N
nb
Gjest
De har vært rådgiverene hans siden han var 13 stod det i DN i dag (avtaleinngåelser og slikt). Kaspi koster visstnok mer jo bedre MC gjør det, så her trengs det nok kronasjer.
Ja dette er gøy. Ingen av firmaene har noen forhistorie som sponsorer, så her har Magnus sine prestasjoner klart å penetrere jomfruelige lommebøker. Artig at næringslivet backer opp sjakken så pass mye.nb skrev:De har vært rådgiverene hans siden han var 13 stod det i DN i dag (avtaleinngåelser og slikt). Kaspi koster visstnok mer jo bedre MC gjør det, så her trengs det nok kronasjer.
Genialt? Typisk "18-åring på gutterommet"-nivå.vredensgnag skrev:Tillater meg å påpeke at den versjonen er litt grumsete, Pedal - man hører ikke det geniale Steve Howe holder på med:
;Doddgeir skrev:Genialt? Typisk "18-åring på gutterommet"-nivå.vredensgnag skrev:Tillater meg å påpeke at den versjonen er litt grumsete, Pedal - man hører ikke det geniale Steve Howe holder på med:
Edit:
Men sjarmerende er det jo.
Uff og uff.... :-[vredensgnag skrev:Er det for å skrive wiped med v at menneskeheten fortjener å utraderes?
Ikke store forkjellen, rent matematisk rundt 10,5 - 9,5 vil jeg tro.nb skrev:Noen som vet hva de 23 ratingpoengene i forskjell utgjør i forventet spillestyrke, dvs dersom man f.eks regner på 20 partier mellom Magnus og Topalov, hva ville forventningsverdien til sammenlagtresultatet være?
Ok takk, jeg tenkte rent matematisk uten å ta hensyn til hvordan ulike spillere står til hverandre.Tor Nado skrev:Ikke store forkjellen, rent matematisk rundt 10,5 - 9,5 vil jeg tro.
Dog tror jeg forskjellen ville vært større rent praktisk, 12-8 eller deromkring.
Statistisk sett har Magnus hatt et godt tak på Topalov, selv om han har vært lavere ratet enn Topalov frem til 2010.
Magnus har 7 seire 8 remis og 3 tap mot Topalov siden 2007, 2 av partiene er hurtigsjekk og 2 blindsjakk.
Flere spennende spillere med nå. Dette er avgjørende for Giri, Nakamura er klar til det store gjennombruddet. Karjakin er i siget (best med hvit i 2010), Nepo har skutt i været ratingmessig, osv.Tor Nado skrev:Blir spennende dette ja.
Kommer til å holde et høye med Nepomniachtchi, som er årets (2010) Russiske mester.
Trua og trua, han er ihvertfall en uredd spiller som det er artig å følge, men meste sannsynlig havner hanpedal skrev:Hola Boffen! Du har trua på russern? Han har dessuten fordel av å komme bakfra. Magnus har hatt en tendens til å undervurdere de litt lengre ned på Elo lista. Blir spennende!