Sidemonterte basselement - fordeler/ulemper

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
lark skrev:
56fwb skrev:
"vi hører no kvalitetslyd på høgt nivå" var det visst en meget kritisk og ærleg (positivt ment) kjenning som sa :D :D ;)

mvh FreddB
Skulle ikke forundre meg om det var jeg som sa det ;D ;D ;D
Heisann :) :) ;)
Hukommelsen er også OK på en eldre?? herre ser jeg lark ;D ;D ;D :)

Ha en triveleg lørdag karl

beste hilsen Fredd
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
lark skrev:
Valentino skrev:
Hvor deler AP de sidemonterte bassene sine da, lark?
Vites ikke. Men det dreier seg om denne modellen her:
Ut fra størrelsen på elementene (5" bass og 4" mellomtone?) så må delefrekvensen ligge relativt høyt.
Hei igjen :D
Om jeg ikke husker feil, så fekk vel AP med bla 1.generasjon Virgo en del negative tilbakemeldinger fordi de hadde benyttet for billige (dårlege?)
Elementer/komponenter, ma i en norsk test. (husker ikke hvor)
Kan dette vere det som (også) forårsaker i denne tråden nevnte problem - mangel på bass på 1. gen AP Avanti ???

mvh
56fwb
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Valentino skrev:
Hvor deler AP de sidemonterte bassene sine da, lark?

(På ballen, Zomby. Dyp bass fra små kasser er en annen diskusjon, ja)
Avanti III deler ved 200 Hz, visstnok.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
BT skrev:
Valentino skrev:
Hvor deler AP de sidemonterte bassene sine da, lark?

(På ballen, Zomby. Dyp bass fra små kasser er en annen diskusjon, ja)
Avanti III deler ved 200 Hz, visstnok.
Men Avanti III er vel en storebror til Virgo, er den ikke? Denne tidlige Avantien ser ut som en mer eller mindre direkte forgjenger til Virgo, dvs. 17 cm Seas i bassen og 11 eller 14 cm mellomtone. (Etter bildet å dømme, jeg har aldri sett høyttalermodellen i 'levende live'.)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
lark skrev:
Mener å huske 8) at det er Seas elementer i Avanti 1.
Det kan nok vere seas-elementer, men de (1. gen. virgo) fekk negativt omtale fordi de brukte for billige elementer i forhold til ht-prisen.
Ordet "dårleg" vart feil..  - Men kanskje rett likevel.  Jeg mener nå å huske at denne testen stod i et tidleg Fidelity/Audio.
Ja,ja nok om dette.

Mine S33 fungerer i hvertfall svært bra med sidemonterte basser - det er det eneste jeg egentlig bryr meg om i denne sammenheng..
De skal også få lov til stå der de står - leeeeeenge ;D Det er i tilfelle andre ting/komponenter som skal oppgraders...... ;)
Har hørt basisversjonen av S33 på "utstyr" i 150K klassen.  Berre så det er sagt - De vokser og trivs med oppgaven ;D ;D ;D ;) :D

Til orientering så deler S33 ved 250/3500 Hz... :) Mine har frekvensgang fra 34 - +40000 HZ +/- 3dB. 
S33 er konstruert for å spille høyt fremfor å gå en oktav dypere. Dette med tanke på også bruk i et hjemmekino oppsett - av kvalitet... ;)

Ha en strååålendes aften godtfolk :D

mvh 56fwb
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
S33 er en naggande god høyttaler etter min relativt dårlig kvalifiserte mening. Jeg har bare hørt dem hos Eltek, men der hadde de skikkelig trøkk i bassen og en behagelig og avbalansert lyd hele veien opp. Et strålende valg for rock 'n' rollerne.
 
L

lark

Gjest
56fwb skrev:
Zomby_Woof skrev:
S33 er en naggande god høyttaler etter min relativt dårlig kvalifiserte mening. Jeg har bare hørt dem hos Eltek, men der hadde de skikkelig trøkk i bassen og en behagelig og avbalansert lyd hele veien opp. Et strålende valg for rock 'n' rollerne.
Ikke bare rock'n rollerne Zomby. I flg min "ringe oppfattning" liker de det meste de blir foret med. Mine er iallefall fantastisk på Jazz, blues og klassisk - også.

mvh
Kva med rap og hip-hop og landbruksrock? ;) ;)
 
Topp Bunn