Sim Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har sansen for SimAudio, for min del startet det med P8, W8 og Andromeda-spilleren. Dette spilte forrykende, dessverre er settet solgt. Det skyldes vel mest at interessen for cd avtok så selv om Andromeda også hadde digitale innganger, lot jeg den gå sammen med resten i sin tid. Både P8 og Andromeda hadde hver sin separate nett-del så det ble veldig mange komponenter og veldig mange kabler, så byttet handlet også en del om ønske om en enklere betjening.

    Hadde også 390D lenge, og den skjønner jeg ikke hvorfor jeg solgte da den var helt glimrende på alle måter. Ganske avansert sak, men dønn stabil hos meg. Savner SimAudio.

    Den nye serien, North, ser jo helt fantastisk ut og ikke minst veldig funksjonell. Om 791/891 holder hva de lover har man absolutt alt det går an å ønske seg i en pre, kanskje med unntak av et delefilter. Innebygd streaming, hdmi-arc og MM/MC-phonotrinn…da har man det enkelt og kan holde antallet komponenter på et minimum.

    861 har påfallende like specs som EC AW800, men dessverre blir den nok 50% dyrere enn EC i Norge. Kanskje motsatt i US/Canada, og det er kanskje SimAudios største utfordring her på berget; dette begynner å bli j….dyrt dessverre.

    791 kommer nok på ca 200`i Norge, det er jo voldsomt. Men om både analog-delen, dacen, streameren og phonotrinnet er state of the art, erstatter den jo mange separate komponenter og gjør jo også kabling rimeligere og langt mer oversiktlig.

    For øyeblikket fremstår North-serien for meg som meget attraktiv, men litt utenfor rekkevidde prismessig. Men basert på tidligere erfaringer med merket er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at disse produktene er helt i toppklasse. Sim Audio er dessuten i stand til å tilpasse seg moderne tider, noe som er en stor styrke. Det finnes mange pengesterke som er interessert i SOTA, men som ikke ønsker å fylle stua med unødvendig mange bokser. Her finner Sim Audio lett sin plass.

    Får hive inn en lottokupong denne helga…
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Torget er nok mer riktig kanal enn forumet.
    Plukket opp en W5 som var dønn strøken i høst. Den driver bassdelen av høyttalerne mine bra. 4x15 og 4x12.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Torget er nok mer riktig kanal enn forumet.
    Plukket opp en W5 som var dønn strøken i høst. Den driver bassdelen av høyttalerne mine bra. 4x15 og 4x12.
    Artig for jeg fikk min W5 i går fra brukten. Spiller helt sjukt bra. Skulle gjerne hatt en til og kjørt de i Mono. Så du får gi et vink om du skal selge din en vakker dag (hvis den er sort da) . Fantastisk amp som e like så bra som topp amper produsert i dag. Min også er i topp stand. Imponerende å se under lokket!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn