Continuo skrev:
Rudi skrev:
vi spandere ett bilde til
Kan du fortelle litt om denne vakre spilleren?
Ja det kan jeg da om enn ikke så mye, det er "Mirre" eller Miroslav som han heter som har laget/konstuert spilleren (helt sikkert sammen med noen kompiser)........... Mirre er forøvrig mannen du treffer når du kontakter "Veteranen hi-fi" i Stockholm.
Dette er siste utgaven og en av de aller siste som ble laget, spilleren min er en 2004 utgave.
Spileren er laget med tanke på og være en direkte konkurent til SME model 30 lydmessig med samme arm (SME serie V), men til mye lavere pris og mange mener at Mirre lyktes på lang vei. Jeg har tidligere hatt SME model 30 og jeg må si at jeg ikke savner noe lydmessig når jeg minnes hvordan de begge låter. Jeg bruker serie V armen som fulgte med min model 30 på Simply Black spilleren pr i dag.
Men istedet for at jeg legger ut i det vide og brede er det kanskje bedre jeg legger ut litt av teksten i fra Simply Balck her så kan alle selv lese litt om Simply Blck spillerne.
Model 330
Simply Black Classic har fått en lillebror, Simply Black 330. Mye større, helt annerledes og 15 år yngre, men ligner Classic utseendemessig.
Simply Black 330 er en helt stum konstruktion. Plinth'et består av 5st 20mm MDF board og en 20mm aluminium plate fastskrudd i MDF plinth'et. För att konstruktionen skal bli helt stiv og dempet har vi lagt 1 mm tykkt T2134 dempeisolering mellom MDF og aluminium platen.
En sslik sandwich konstruktion blir helt fri fra resonans.
Platetallerkenen er frest ut av acryl og er større enn på de fleste vanlige platespillere.
For og få bedre WOW verdier har vi økt diameteren till 330 mm og "massen" opp till 6,5 kg.
Platetallerkenen er 45 mm tykk, sentertappen er gjenget og tilpasset til SME´s plestrammer. Platene ligger helt vibrationsfritt på tallerkenen.
Tonearms "boardet" er dreid ut av av 40 mm acryl og montert med 4 st M6 bolter.
Den passer till de fleste 9" tonarmer.
Vi rekommenderer SME Serie V som har blitt anvendt som referens ved konstruktionen.
Motoren er kraftigere enn på Classic, innkapslet i aluminium og fastskruet i et separat MDF plinth belastet med bly.
Det hele veier 3kg og står separerrt fra driv-verket.
Alle føtter på platespilleren og motorenheten er justerbare.
Simply Black med SME Serie V tonarm lar alla pickuper arbeide helt
resonansfritt for og få beste mulige prestanda.