Sjokkerende msn kjede

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
Jobbet en periode på ett hønseri her i norge. (En stund siden nå da). Hadde folk sett hva som foregikk der hadde det ikke blitt spist mye kylling gitt.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
det man ikke vet har man ikke vondt av, og _veldig_ mye av det som legges ut på internett er fake og falskneri av største slag.

Jeg sier som dennis leary: Bring me a live cow, I'll carve off what I want, and ride the rest home
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Fy faen, det der så helt jævlig ut. Så ikke mye falskt ut.
Han jævla idioten kunne vel drept det dyret før det ble flådd.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.132
Antall liker
1.423
Torget vurderinger
4
Fy faen
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.440
Sted
Østfold
Det slår meg at det er en "donate now"-link på siden. Man kan ikke vite om dette er en ren profittsak, men jeg er redd ting av denne arten forekommer. Imidlertid er det ingen logikk i at det øker profitten å flå et dyr levende og ved bevissthet. Man burde kunne flå dyret med større presisjon om man i det minste bedøvet det for deretter å avlive det etter flåingen før det kom til bevissthet igjen. Det er jo slik man blant annet slakter kylling.

Ellers er dette nok noe av det verste jeg har sett, kanskje ved siden av levende katter i flasker.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.448
Antall liker
2.636
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Må innrømme at det ble for sterk kost for meg!
 

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
912
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nå har ikke jeg sett selve filmen ettersom jeg godt skjønner hva som er der og det interesserer meg midt i rævva å se det, men...

Akkurat denne saken eller en lignende gikk det vel en lang runde om for et år eller tre siden?
Ble det ikke sendt noe på NRK om noe tilsvarende?

En av begrunnelsene for å flå dyrene levende er vel at de pga. adrealinet/stress/whatever skal smake bedre etterpå...

Så da er jo alt greit :'(
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Orket bare å se den første :-X. Dette var helt jævlig,... og autentisk!!! :'( :'( :'(
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Propaganda, propaganda, propaganda! Er ordet som kan gjentas her. Propaganda fra dyrevernforeninger som har mistet bakkekontakten fullstendig. At det skjer mye innen denne næringen, som vi ikke vil vite av, er nok godt mulig. Men man skal huske at de som driver med dette vil tjene penger. Et dyr som lever under kummelige forhold vil ikke trives. Misstrivsel gjør seg utslag i vektreduksjon og dårlig pels.

1. Dersom man flår et dyr levende, vil stress gjøre kjøttet uspiselig. Dette er en ting man i det offisielle Norge prøver å unngå. Dersom en gris blir for stresset før slakting, venter man med å slakte dyret til det har roet seg ned. Det heter seg også at et vilt ikke skal stresses unødig før skyting, da dette forringer kjøttkvaliteten. Faktisk er dette et punkt som mattilsynet bruker, med føringer fra EU.
2. Slik jeg ser denne filmen, snakker vi om en pelsnæring! Hvem i heite gidder å bruke tid på å holde et dyr i ro for å kunne flå det?

Vil poengtere at jeg ikke forsvarer det vi ser og heller ikke pelsnæringen.

I stedet for å filme dritten, burde heller dyrevernforeningen prøvd å stoppe dette. Men da hadde de selvsagt ikke fått sympati, gjennom å bruke denne filmen.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
1. Man flår tydeligvis dyr levende.
2. Ser mer ut som det er det å drepe dyret før man flår det, er det man ikke gidder.

Rent personlig er jeg i mot pelsdyrnæringen, og synes at dyr kler pelsen bedre enn gamle kjærringer. Men dette har mye mer med dyremishandling å gjøre enn pelsdyrnæring.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
1. Man flår tydeligvis dyr levende.
2. Ser mer ut som det er det å drepe dyret før man flår det, er det man ikke gidder.

Rent personlig er jeg i mot pelsdyrnæringen, og synes at dyr kler pelsen bedre enn gamle kjærringer. Men dette har mye mer med dyremishandling å gjøre en pelsdyrnæring.
Ja, vi ser alle hva som skjer, og det vi ser er faktum. Men hvem har regien til denne forestillingen? Hvem vil tjene penger her?

