Siste Jazz platekjøp!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sonny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    654
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Keith Jarret "Tales of Another" kjøpt i bruktsjappe. LP fra 1977. Jeg har ikke lyttet på den enda, venter på den totale roen for å kunne nyte den. Platen er i veldig god forfatning og er vel omtrent ikke spilt tror jeg. :)



    Sonny
     

    Vedlegg

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Litt mer brukt vinyl:

    LP: BLAKEY, Art: A Day With Art Blakey 1961. Vol. 1-2. With Lee Morgan, Wayne Shorter, Bobby Timmons, Jymie Merritt. Recorded at Sankey Hall, Tokyo 1961. Label: Eastwind 707 and 708. 2 LPs. Japanese pressing. Condition: record NM, cover NM.
    BJA23157
    LP: BLAKEY, Art: Kyoto. With Freddie Hubbard, Wayne Shorter, Curtis Fuller a.o. Recorded 1964. Label: Riverside 9493 OJC. US pressing 1980s. Condition: record M, cover NM.
    BJA10228
    LP: BLAKEY, Art: Live in Stockholm 1959. With Wayne Shorter, Lee Morgan, Bobby Timmons, Jymie Merritt. Recorded 1960. Label: Dragon DRLP 137. Previously unissued original Swedish first pressing (1987). This first issue is incorrectly titled as recorded 1959, and with Walter Davis on piano. Condition: record NM, cover NM.
    BJA4011
    LP: BLAKEY, Art: Live Messengers. With Clifford Brown, Lou Donaldson, Horace Silver, Wayne Shorter, Freddie Hubbard a.o. Label: Blue Note LA473 J2. Double album with gatefold cover. US pressing 1978. Three previously unissued live sessions: one from Birdland with Clifford Brown (1954), one from Village Gate (1961) and one from Renaissance Club, Hollywood (1962). Condition: record NM, cover NM.
    BJA1486 --
    LP: LLOYD, Charles: A Night In Copenhagen. With Michel Petrucciani, Palle Danielsson a.o. Recorded 1983. Label: Blue Note 1A 064. Dutch pressing. Condition: record M, cover EX.
    BJA21364 -
    LP: McLEAN, Jackie: Hipnosis. With Kenny Dorham, Grachan Moncur III, Sonny Clark, Billy Higgins and others. Recorded 1962 and 1967. Label: Blue Note BN LA483 J2. Double album. Gatefold cover. Previously unissued original US first pressing 1978. Condition: record NM, cover NM.
    BJA2343
    LP: MINGUS, Charles: At Town Hall with Eric Dolphy. With Clifford Jordan, Jaki Byard, Johnny Coles, Dannie Richmond. Recorded 1964. Label: Fantasy JWS 9. US pressing 1970s. Condition: record NM, cover NM.
    BJA23133
    LP: MINGUS, Charles: Concertgebouw Amsterdam. Volume 2. With Eric Dolphy, Johnny Coles, Clifford Jordan, Jaki Byard, Dannie Richmond. Recorded live in Amsterdam April 10, 1964. Label: Ulysse Musiq AROC 50608. Previously unissued original French first pressing 1985. Condition: record M, cover M.
    BJA23179
    LP: MINGUS, Charles: Concertgebouw Amsterdam. With Eric Dolphy, Johnny Coles, Clifford Jordan, Jaki Byard, Dannie Richmond. Recorded live in Amsterdam April 10, 1964. Label: Ulysse Musiq 50506/507. Double album. Gatefold cover. Previously unissued original French first pressing 1985. Condition: record NM, cover EX. Small mark from removed sticker.
    BJA2357
    LP: MINGUS, Charles: Fables of Faubus. Vol. 2. With Eric Dolphy, Clifford Jordan, Johnny Coles, Jaki Byard, Danny Richmond. Broadcast recording in Bremen, Germany 1964. Label: Ingo 13. Original Italian first pressing (1970s). Condition: record M, cover M.
    BJA5467
    LP: MINGUS, Charles: Memorial Charles Mingus: The Great Concert Paris 1964. With Eric Dolphy, Clifford Jordan, Johnny Coles, Jaki Byard, Dannie Richmond. Label: America AM 003-005. 3-LP Box. French pressing 1970s. Condition: record M, cover EX. Owner's name sticker.
    BJA23320
    LP: MINGUS, Charles: Mingus in Europe. Vol. 1. With Eric Dolphy, Clifford Jordan, Jaki Byard, Dannie Richmond. Recorded live 1964 at the Wuppertal Townhall, Germany. Label: Amigo AMLP 833. Swedish pressing.. Condition: record M, cover NM.
    BJA10415
    LP: MINGUS, Charles: Parkeriana. Vol. 3. With Eric Dolphy, Clifford Jordan, Johnny Coles, Jaki Byard, Danny Richmond. Broadcast recording in Bremen, Germany 1964. Label: Ingo 15. Original Italian first pressing (1970s). Condition: record M, cover M.
    BJA23357
    LP: RIVERS, Sam: The Quest. With Dave Holland, Barry Altschul. Recorded in Milano 1976. Label: Red VPA196. Original Italian first pressing. Condition: record NM, cover NM.
    BJA2643
    LP: WILLIAMS, Tony: Life Time. With Sam Rivers, Bobby Hutcherson, Herbie Hancock, Richard Davis, Gary Peacock. Recorded 1964. Label: Blue Note 84180. US pressing 1970s with blue label. Condition: record NM, cover NM.
    BJA4268
     
    R

    rico

    Gjest
    Egentlig så er det ikke mitt siste jazz platekjøp, jeg fikk den i gave, og hvilken gave!
    Selv om jeg har de fleste boksene her på vinyl fra Mosaic records fra før så var det en fantastisk følelse og opplevelse og åpne denne, utrolig flott trompetkasse med nummeret (nr. 10 av 1955) naglet til kassen, munnstykke, t-shirt, litografi og greier, alt til stor tilfredstillelse for en som visstnok aldri får nok..
     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det har vært stille her en stund, men i dag slipper Bugge Wesseltoft sin siste plate "Songs".
    DN har i dagens utgave anmeldt platen under tittelen: Buggviser, alle burde ønske seg en pianomann til jul.

    Platen er anmeldt av Per A. Risnes jr. og han gir en meget god beskrivelse av hva som er i vente. "Bugge Wesseltoft har trolig laget en ny bestseller, 14 år etter sin gamle juleplate. Men her er det altså ikke julesanger, men Bugges favoritter fra jazzkatalogen".



    Undertegnede har bestilt en bunke, så er noen av julegavene sikret samtidig.

    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Fruen overrasket med "The Well", den siste skiva til Tord Gustavsen Quartet, da familien var på hyttetur i helgen. På gettoblasteren lyttet jeg igjennom mange ganger og musikalsk er dette et aldeles flott album :)

    ECM bruker å ha grei lyd på sine utgivelser, men her må jeg si skuffelsen var stor da jeg kom hjem og spilte igjennom i går kveld.. Dette er komprimert lyd, tynt og pistrete. Ikke bra :( Men musikalsk står den til terningkast 6..

    mvh
    lassemann
     

    Vedlegg

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Hørte en versjon av "What a wonderful world", og kjøpte LP'en "Covered" med gruppa "friend n' fellow"
    covered.jpg


    Dette var et nytt bekjentskap for meg. Lurer på om dette er det beste de har gitt ut, eller om det er mye annet fra denne gruppa en bør anskaffe.
    Noen som kjenner til denne gruppa og har tips om videre innkjøp?

    GunnarS
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    musikklosen.no har et lite lager av gamle norke Gemini-inspillinger på Vinyl. For de som er interessert i dette, må dette være et funn.
    "I hear a rapsody" med Totti Bergh er en av mine favorittinspillinger. Både musikk og innspilling er helt fenomenal.
    Kopien jeg fikk i går var til og med en 180 grams "audiophile edition"
    Her er noen av de som kom i posten i går.
    gemini.jpg
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Jazz in Europe

    Sidney Bechet
    Mezz Mezzrow
    Friedrich Gulda
    Bill Coleman
    Barney Wilen
    Pierre Cavalli
    Stuff Combe
    Hans Koller
    Albert Mangelsdorff

    Kjøpt på loppis det er no vinyl greier, må få meg platespiller da

    Mvh m
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.578
    Sted
    Nøtterøy
    Kjøpte denne i dag. :) Her har Ritenour bl.a fått med seg: George Duke, Stanley Clarke, Dave Crusin, Marcus Miller og Tal Wilkenfeld.

    Denne er helt ny og anbefales!

    this.jpg
     

    Lasse

    Medlem
    Ble medlem
    11.05.2012
    Innlegg
    26
    Antall liker
    21
    Besøk på Bare Jazz

    Var innom på bare jazz i helgen, et glass rødvin og en hyggelig prat med Bodil gjorde at jeg kom hjem med en liten bunke nye plater. Hadde lyst til å nevne denne : Madeleine Peyroux, the perfect world. Deilig og behagelig musikk. Anbefales.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Alert alert!!!

    Mye god og interessant musikk her.

    60% Off Most HatHut Titles! - Melding (HTML) _2012-11-15_10-21-59.png
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Ulrich Drechsler Quartet - Humans & Places
    Manu Katchè - IV
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Her er det en del godbiter i dag;

    j1.png

    j2.png

    j3.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn