simulere slaver med Scanspeak

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.571
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Uten ekstra vekter får du en tuning på 20,5hz, og teoretisk -3db ved 30hz med en slave. Og ca 91,5db følsomhet ved 2,83V. Ikke galt for en så liten kasse. Merk at dempemateriale vil påvirke dette noe også.
En annen ting er at om du har ett meget skarpt høypassfilter rett under tuningfrekvens så kan du faktisk klare deg med en stk slave. Men uten eller for lavt høypassfilter så vil slaven bunne MYYYE raskere enn det aktive elementet, så obs obs.

Scanspeak 30W passive radiator.jpg

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
430
Uten ekstra vekter får du en tuning på 20,5hz, og teoretisk -3db ved 30hz med en slave. Og ca 91,5db følsomhet ved 2,83V. Ikke galt for en så liten kasse. Merk at dempemateriale vil påvirke dette noe også.
En annen ting er at om du har ett meget skarpt høypassfilter rett under tuningfrekvens så kan du faktisk klare deg med en stk slave. Men uten eller for lavt høypassfilter så vil slaven bunne MYYYE raskere enn det aktive elementet, så obs obs.

Vis vedlegget 556669

Tusen takk for svar!

Jeg vet ikke om det følger med ekstra vekt til disse? hvor mye vil man tjene på å legge vekt ekstra på og eller bruke to slaver?

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.571
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Gjorde noen simuleringer, men med 55l så er det nesten ikke endring. Elementet vil egentlig ha litt større kasse, men da er du ihvertfall avhengig av 2 slaver...

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
430
Gjorde noen simuleringer, men med 55l så er det nesten ikke endring. Elementet vil egentlig ha litt større kasse, men da er du ihvertfall avhengig av 2 slaver...
Tenkte egentlig å bruke den kassa jeg har nå så da kanskje det beste å da bare bruke en slave til hver..

Men hvor mye kan jeg tune med ekstra vekt ..?

Topp Bunn