Siste til Hilde Louise Asbjørnsen - Sound Your Horn

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Fikk kjempeskryt i Fidelity. En plate man bare må ha....kjøpte den uhørt, men det ble nedtur. Bra lydkvalitet, men platt og kjedelig :-\
Må la den få tid til å spinne noen runder til, men det var i mine ører ikke noen aha opplevelse, langt i fra....

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.121
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
På prøvelyttingen (nettet) høres dette meget kjedelig ut ja.. Sparte meg for disse pengene..

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.401
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jammen atte. Hvis lyden er god, er det ikke ett fett hva som spilles da?

Eller er det noe jeg ikke har forstått?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.012
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Spillt igjennom to ganger nå,. en i går ettermiddag og nå i morgentimene. Foreløpig vurdering fra min side:
En god 4

Jeg har egentilg aldri likt stemmen til HLA, men det er noe der som tiltaler meg likevel.
HLA har ikke de helt store dynamiske utsving i sin presentasjon av musikken. Men det er nå hennes stil virker det som.
På dette albumet er det arrene til Anders Aarum ig HLA som fenger meg umiddelbart, samt de dyktige musikerne som bidrar til helheten.
Helhetlig, men ikke kjedelig og mange fine detaljer i arrene er nå min mening om dette albumet.

PS til Aarum:
Man blander ikke ståbass og tuba i samme oktavleie...gjør man vel??
(ref spor 9)

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.121
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
HoJ skrev:
På prøvelyttingen (nettet) høres dette meget kjedelig ut ja.. Sparte meg for disse pengene..
Trodde jeg.. men så ble det en tur til platekompaniet i dag da....

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
HoJ skrev:
HoJ skrev:
Trodde jeg.. men så ble det en tur til platekompaniet i dag da....
Det gjorde du rett i. Platen er god den. 5?

Elektron

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.121
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Jepp, trekker tilbake alt vondt ang. denne platen, dog må den lyttes til noen ganger, men nå har jeg hørt på den fem ganger siden jeg kjøpte den - og liker den meget godt.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
Gir den 3 for innhold og 4+ for den litt spesielle miksingen (mikset langt fremme i lydbildet og bruk av lite prosessering).

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.121
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Har hørt på den jevnt og trutt i deg siste, liker den forsatt ganske godt. Men ikke blant de GODE jazz cdene.. Men en god 4'er - skal den få!

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
3
Hei
Har begynt å høre litt på jazz i det siste noen som har forslag til hva jeg skal kjøpe.
Syntes Asbjørnsen ble litt kjedelig i lengden men for all del den er ikke dårlig.

U

utgatt60135

Gjest
Møtte henne på fredag på prøvene til musikalen hun har hovedrollen i; Little-me. Meget hyggelig og søt dame :). Jeg synes også hun står til en god firer som sangerinne.

Topp Bunn