Signalkabel mellom arm or riaa

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Har en Clearaudio Emotion med div puer. Nå spliller jeg med Goldring Eroica med low output med Primare riaa.
Da jeg kjøpte spilleren kjøpte jeg med et par av kjedens egene Nordost Whyrewisard Dreamcaster (pust). Dette var en helt bevisstløs handling.
Jeg har nå brukt denne kabelen i to år, med forskjellige komponenter ellers, og jeg har på denne tiden byttet ut alle andre kablene i huset, men Dreamcaster består.
Er det noen som har sterke meninger mht et bedre bytte? Nå ser jeg i dag på bruktbørsen, en Van den Hul som er laget for bruk mellom arm og riaa, men denne er kun til high output puer. Men den er kanskje bedre enn Drømmekasteren?
Det er ellers ikke til å tro, og for meg helt ulogsk, hvor mye lyd et kabelbytte kan utgjøre ellers i en lydkjede, så hvorfor ikke her også?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ein kabel kan nok spesiallagast til bruk saman med ein spesiell pickup ut frå kapasitanse og impedanse, skulle eg tru.

Iallfall er det mellom pickup og riaa (eller MC-stepup) dei største kabelinnverknadane skjer i eit anlegg. Om ein er snusfornuftig i kabelvalet elles i anlegget, må ein uansett legge litt ressursar her. Det er no mi meining.

O

om.s

Gjest
Har selv valgt bort VdH sin orginale som medfulgte på SME arme/riggen til fordel for Cardas Golden Ref, om ikke man bytter nödvendigvis til den dyreste har Cardas flere alternativer til en slik arm-riaa kabel til en fornuftig penge...

mvh

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Nå ser jeg i dag på bruktbørsen, en Van den Hul som er laget for bruk mellom arm og riaa, men denne er kun til high output puer.
Høres mystisk ut ??? Har selv en VdH for SME V liggende, men dette var nytt for meg

Når du skifter armkabel, så bør du ta med fleksibiliteten (eller mangel på sådan) i beregningen. Noen er så vidt stive (f.x. AQ Pro) at de jorder armen til underlaget. Et annet moment er skjermingen; denne kan ikke bli god nok når det gjelder PU'er. Og så bør de være sølv synes jeg da, derfor har jeg endt opp med AQ Pro og LeoPard, men det er en smakssak....

T

Thomas1

Gjest
Da jeg kjøpte spilleren kjøpte jeg med et par av kjedens egene Nordost Whyrewisard Dreamcaster (pust). Dette var en helt bevisstløs handling.
Når jeg var på utkikk etter kabel mlm pickup og riaa, fikk jeg høre at den kabelen du bruker ikke er godt nok skjermet til det bruket.

Er du fornøyd med spilleren?
Har eid en maken.

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Du spør om jeg er fornøyd ned spilleren. Sannheten er at jeg ikke har så stort sammenligningsgrunnlag i det dyre prislaget, men til musikk fungerer det fint. Har en Rega p3 med Clearaudio Virtuoso MM, og en vintage Marantz, alle ok til musikk sm brukbare medsplillere, synes jeg.

Topp Bunn