Si farvel til Oljefondet.

V

vredensgnag

Gjest
Staten Kongo krever over 3.000 milliarder kroner.

Dette blir nok en varm potet i disse valgdager.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3236820.ece

To leiesoldater hoppa opp får paranoia. (Fem rombytter på hotellet, går rundt med bagger med våpen i, får full skjelv når en hjelpesjåfør blir med cross-country.)

Og nå er det Lotto-stemning i Kongo.
Blir vel ikke siste gang ulike kommer til å kikke langt etter Norges sparebøsse.

(Nei, jeg har ikke direkte bevis for at de to brave gutteromanleserne var hoppa opp på dop - men bildet aktor fikk av en smilende blodvasker viser et glis jeg har sett før, så dermed insinuerer jeg fritt.)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, da blir jo Kongo en økonomisk stormakt med et godt utbygd sosialt nettverk. Kanskje tiden er inne til å søke asyl der, for å leve godt på de rause trygdeordningene som de uten tvil vil innføre.

Hm, går det fly dit?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
;D

Det hadde vært en opplevelse å se hva de hadde gjort med alle pengene.

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Var liksom ikke måte på til krav heller da....

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Tja, korrupsjon, selvberikelse mm.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.623
Torget vurderinger
2
Jeg har mottatt et par klager på denne tråden, men utifra konteksten så tolker jeg "apekatter" = "tullinger", og dette må ses i lys av en særdeles spesiell rettsak, og ikke nødvendigvis tolkes rasistisk på generelt grunnlag.  Jeg har likevel tatt bort ordet "apekatter" i innlegget ovenfor, og jeg er forøvrig enig i at slike utsagn bør unngås, og det finnes en rekke rasenøytrale skjellsord som helt fint kan benyttes.

Jeg har tatt bort innlegg som omhandlet rasisme, og jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan diskutere rettsaken/pengekravet uten å diskutere folkeraser m.m.

Mvh
Høvdingen

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.396
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er apekatt rasistisk!? Jeg hørte med min fru - og hun syntes det hørtes veldig rart ut.

Dersom denne rettsaken hadde vært i Sverige - ville det vært rasistisk å kalle broderfolket for apekatter?

Litt takhøyde må man da kunne ha her på sentralen.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Så lenge apekatt blir brukt til å betegne noen som har vanskelig for å bli solbrent, er det vel dét ???

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.396
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Dersom man ser bort fra hudfarge - på hvilket nivå ligger rettsaken?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
mteinum skrev:
Dersom man ser bort fra hudfarge - på hvilket nivå ligger rettsaken?
Omtrent på samme nivå som "rettssakene" som denne herremannen førte ved domstolen sin. ;D

For dem som ikke har hørt om dommer Roy Bean kan denne publikasjonen anbefales på det sterkeste:

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Noterer at apekattene (rasenøytralt skjellsord) krever fem ganger dødsstraff. Vil det si at vi må betale for 5 kuler hver? 10 kuler altså? Det blir dyrt.

Jonas Gahr Dialogue Støre (rasenøytralt skjellsord) er hjelpeløs, kanskje vi skulle sende Julius?

Norsk statsborger med fulle rettigheter.

Om nødvendig kan vi henge på ham noen medaljer.

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
vredensgnag skrev:
(Nei, jeg har ikke direkte bevis for at de to brave gutteromanleserne var hoppa opp på dop - men bildet aktor fikk av en smilende blodvasker viser et glis jeg har sett før, så dermed insinuerer jeg fritt.)
Eller ganske typisk for folk i en stresset situasjon, fulle av adrenalin.

Topp Bunn