2.494
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
I beste mening om du har råd, kjøp deg en kraftigere forsterker, det trenger ikke bli så dyrt.
 

Saunier

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.03.2015
Innlegg
50
Antall liker
18
Sted
Oslo
Fikk plaster på såret etter at Teletor hadde glemt å bytte noen pærer når han var inne i den. Han ble kanskje litt sur av at han hadde glemt det, jeg også forsåvidt for han er jo ikke billig. Når han leverte igjen den etter en måneds tid meldte han; "så grundig service er det ikke mange som har råd til". Han reiste kjerringa med en to siders liste over justeringer og utbedringer som jeg kun betalte kost for deler på!
Jeg føler at jeg har den beste tr1000'n i verden og at jeg er utvalgt til å bære ansvaret i generasjoner, haha
 
Topp Bunn