Siemens Cca.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.336
Antall liker
376
Torget vurderinger
14
Fantastisk rør! Detta trenger ein diskusjonstråd. Eller?

Har drevet ein del oppgraderinger på kabel,kilde o.s.v,men "Siemens Cca" ga meg den største løftet eg noken gong kunne tenka meg!

Kansje litt spesielt med ein slik tråd som detta,men eg synest det er på sin plass!!! ;D
Kom med innspel.

TAF
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det har jeg også! Eller tre, for å være nøyaktig. Og jeg er helt enig, det var som å få en akustisk springskalle å sette CCA i AN-konverteren. ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.278
Antall liker
913
impulse skrev:
Det har jeg også! Eller tre, for å være nøyaktig.;D
Jeg har flerere :D Bruker fire stk. i skrivende stund. Disse 6922 røra er, slik jeg etterhvert har skjønt ikke de optimale men når det først er brukt så utmerkerer jo CCa seg :D
Det er de gode gamle fra 50-60 tallet som i flg. gutta med peil. gjelder her.

Mon tro om noen har dårlig erfaring med disse, har til gode å høre om det!

mvh
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.336
Antall liker
376
Torget vurderinger
14
Hei.

Noken som har litt info om tilgjengelighet på desse for tida??

Veit at Motron er heilt tom og venter heller ikkje inn desse. Snakka om at dei er vanskelege å få tak i no.

Har 2 stk i forsterker og 1 stk i dac.

TAF
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ebay ?
Så noen der for ikke så lenge siden.

/jan
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.226
Antall liker
10.787
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Min personlige mening er at akkurat slike "sjeldne og dyre" rør er ofte gjenstand for kopiering, relabling.
Slike ville jeg rett og slett ikke kjøpt på ebay, men gjennom evt. andre seriøse aktører.

Kjenner personlig til noen som er blitt "lurt". Da med Telefunken diamond (cca).

Og en annen av mine personlige erfaringer er at de er gode, men det er også opp til kretsen hvor godt de fungerer. Lydsignaturen har endel å si, og i visse tilfeller likte jeg faktisl Amperex "bugle boy" bedre. (Mer kropp)
 
S

smog

Gjest
Hva er forskjellen på disse og E88cc rørene eller er det de samme det er snakk om?
Er nybegyner i rørenes verden. Satt inn 4 stk. siemens E88cc rør i min Copland pre. og fikk hakeslepp. Maken til forbedring ;D. Fikk kjøpt disse for 350kr pr. stk noe som jeg tror er billig. Var ikke brukt.

Smog
 

ronnyr

Medlem
Ble medlem
14.08.2006
Innlegg
14
Antall liker
0
smog skrev:
Hva er forskjellen på disse og E88cc rørene eller er det de samme det er snakk om?
Er nybegyner i rørenes verden. Satt inn 4 stk. siemens E88cc rør i min Copland pre. og fikk hakeslepp. Maken til forbedring ;D. Fikk kjøpt disse for 350kr pr. stk noe som jeg tror er billig. Var ikke brukt.

Smog
Er rimelig fersk selv når det gjelder rør, men tror ikke E88cc rørene du har er de samme som CCa rørene det er snakk om her. Sikkert noen andre her som kan bekrefte det.

Går selv å venter på et par Siemens CCa rør, håper de er i postkassen min til helgen :)
 
S

smog

Gjest
Har lest litt på nettet. Er ikke de samme rørene nei. Da skal ikke jeg plage tråden mere.

Smog
 
R

Roysen

Gjest
Jeg trenger kun et rør. Noen som vet hvor de kan skaffes?

Mvh
Roysen
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.237
Antall liker
6.370
E88CC Siemens og E88CC CCA _ER_ samme røret.

Forskjellen er at CCA-rørene er testet og håndselektert slik at forsterkningen i de to triodene i røret er så like som mulig, og de er også testet for støy.

Et "vanlig" Siemens-rør er altså ikke testet, eller bestod ikke testen som et CCA-rør gjorde. Denne testen var jo veldig streng, og det er ikke noe galt med et Siemens-rør.

Motron har fortsatt Siemens-rør inne. Jeg hadde heller handlet et slik enn et vilkårlig CCA på nettauksjon.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg kan heller ikke få fullrost Siemens E88CC, ECC88 og CCa.!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.829
Antall liker
33.460
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
smog skrev:
Hva er forskjellen på disse og E88cc rørene eller er det de samme det er snakk om?
Er nybegyner i rørenes verden. Satt inn 4 stk. siemens E88cc rør i min Copland pre. og fikk hakeslepp. Maken til forbedring ;D. Fikk kjøpt disse for 350kr pr. stk noe som jeg tror er billig. Var ikke brukt.

Smog
Samme erfaring på min Copland CTA 305 pre. Det bel en utrolig oppgradering med Siemens rørene ;)
Overgår alt av kabel oppgraderinger etc.
Komponentbytte er nok det eneste som overgår dette ;D

gismo
 
Topp Bunn