Vi snakker ikke om å gidde å drepe før flåing. Dersom du skal få maks kroner / valuta ut av et skinn må det være feilfritt flådd. Skader fra kniv etc. gir trekk. Derfor drepes eller bedøves dyrene før flåing, for å ha kontroll med snittene.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Rent personlig er jeg i mot pelsdyrnæringen, og synes at dyr kler pelsen bedre enn gamle kjærringer. Men dette har mye mer med dyremishandling å gjøre enn pelsdyrnæring.
Helt enig! Å holde dyr i fangeskap bare for å tilfredsstille vår hug etter å skille oss ut, er jeg i mot.
Men man må skille mellom dyr i fangeskap og i den frie naturen. Har ingen betenkeligheter med å bruke elgskinn, der kjøttet har havnet i gryta. Her snakker vi da om å utnytte alt.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Ja, vi ser alle hva som skjer, og det vi ser er faktum. Men hvem har regien til denne forestillingen? Hvem vil tjene penger her?
Du mener ikke at dyrevernaktivister eller andre har regisert denne dyremishandlingen for å tjene penger?

Vi snakker ikke om å gidde å drepe før flåing. Dersom du skal få maks kroner / valuta ut av et skinn må det være feilfritt flådd. Skader fra kniv etc. gir trekk. Derfor drepes eller bedøves dyrene før flåing, for å ha kontroll med snittene.
Regner med at du uttaler deg om europeiske forhold nå. Så ut som det råda asiatiske forhold i denne filmen. Så ut som man snitta rundt bakføttene og trakk pelsen over hodet på dyret. Så ut som dyremishandleren hadde bra kontroll også, har sikkert gjort det før.
Personlig er jeg så sjokkert over at noen gjør sånt mot dyr at jeg ikke har energi til overs til å spekulere i motivene til de som har laget denne videoen.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
1.Du mener ikke at dyrevernaktivister eller andre har regisert denne dyremishandlingen for å tjene penger?

2.Regner med at du uttaler deg om europeiske forhold nå. Så ut som det råda asiatiske forhold i denne filmen. Så ut som man snitta rundt bakføttene og trakk pelsen over hodet på dyret. Så ut som dyremishandleren hadde bra kontroll også, har sikkert gjort det før.
Personlig er jeg så sjokkert over at noen gjør sånt mot dyr at jeg ikke har energi til overs til å spekulere i motivene til de som har laget denne videoen.
1. Det vet kun noen få! Hvem tjener penger på denne filmen? Mulig at mannen vi ser fikk noen kroner for å utføre denne handlingen? Dette vet ikke vi!

2. Hvordan kjøtt blir ved stress, er kjent verden rundt. For oss som har sett hva nazi-tyskland gjorde med mennesker på 40-tallet, vil denne filmen være Barne-TV, uten at det er grunn god nok til å forsvare hva vi ser.

I dagens samfunn må vi være mer kritiske til det vi ser, og ikke sluke all propagandaen som sprøytes ut. Det er alltid noen som vil tjene på hva trangsynthet.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
1. Det vet kun noen få! Hvem tjener penger på denne filmen? Mulig at mannen vi ser fikk noen kroner for å utføre denne handlingen? Dette vet ikke vi!

2. Hvordan kjøtt blir ved stress, er kjent verden rundt. For oss som har sett hva nazi-tyskland gjorde med mennesker på 40-tallet, vil denne filmen være Barne-TV, uten at det er grunn god nok til å forsvare hva vi ser.

I dagens samfunn må vi være mer kritiske til det vi ser, og ikke sluke all propagandaen som sprøytes ut. Det er alltid noen som vil tjene på hva trangsynthet.
..."uten at det er grunn god nok til å forsvare hva vi ser"..? - Du mener ikke at det kan finnes andre (gode) grunner til å forsvare at dyr blir flådd levende?

Hvis denne dyremishandlingen er barne-TV for deg, så har du min dypeste medfølelse.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.878
Antall liker
5.532
Sted
Holmestrand
Microsoft sjokkerende?

Amerikansk monopolist som opptrer arrogant?

Ja, det var jammen sjokkerende.

De tar jo heller ikke betalt for ingenting.... jo, det gjør de!
 
A

Affa

Gjest
Dyr er en ressurs. Hva er galt med å bruke dem? Samme faen om man eter dem for så å drite dem ut igjen eller om man kler seg i dem. Avliving skal være effektiv og billig. Hva hadde verden vært uten sexy damer i ulveskinnspels eller staute SS offiserer i lange saueskinnsfrakker? Folk som prater med hunder, gullfisk eller andre laverestående vesen burde legges inn til undersøkelse. De er i hvert fall ikke berettiget til å uttale seg om noe som helst, aller minst dyrehold.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Det der var grusomt. Å pine dyr er grusomt, ressurs eller ei.
Jeg snakker ofte med en hamster, og den ser ut til å lytte og stort sett være enig. Mulig jeg bør legges inn, men det bør jammen de som kan gjøre sånn mot dyr og..
Og de som forsvarer det... :(
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Dyr er en ressurs. Hva er galt med å bruke dem? Samme faen om man eter dem for så å drite dem ut igjen eller om man kler seg i dem. Avliving skal være effektiv og billig. Hva hadde verden vært uten sexy damer i ulveskinnspels eller staute SS offiserer i lange saueskinnsfrakker? Folk som prater med hunder, gullfisk eller andre laverestående vesen burde legges inn til undersøkelse. De er i hvert fall ikke berettiget til å uttale seg om noe som helst, aller minst dyrehold.
Jeg snakker ganske ofte med min katt. Regner med at det er i orden siden det er en RASEkatt.
 
A

Affa

Gjest
Prate med en Katt?????? Sinnsykt.Prater du med forsterkeren din også? Du får vel like fornuftige svar fra den tenker jeg. Dyr skal etes eller brukes til klær. De som ikke oppfyller disse kravene kan brukes til opprydding og til å opprettholde ro og orden. Alternativt innen vitenskapen. Det å i det hele tatt bry seg om dyrs ved og vell mens verden, ja kanskje til og med gata du bor i, er full av mennesker som ligger i rennesteinen er sykt. Dyrehold er totalt unyttig med mindre mann er blind. Dyrehold fører til allergi og syke uvaner som bla det å prate med totalt hjernedøde skapninger med fire ben og pels eller fjær og nebb og forvente svar. Skrullinger som sitter og prater med seg selv får mer fornuftige svar enn de som henvender seg til dyreriket.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.440
Sted
Østfold
Mulig jeg bør legges inn, men det bør jammen de som kan gjøre sånn mot dyr og..
Nei, de bør flås levende.

Hvorfor skal vi akseptere at noen avliver dyr på en måte de ikke hadde valgt selv dersom de fikk velge hvordan de skulle avlives?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.440
Sted
Østfold
Prate med en Katt?????? Sinnsykt.Prater du med forsterkeren din også? Du får vel like fornuftige svar fra den tenker jeg. Dyr skal etes eller brukes til klær. De som ikke oppfyller disse kravene kan brukes til opprydding og til å opprettholde ro og orden. Alternativt innen vitenskapen. Det å i det hele tatt bry seg om dyrs ved og vell mens verden, ja kanskje til og med gata du bor i, er full av mennesker som ligger i rennesteinen er sykt.  Dyrehold er totalt unyttig med mindre mann er blind. Dyrehold fører til allergi og syke uvaner som bla det å prate med totalt hjernedøde skapninger med fire ben og pels eller fjær og nebb og forvente svar. Skrullinger som sitter og prater med seg selv får mer fornuftige svar enn de som henvender seg til dyreriket.
Du liker å vise folk hvor lite du vet om virkeligheten du Affa ;D
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
Har ikke sett filmsnutten, og kommer heller ikke til å se den.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Prate med en Katt?????? Sinnsykt.Prater du med forsterkeren din også? Du får vel like fornuftige svar fra den tenker jeg. Dyr skal etes eller brukes til klær. De som ikke oppfyller disse kravene kan brukes til opprydding og til å opprettholde ro og orden. Alternativt innen vitenskapen. Det å i det hele tatt bry seg om dyrs ved og vell mens verden, ja kanskje til og med gata du bor i, er full av mennesker som ligger i rennesteinen er sykt.  Dyrehold er totalt unyttig med mindre mann er blind. Dyrehold fører til allergi og syke uvaner som bla det å prate med totalt hjernedøde skapninger med fire ben og pels eller fjær og nebb og forvente svar. Skrullinger som sitter og prater med seg selv får mer fornuftige svar enn de som henvender seg til dyreriket.
Blir ikke flere dikt om du skal holde på på denne måten... :mad:

I dag er du virkelig helt på bærtur, det er da ikke likt deg.. ;D

Dyr kjenner smerte som oss, derfor skal de slippe å lide unødig. Bare sadister mener noe annet.
At du ikke har særlig erfaring med dyr er en ting, av og til bør man ikke uttale seg om ting man ikke har peiling på.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Prate med en Katt?????? Sinnsykt.Prater du med forsterkeren din også? Du får vel like fornuftige svar fra den tenker jeg. Dyr skal etes eller brukes til klær. De som ikke oppfyller disse kravene kan brukes til opprydding og til å opprettholde ro og orden. Alternativt innen vitenskapen. Det å i det hele tatt bry seg om dyrs ved og vell mens verden, ja kanskje til og med gata du bor i, er full av mennesker som ligger i rennesteinen er sykt.  Dyrehold er totalt unyttig med mindre mann er blind. Dyrehold fører til allergi og syke uvaner som bla det å prate med totalt hjernedøde skapninger med fire ben og pels eller fjær og nebb og forvente svar. Skrullinger som sitter og prater med seg selv får mer fornuftige svar enn de som henvender seg til dyreriket.
Jeg må få lov til å presisere at når jeg snakker med min katt, så forventer jeg ikke mye svar tilbake. Det er heller ikke sinnsykt å prate med en katt. Dette vet jeg litt om siden jeg er jobber ved et psykiatrisk sykehus. Ingen av diagnosekriteriene for psykose inneholder samtaler med dyr.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.165
Antall liker
2.677
Det å i det hele tatt bry seg om dyrs ved og vell mens verden, ja kanskje til og med gata du bor i, er full av mennesker som ligger i rennesteinen er sykt.  
Hadde bare tilstrekkelig mange mennesker sett at det er en sammenheng mellom dyrs ve og vel og menneskers ve og vel. Alt av lidelse er selvvalgt.
 
A

Affa

Gjest
Man skal selvsagt ikke plage kråka, men man heller ikke skal fyre for den. Dyr føler smerte, men med nervesystem med datakraft tilsvarende 50 år gamle PCer og hjerner som klokkeradioer er det ikke mye signaler som kommer frem eller blir registrert. Primitive pels og fjærkledde dotters velbehag kommer etter våre krav til mat og varme. Derfor slakter vi syke dyr men behandler syke mennesker.
 
J

jekri

Gjest
+1

Fikk nok av bonsai kittens i 1995 =)

-k
Samme her. Jeg ser ikke på slikt, uansett hvor edle motiver "dyrevernere" har.
Tenker da også litt på disse "dyrefrigjørerene" som slipper ut tam-mink til den sikre død.

Er det noen andre som har registrert forandringen til Affa? Endel skrivefeil og språk som er annerledes?
 

Wortexsurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2004
Innlegg
105
Antall liker
0
Man skal selvsagt ikke plage kråka, men man heller ikke skal fyre for den. Dyr føler smerte, men med nervesystem med datakraft tilsvarende 50 år gamle PCer og hjerner som klokkeradioer er det ikke mye signaler som kommer frem eller blir registrert. Primitive pels og fjærkledde dotters velbehag kommer etter våre krav til mat og varme.  Derfor slakter vi syke dyr men behandler syke mennesker.
Med utsagn som dette tviler jeg på at du kan skilte med noe særlig mye mer intelligens enn den gjennomsnittlige kalkulator ;D
Tviler sterkt på at du virkelig kan mene noe sånt, og kanskje heller bare er ute etter å provosere-i motsatt
tilfelle hadde kanskje 6 mnd i et bur på 2x2 kvadrat endret/kurert dine holdninger som er mer passende for huleboere ;)
mvh.Jan V.
 
O

OldBoy

Gjest
Med utsagn som dette tviler jeg på at du kan skilte med noe særlig mye mer intelligens enn den gjennomsnittlige kalkulator  ;D
Tviler sterkt på at du virkelig kan mene noe sånt, og kanskje heller bare er ute etter å provosere-i motsatt
tilfelle hadde kanskje 6 mnd i et bur på 2x2 kvadrat endret/kurert dine holdninger som er mer passende for huleboere  ;)
mvh.Jan V.
Affa sier det bare som SANT ER. Vi får slå i hjel mygg og tre levende metemarker på fiskekrokene, men ikke behandle våre medmennesker på samme måte.

Det gjør ikke den sterke åpningssekvensen noe mer spiselig, men han har et poeng. Vi graderer faktisk forskjellige dyrearter på den måten at noen godt kan lide, mens andre absolutt ikke skal det.
 
A

Affa

Gjest
Nettopp. Prate med pus men ete svin. Hvorfor ikke ete pus, så kan man prate med maten i munnen?
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Affa sier det bare som SANT ER. Vi får slå i hjel mygg og tre levende metemarker på fiskekrokene, men ikke behandle våre medmennesker på samme måte.

Det gjør ikke den sterke åpningssekvensen noe mer spiselig, men han har et poeng. Vi graderer faktisk forskjellige dyrearter på den måten at noen godt kan lide, mens andre absolutt ikke skal det.
Nå er det stor forskjell på dyrs nervesystem og evnen til å føle smerte (i alle fall til å gi uttykk for den) Så en slik gradering er vel ikke ulogisk. Min katt hyler temmelig stygt når jeg tramper den på halen, noe jeg gjør daglig for å glede Affa.
 
O

OldBoy

Gjest
Nå er det stor forskjell på dyrs nervesystem og evnen til å føle smerte (i alle fall til å gi uttykk for den) Så en slik gradering er vel ikke ulogisk. Min katt hyler temmelig stygt når jeg tramper den på halen, noe jeg gjør daglig for å glede Affa.
Carte blanche til å pine de lamme og de stumme, skjønner jeg.
 
K

knutinh

Gjest
Avlive de dyr vi trenger til mat og klær etc på en human måte.

Behandle kjæledyr på en human måte eller ikke skaffe seg kjæledyr i det hele tatt.

Behandle mennesker på en human måte - syke eller ikke.

-k

(som har jobbet som saueslakter...)
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
500
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Nå har ikke jeg sett selve filmen ettersom jeg godt skjønner hva som er der og det interesserer meg midt i rævva å se det, men...

Akkurat denne saken eller en lignende gikk det vel en lang runde om for et år eller tre siden?
Ble det ikke sendt noe på NRK om noe tilsvarende?

En av begrunnelsene for å flå dyrene levende er vel at de pga. adrealinet/stress/whatever skal smake bedre etterpå...

Så da er jo alt greit  :'(
Så den Dokumentaren på nrk, tror jeg det var, for en god stund siden, og ønsker IKKE reprise. Har ikke vert inne å sett filmsnutten på linken, og skal heller ikke! Det er for jævligt å se hvordan folk "tilbereder" dyr.
Har selv vert i Manilla og sett hvordan de banker hunder med stokk før de slaktes, og ikke vett jeg hvorfor de gjør det! Men en ting er sikkert, jeg reiser ikke til Fillipinene på ferie, det er sikkert like ille i mange andre land, men det man ser med egne øyner gør noe med deg.

Tom-Erik
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Å drepe et dyr med en stokk er billig, og det blir lite griseri. Med det rette slaget drepes dyret øyeblikkelig, men det finnes selvsagt noen som er under opplæring her også :)
Problemet med dagens samfunn er at menneskene har fjernet seg fra prosessen som skjer mellom den levende og koselige grisen, og til at den samme grisen ligger i kjøledisken på Rema.
Dette blir selvsagt å spore denne tråden av, men det har jo noen allerede klart, i mangel av noe annet fornuftig å si.
Dyr skal avlives humant og så fort som mulig.
Dette var punktum for min del i denne tråden.
 
J

jekri

Gjest
Nettopp. Prate med pus men ete svin. Hvorfor ikke ete pus, så kan man prate med maten i munnen?
Det var lite hare og katter rundt tyske militærleire under 2. verdeskrig.
Du skjønner tyskerene kjøpte hare av nordmenn og når det var lite hare, så...... ;D
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
author=PAR link=board=offtopic;num=1140126913;start=25#37 date=02/17/06 k
Problemet med dagens samfunn er at menneskene har fjernet seg fra prosessen som skjer mellom den levende og koselige grisen, og til at den samme grisen ligger i kjøledisken på Rema
Tja, er ikke problemet her mer at noen (de som flår dyr mens de er levende) har fjernet seg fra det å være menneske? De fleste skjønner vel at en gris må dø  for at den skal kunne spises. Synes ikke du skal anklage andre for å bevege seg utenfor topic, DENNE tråden handler om dyremishandling - mens du synes den burde handlet om slaktemetoder.
 
Topp Bunn