Høyttalere Skåne HT for de lavere tonene.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Tror jeg brukte "You Know I Have to Go" (spor 4) fra Röyksopps "The Inevitable End" når jeg stilte inn sub'en min.

Hvis du ikke har stilt inn fasen så var REL sin anbefalte metode å skru volum og deling på maks og deretter å spille en basstung låt med forskjellig fase. Den faseinnstillingen som gir den feteste og tyngste bassen er da riktig innstilling.

REL sin anbefaling var også å ikke dele for høyt, men heller sørge for at sub'ene var satt opp med tilstrekkelig volum. Hvis volumet på sub'ene er satt for lavt vil ikke de være istand til å levere den nødvendige dynamikken som kreves. Volum riktig satt opp skal være et knepp ned fra der sub'ene blir overtydelig i lydbildet.

Min erfaring med riktig delefrekvens var å lytte etter hvor sub'en førte til et lydbilde med mindre rom. Hvis jeg da satte ned delefrekvensen og romfølelsen ble bedre var det et tegn på at jeg hadde delt for høyt.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Målinger, ja...Tar gjerne imot hjelp på Holmlia hvis noen kan hjelpe med å sette de opp. :)
Spør Retep,han hjelper deg helt sikkert.For å bukt med rumling ville jeg gå til innkjøp dspeaker antimode 2.0.Den gjør underverker med kalibrering.Den kan kalibrere to subber og to front.ht.Jeg har den selv og jeg har to femten tommer på 20 kvadrat og dt kunne jeg ikke hatt uten antimoden rumler det noe voldsomt med antimoden spiller det stramt og fint.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Der er mange spor du kan bruke til justering av sub, avhenger litt av smak, rom osv. Du kan jo også laste ned testtoner fra nettet du kan streame.
Et par, kanskje rare forslag: Aria 1 "Secret Tear" er kanskje under Cafe Del Mar på Spotify, husker ikke, Arve Tellefsen "Ave Maria", Yello med "Junior B",og "Kiss In Blue" David Gray med "Sail Away". David Gray og Arve Tellefsen er neutrale låter, Aria og Yello er låter med ekstra mye energi dernede.
Der finnes også masse låter med sykt mye dyb bass men siden jeg aldrig spiller slik rar musikk nevnes de ikke.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Angående bassmusikk, jeg satt og hørte på hele Drukqs med Aphex Twin istad, og det slo meg hvor utrolig mye bra bass det var på den skiva. Sikkert fin å justere sub'er med. :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Her dukket det opp flere gode forslag til musikk uten at jeg fikk det med meg. Takker!

Aphex Twin, ja. lenge siden jeg har plukket han frem (var på konsert på Blå i Oslo). Har ikke hørt Drukqs heller faktisk :eek:

Kryper opp til deling på 60Hz nå (fra 50 Hz)...
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Det virker som om jeg nå kan skru opp volumet så mye jeg orker uten at hovedHT forvrenger. Det kunne jeg ikke før, spes med basstungt musikk. Hva kan det komme av mon tro? Trodde HT spiller full pupp, jeg...???
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Du mener de flapper ikke lenger selv om du ikke deler signal mellom hoved HT og sub? Bassen fra sub'ene overdøver vel da forvrengningen av bass fra hoved HT ville jeg trodd da, eller hva?
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Kan ikke se at deler noe som helst. Kobler bare til subene gjennom pre out. Kan neppe være pga ''overdøving''. Forvrengningen var ikke å ta feil av. Nå skal det sies at jeg uansett ikke får mye trøkk av fulltonerne, samt forsterkeren ikke yter mer enn 2x 20w. Jeg klager ikke, siden det er jo sånt som jeg vil ha det. Men rart er det:rolleyes:
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Er det mulghet å koble subene til høyttalerterminalene her? I såfall hvordan?

Ken-Kreisel-DXD-808-bak-460x690.jpg
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Det var skuffende fra kk at du ikke kunne koble til høyttalere fra subwooferen , det kan jeg gjøre på alle mine 3.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.593
Antall liker
1.325
Sted
Oslo
James blake , limit to youre love. Sinnsyk bass
 
Topp Bunn