Simply Black 330, en av mine favorit spillere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Continuo skrev:
    Rudi skrev:
    vi spandere ett bilde til :D
    Kan du fortelle litt om denne vakre spilleren? :D

Ja det kan jeg da om enn ikke så mye, det er "Mirre" eller Miroslav som han heter som har laget/konstuert spilleren (helt sikkert sammen med noen kompiser)........... Mirre er forøvrig mannen du treffer når du kontakter "Veteranen hi-fi" i Stockholm.
    Dette er siste utgaven og en av de aller siste som ble laget, spilleren min er en 2004 utgave.
    Spileren er laget med tanke på og være en direkte konkurent til SME model 30 lydmessig med samme arm (SME serie V), men til mye lavere pris og mange mener at Mirre lyktes på lang vei. Jeg har tidligere hatt SME model 30 og jeg må si at jeg ikke savner noe lydmessig når jeg minnes hvordan de begge låter. Jeg bruker serie V armen som fulgte med min model 30 på Simply Black spilleren pr i dag.

Men istedet for at jeg legger ut i det vide og brede er det kanskje bedre jeg legger ut litt av teksten i fra Simply Balck her så kan alle selv lese litt om Simply Blck spillerne.

Model 330
    Simply Black Classic har fått en lillebror, Simply Black 330. Mye større, helt annerledes og 15 år yngre, men ligner Classic utseendemessig.
    Simply Black 330 er en helt stum konstruktion. Plinth'et består av 5st 20mm MDF board og en 20mm aluminium plate fastskrudd i MDF plinth'et. För att konstruktionen skal bli helt stiv og dempet har vi lagt 1 mm tykkt T2134 dempeisolering mellom MDF og aluminium platen.
    En sslik sandwich konstruktion blir helt fri fra resonans.
    Platetallerkenen er frest ut av acryl og er større enn på de fleste vanlige platespillere.
    For og få bedre WOW verdier har vi økt diameteren till 330 mm og "massen" opp till 6,5 kg.
    Platetallerkenen er 45 mm tykk, sentertappen er gjenget og tilpasset til SME´s plestrammer. Platene ligger helt vibrationsfritt på tallerkenen.
    Tonearms "boardet" er dreid ut av av 40 mm acryl og montert med 4 st M6 bolter.
    Den passer till de fleste 9" tonarmer.
    Vi rekommenderer SME Serie V som har blitt anvendt som referens ved konstruktionen.
    Motoren er kraftigere enn på Classic, innkapslet i aluminium og fastskruet i et separat MDF plinth belastet med bly.
    Det hele veier 3kg og står separerrt fra driv-verket.
    Alle føtter på platespilleren og motorenheten er justerbare.
    Simply Black med SME Serie V tonarm lar alla pickuper arbeide helt
    resonansfritt for og få beste mulige prestanda.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Et lite tipps til dere som ser dere om etter en spiller i high-end klassen men som ikke riktig har råd til og betale 100 laken eller mere for en spiller, se etter en Simply Black 330 på bruktmarkedet i Sverige, det er absolut noe av det beste man kan kjøpe for "betalbare summer".
    Disse spillerne blir omsatt for 20-30000 ofte inkl arm men uten pickup og overgår de aller fleste brukte/nye spillere i samme prisklasse til gangs.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ser du har enlyria dorian,har selv vurdert den,kan du si noe om klangbalansen i denne??

Du har visst også en dyrere lyria,er det en innbytteordning på disse på ohc- :D

Espen

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    ixos_76 skrev:
    Ser du har enlyria dorian,har selv vurdert den,kan du si noe om klangbalansen i denne??

Du har visst også en dyrere lyria,er det en innbytteordning på disse på ohc- :D

Espen

Joda jeg har noen LYRA pickup'er jeg ;)............... skjønt egentlig er det ikke noe og skryte av fordi jeg mangler den dyreste....... Olympus, men den står på handlelisten så vi får se om nissen er snill i år.

Vedr Dorian og lyd.......... til 5500.- som den selges på tilbud av OHFC for, så sier jeg bare løp og kjøp, det er det beste kjøpet jeg vet om i denne prisklassen.

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.319
    Torget vurderinger
    18
    Rudi skrev:
    Et lite tipps til dere som ser dere om etter en spiller i high-end klassen men som ikke riktig har råd til og betale 100 laken eller mere for en spiller, se etter en Simply Black 330 på bruktmarkedet i Sverige, det er absolut noe av det beste man kan kjøpe for "betalbare summer".
    Disse spillerne blir omsatt for 20-30000 ofte inkl arm men uten pickup og overgår de aller fleste brukte/nye spillere i samme prisklasse til gangs.
    Jeg ser at man kan få Simply Black (inkl. 3009 arm) til 15.000 SEK brukt. Har du noen erfaringen med 'classic' modellen ? Er 330 verdt de ekstra kronene, 15K vs. 30K ?

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    13.797
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    HC skrev:
    Rudi skrev:
    Jeg ser at man kan få Simply Black (inkl. 3009 arm) til 15.000 SEK brukt. Har du noen erfaringen med 'classic' modellen ? Er 330 verdt de ekstra kronene, 15K vs. 30K ?

No 1 så er den orginale Simply Black rundt 20 år gammel nå og selvom om den var meget god når den kom så har det rent en del vann ut i sjøen siden dengang, en 3009 arm er sjelden værd mere enn 1500.- medmindre den er av nyere dato, så da sitter vi igjen med 13500 SEK dvs 12000 norske.......... tja hva får man av seriøse driv verk for 12 laken............. ikke så mange, nei dette synes jeg det er vanskelig og ha noen egentlig mening om, til syvende og sist........... det kommer nå an på lommeboka.
    Som du ser har jeg allerede gjort mitt valg, jeg synes absolut de ekstra kronene er vel anvendte........... og 330'en er gedigen,diger, tung, massiv og herlig spiller med masser av eierglede.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn