Signalkabler som matcher rør

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Noen som har noe tips om gode signalkabler for rør preamper? Har hørt at Xindak kan være en bra kabel?

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
XD-845 skrev:
Noen som har noe tips om gode signalkabler for rør preamper? Har hørt at Xindak kan være en bra kabel?
Jeg har en slik i gold utgave og den spiller veldig bra. Har også en Viablue som jeg er kjempefornøyd med. Bak i anlegget er det også noen i høyere divisjon men de to førstnevnte er et funn til prisen.

Elektron

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Bruker noen Wireworld Atlantis, kostet ikke rart i sin tid. 1000,- kr settet/1m.
Fungerer meget bra her.

Er ikke uenig Elektron, Xindak virker å være bra til prisen.

/jan

Finbeck

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2008
Antall liker
1.135
Bruker Xindak FA-1 sign.kabel mellom CD og int.amp på Klipsch RF 82 fungerer veldig bra i mine ører,forsterkeren jeg bruker er en Jolida m EL34 rør ;)

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Har nok dessverre ingen erfaring med den...
...men, har mine egne DIY som er basert på Mundorf's ledere som innholder 5% gull...
Tvinna den rundt en solidcoreleder av kobber, og synes den fungerer veldig bra:)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
ØivindJ skrev:
ansepe74 skrev:
Sølvkabler, mann.... Sølvkabler...
Noen som har erfaringer med den Xindak Gold?

(Sølvkabel, iblandet 5% gull)
Har hatt en slik i over et år og bruker den mellom kilde og pre. Spiller fritt og fint hvis jeg kan bruke et slikt uttrykk. Som JanR og undertegnede er inne på tidligere i tråden så er dette en kabel som gir god valuta for pengene.

Elektron

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Da vil jeg prøve å få kloa i en slik for test. Kjører Nordost Red Dawn nå og den blir skarp på kvinnevokaler og der kunne jeg renge litt mer demping, men høytalerkabler skifte vil også hjelpe.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.275
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
ØivindJ skrev:
ansepe74 skrev:
Sølvkabler, mann.... Sølvkabler...
Noen som har erfaringer med den Xindak Gold?

(Sølvkabel, iblandet 5% gull)
Har hatt denne Xindak FA-Gold - synes den gjorde en bra jobb, men den kunne være litt skarp i øvre mellomtone. Det ble litt vel hardt der til tider. Kimber Silver Streak tok over for denne og da ble jeg kvitt det problemet. Sistnevnte anbefales absolutt, men som alt annet snakker man jo om matching her...

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Bruker en Xindak FA-gold mellom Tube box riaaen og er fornøyd med den der. Høres ikke ut som svakeste ledd i kjeden hos meg.

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Jeg har Brukt Xindak FA-Gold en god stund mellom CD og pre. Svært fornøyd. Har aldri hatt problem med hardhet, unntatt når de ikke er skrudd godt nok til (som kan være et problem med disse kablene).
Fikk byttet plugger til Wbt Nextgen 0152 Ag. Da ble de virkelig gode.
Dette er jo sølvkabler iblandet 5% 24k gull for å "forbedre" tettheten til sølvmolekylene, så en sølvplugg av god kvalitet bør jo være god match, og er det. Jeg og en kamerat testet i sin tid disse opp mot Valhalla og Kimber Select 1130, og Xindak kablene holdt meget godt følge! Med bedre plugger, kan det hende jeg skal re-teste.

Hilsen
Dr.Evil

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det er riktig at det kan være vanskelig å stramme disse pluggene uten å modifisere de litt. Trikset er å kutte 1-2 mm av rød/svart plasten som er lagt over ledningen og litt over ytterenden av pluggene. Denne plasten blokkerer endel for strammingen. Dette er forresten noe som Xindak burde ha fikset på da man forventer at kabler i denne prisklassen har gode kontakter.

Topp Bunn