Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alex1967

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    227
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    En runde på Rune Grammofon 8)

    Supersilent: 6 (2LP)


    Jono El Grande: Neo Dada (LP)


    Humcrush: Rest At Worlds End (2LP)


    Elephant9: Dodovoodoo (LP)
     

    Vedlegg

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    kjøpt på Esso,tigerbutikken :



    Living Colour & Ozzy Osbourne

    mvh. s,
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.401
    Antall liker
    185
    Kjøpte "siste" Hendrix og det er jeg glad for. Selv om det står sikkert 25 andre i hyllene. Trolig mer. Og så Black Rebel Motorcycle Club. Den er visst til og med Stereo. Står på coveret. Røverkjøp. VH. Bernt
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    @ mteinum og baluba : vel verdt 99 spenn pr.stk.det er nok Living Colour som vil bli stående som en klassiker,men første soloplata til Ozzy er også tøff !

    (fikk litt mosjon på kjøpet også.jeg er av de som går til bensinstasjonen)

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet nå ikke helt hvilken av dem som får størst klassikerstatus, men på veldig lang sikt kan det bli begge to.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tja... Jeg har hatt LC plata i 20 år - og den holder seg fortsatt utrolig bra, og det kommer den til å gjøre i 20 til.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    den er omtalt i boka '1001 plater du må høre før du dør'.har ca. en fjerdedel av albumene som er med i den mursteinen.det eneste som trekker ned på den cd'en jeg kjøpte forleden er at det er endel unødvendige bonuskutt.noe som er blitt vanlig for billige nye opptrykk av gamle klassikere.sikkert for å gjøre de mer "salgbare" og lokke de som har den gamle vinylen til å kjøpe cd-utgaven også.

    mvh. s,
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ehm

    Eg opplevde nettopp noe nokså rart.

    Tenkte eg skulle "spottifye" den Living Colour plata, for å høre ka det gikk i.
    På den plata dukker coveret til Blizzard of Ozz med Ozzy opp! Seriøst.
    Er det noen form for oskur sammenheng her som har gått meg hus forbi?

    Har tatt en skjermdump dersom noen krever dokumentasjon !

    Kl er 0642 her, og eg er ikkje helt våken, men dette var småsprøtt. Musikken er i alle fall ikkje Ozzy.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Så lenge vi ikke sitter ved samme skjerm, så trenger du ikke dokumentere noe for min del iallefall.
    Ozzy cover på Living Colour Vivid plassen.
    Musikken er riktig om ikke annet!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    mikefish skrev:
    den er omtalt i boka '1001 plater du må høre før du dør'.har ca. en fjerdedel av albumene som er med i den mursteinen.det eneste som trekker ned på den cd'en jeg kjøpte forleden er at det er endel unødvendige bonuskutt.noe som er blitt vanlig for billige nye opptrykk av gamle klassikere.sikkert for å gjøre de mer "salgbare" og lokke de som har den gamle vinylen til å kjøpe cd-utgaven også.

    mvh. s,


    De bonus kuttene var for dårlig på orginal utgivelsen, men nå er alt så mye bedre?

    Salgs triks kaller man det! Det er sikkert dårlig lyd på CD-en i tillegg også, antagligvis en reutgivelse/reissue :'(
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    plater til å hygge seg med i helga :



    Melissa Horn & Them Crooked Vultures



    Sofia Jannok & Haddy N'jie

    mvh. s,
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her kom denne.

    Art Tatum - Piano Starts Here Live At The Sunrise [Zenph 88697-22218-2]

    2 x 13 sanger, den ene utgaven som "Zenph Studios Re-Performance Binaural Stereo Version - The Ultimate Headphone Experience" 8)



     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398


    I dag kom denne, depressiv og inderlig, men langt fra uten håp i musikken. Skapt bl a som et svar til Es søster som slet med uhelbredelig melankoli og som til sist døde av det, og hans mor som fikk uhelbredelig kreft.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    To tidligere utgivelser (Instant Vintage + Ray Ray) er i samlingen allerede, så det var ingen vei utenom denne da den lå lagelig til på Posten i går. Planene om å kjøpe den var allerede på plass, så det gjorde ingenting når den var priset til 99.



    Raphael Saadiq - The Way I See It
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    baluba skrev:
    To tidligere utgivelser (Instant Vintage + Ray Ray) er i samlingen allerede, så det var ingen vei utenom denne da den lå lagelig til på Posten i går. Planene om å kjøpe den var allerede på plass, så det gjorde ingenting når den var priset til 99.



    Raphael Saadiq - The Way I See It
    Baluba: Hvordan rangerer du de tre albumene? Jeg liker alle tre veldig godt, men setter nok Instant Vintage høyest. Om du ønsker å snuse på mer Saadiq kan du jo også sjekke ut Lucy Pearl (bandet Saadiq var en del av tidligere).
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er sannelig ikke helt sikker. Opprinnelig var det blaxploitation-temaet i "Ray Ray" som fenget meg, men jeg finner begge to interessante. Jeg har nok ikke lyttet nok til deg til å kunne rangere dem, rett og slett. Men for øyeblikket er det utvilsomt "The Way I See It" som ligger hjertet nærmest, noe som ikke er merkelig med en Tamla Motown-digger som meg.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    Jeg er sannelig ikke helt sikker. Opprinnelig var det blaxploitation-temaet i "Ray Ray" som fenget meg, men jeg finner begge to interessante. Jeg har nok ikke lyttet nok til deg til å kunne rangere dem, rett og slett. Men for øyeblikket er det utvilsomt "The Way I See It" som ligger hjertet nærmest, noe som ikke er merkelig med en Tamla Motown-digger som meg.
    jeg holder en knapp på "The Way I See It"
    Skamløst tidsriktig soul-sound til fingerspissene. Her snakker vi 60's så det holder.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Liker mye rart, siste er William Orbit lastet ned fra Linn 24 bit; My oracle lives uptown. Deilig musikk, for en innspilling..
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    Jeg er sannelig ikke helt sikker. Opprinnelig var det blaxploitation-temaet i "Ray Ray" som fenget meg, men jeg finner begge to interessante. Jeg har nok ikke lyttet nok til deg til å kunne rangere dem, rett og slett. Men for øyeblikket er det utvilsomt "The Way I See It" som ligger hjertet nærmest, noe som ikke er merkelig med en Tamla Motown-digger som meg.
    jeg holder en knapp på "The Way I See It"
    Skamløst tidsriktig soul-sound til fingerspissene. Her snakker vi 60's så det holder.
    Joa, "The Way I See It" låter 60's Motown så det holder og også jeg er stor fan av slikt. Han vet hva han driver med denne Saadiq. Var forresten på Cosmopolite konserten, ikke så verst live heller.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Todd skrev:
    Joa, "The Way I See It" låter 60's Motown så det holder og også jeg er stor fan av slikt. Han vet hva han driver med denne Saadiq. Var forresten på Cosmopolite konserten, ikke så verst live heller.
    irriterer meg grønn over at jeg ikke har fått sett ham live ennå. Har ikke passet noen av gangene han har spilt i Oslo.

    Får i det minste sett Sharon Jones & the Dap Kings om knappe fire uker. Glær mæ!
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    ErosLoveking skrev:
    Todd skrev:
    Joa, "The Way I See It" låter 60's Motown så det holder og også jeg er stor fan av slikt. Han vet hva han driver med denne Saadiq. Var forresten på Cosmopolite konserten, ikke så verst live heller.
    irriterer meg grønn over at jeg ikke har fått sett ham live ennå. Har ikke passet noen av gangene han har spilt i Oslo.

    Får i det minste sett Sharon Jones & the Dap Kings om knappe fire uker. Glær mæ!
    Vet du noen om hvordan dette låter live?? Ser for meg et bra show, topp underholdning!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Todd skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Todd skrev:
    Joa, "The Way I See It" låter 60's Motown så det holder og også jeg er stor fan av slikt. Han vet hva han driver med denne Saadiq. Var forresten på Cosmopolite konserten, ikke så verst live heller.
    irriterer meg grønn over at jeg ikke har fått sett ham live ennå. Har ikke passet noen av gangene han har spilt i Oslo.

    Får i det minste sett Sharon Jones & the Dap Kings om knappe fire uker. Glær mæ!
    Vet du noen om hvordan dette låter live?? Ser for meg et bra show, topp underholdning!
    Ingen anelse, men tror ikke jeg blir skuffet. Tredjeskiva, "100 days...." er en av mine favoritter fra 2000-tallet, og forventningene til den nye skiva som kommer i mai er stor.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I går fikk jeg den andre Lhasa De Sela Cdn jeg hadde bestilt:

    The Living Road
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    En gledens dag for alle Al Jarreau fans. :-D

    Al Jarreau - Live In London: The Deluxe Edition [FRM 1133]

    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4455018330/"]

    [/URL]

    4 nye bonus låter fra konserten i London!

    * Trouble In Paradise
    * Our Love
    * Take Five
    * Boogie Down

    Al Jarreau Releases

    --

    edit: Kanonbra! :) Dynamikk så det holder, her har man vært tro mot originalen.
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har trodd jeg ikke liker Leonard Cohen men oppdaget at jeg gjør det når jeg fikk følgende plate i posten i dag (fikk og fikk fru Blom, den var betalt med Mastercard til CDON)
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En kjapp tur innom Fretex gjorde meg en femtilapp fattigere, og tre cd-er rikere. Prutet faktisk en tier på de tre platene, men hvis ikke måtte jeg tatt det på kortet. Og jeg liker ikke kortbruk til småbeløp, og på Fretex er det lov å prute. Det er kanskje både gnitent og kjipt, men jeg føler meg fattig for tiden. :-[

    Først til en amerikansk samtidskomponist som jeg ikke har hørt noe av før, George Frederick McKay (1899-1970)

    Jeg fant ikke noe større bilde på nettet i farten. Det er kun gitt ut fire plater med McKays musikk, alle på Naxos.

    I popens verden har alltid The Cardigans hatt en høy stjerner hos meg, og "Grand Turismo+" hadde jeg ikke fra før.


    Også Snoops "Doggystyle" har ikke funnet veien til samlingen i annen form enn kassett tidligere, og ble med på lasset uten protest.


    Året første skikkelige vårdag ble altså behørlig feiret på Fretex for meg, og jeg kom til og med hjem med noe jeg aldri har hørt før. Ikke verst, det der. Det fantes faktisk flere gode cd-er jeg ikke kjøpte, og de var alle priset til 20 kroner. Blant annet Savalls soundtrack til "Alle årets dager" som Finger er så glad i stod i hyllen til 20 kroner. Sjekket ikke tilstanden siden jeg har den fra før, men angrer nå på at jeg ikke kjøpte den. Med nytt cover/jewelbox ville den vært en fin vårgave til noen som fortjener litt massasje av øregangene.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Goldfrapp: Headfirst (2010)

    En litt leken Cd med rytmer, og ja, man må like det! Lyd ***** Musikk ****

    Beklager men det er så klart headfirst, som er anmeldt!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    T`Pau: Essential (2007) Tysk utgivelse (Virgin, EMI Guffen)

    Den første T`Pau CD-en med tilfredstillende lydkvalitet Lyd **** Musikk ****
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn