Politikk, religion og samfunn Si det ja?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
Man blir så jævlig lei den politisk korrekte selvpiskingen

Klassekampen : Protest mot Olavsfest

- Olavsfestdagene gjør fortellingen om en krigerkonge om til folklore. Jeg tror vi ville ha reagert dersom muslimer hadde kalt opp en stor festival etter en person som brukte islam til å spre vold, sier Gunnes til Klassekampen.

Kanskje det er på tide å stoppe med supinga av altervinen eller blir man bare så indoktrinert i raddiskretsene, de har vel bare en grunnlegger som var krigsherre

latter.gif

G

Gjestemedlem

Gjest
En krigerkonge bruker de våpen han kan for å gjøre befolkningen til hjerneløse treller og duknakkede slaver. Intet var vel bedre egnet enn krsitendommen i så måte. I tidligere tider var nordmenn kjent for å være stolte, høyreiste menn som ikke la seg på bakken og krøp for ånder og fremmede guder og deres sendebud. kristendommen ble til en kulturell byllepest som lå som en svøpe over Europa i mange hundre år. Den frarøvet oss vår egen kultur og historie. Den aller mørksete middelalder i menneskets historie. Det er først i disse dager at skadevirkningene begynner å leges og vi blir kvitt svineriet.

Så en hyllest til Heilag Olaf ... og en nidstang til dem som hadde sjansen til å hugge hodet av ham og sende det til Rom .. eller til nærmeste søppeldynge, men ikke maktet eller våget.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.359
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

- Olavsfestdagene gjør fortellingen om en krigerkonge om til folklore. Jeg tror vi ville ha reagert dersom muslimer hadde kalt opp en stor festival etter en person som brukte islam til å spre vold, sier Gunnes til Klassekampen.

Kanskje det er på tide å stoppe med supinga av altervinen eller blir man bare så indoktrinert i raddiskretsene, de har vel bare en grunnlegger som var krigsherre

Vis vedlegget 209891
Kan du forklare hva som er så politisk korrekt med dette? Eller for den saks skyld hva som er så poltitisk korrekt med oppgjør med Mao, Stalin og andre despoter som seiler under falskt flagg i visse kretser? Jeg synes det er het greit at myter blir avkledd og at vi forholder oss til realitetene. Så får det heller være at det denne gangen er en "kristen" maktsyk gærming som blir avkledd og ikke en kommunist eller noe annet. Stiklestad var "kristne" mot "kristne", det dreide seg om hvem som skulle ha makt og det er jo greit at den der myten blir avkledd.

PS Jeg antar at du ikke har noe i mot at personer som ikke stemmer med ditt verdensbilde fortjent blir revet ned av pidestallen?

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
Siden du ikke forstod det etter å ha lest ytringen i klassekampen, regner ikke jeg med å klare å forklare deg det, men gjør et forsøk lell :)

Det trengs ikke noe oppgjør med hellige Olav, det finnes ingen myter og avlive og du finner neppe noen tilhengerskare og sannsynligvis heller ikke noen som vil innføre hans styresett og oppgjøret er bare et skalkeskjul for det hun vil formidle, nedtoning av egen kultur/historie og fremme det nye vi og smekk på fingen til oss som er så fordomsfulle og dobbeltmoralske mot de stakkers muslimene.

Det fantastiske med denne oppkonstruerte sammenlikningen er at hun ikke skjønner at hun samtidig ber muslimen ta et oppgjør med grunnleggeren av islam eller er hun så dobbeltmoralsk og mener at det ikke trengs, Olav og Muhammed er ikke i samme liga når det kommer til betydning i dagens samfunn

Når det gjelder de andre herrene du nevner så har vell de heller knapt noen forsvarer/tilhengerskare og ikke er det ukjent at antall skjebner ble motbydelig høyt, så jeg ser ikke helt pidestallen og har derfor ikke våkenetter i påvente av dette oppgjøret heller.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.359
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
.......og oppgjøret er bare et skalkeskjul for det hun vil formidle, nedtoning av egen kultur/historie og fremme det nye vi og smekk på fingen til oss som er så fordomsfulle og dobbeltmoralske mot de stakkers muslimene.
Så det klarte du å lese ut av dette innlegget? Så vidt jeg ser skrev hun ingenting om fordomsfulle muslimmotstandere, men det er tydligvis heller ikke nødvendig; fordomsfullheten klarte du jo strengt tatt å demonstrere helt ved egen hjelp.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0

Vis vedlegget 209891
Kan du forklare hva som er så politisk korrekt med dette? Eller for den saks skyld hva som er så poltitisk korrekt med oppgjør med Mao, Stalin og andre despoter som seiler under falskt flagg i visse kretser? Jeg synes det er het greit at myter blir avkledd og at vi forholder oss til realitetene. Så får det heller være at det denne gangen er en "kristen" maktsyk gærming som blir avkledd og ikke en kommunist eller noe annet. Stiklestad var "kristne" mot "kristne", det dreide seg om hvem som skulle ha makt og det er jo greit at den der myten blir avkledd.

PS Jeg antar at du ikke har noe i mot at personer som ikke stemmer med ditt verdensbilde fortjent blir revet ned av pidestallen?
Men er ikke koranen og profeten deres det samme, profeten til Islam var vel ikke noe annet enn en krigsherre han heller.
Han blir vel feiret 8-9 ganger om dagen.

Det finnes ikke en eneste religion som ikke er innført med enten vold eller undretrykkelse, så hvorfor velger denne presten å kun fokusere på Olav den Hellige.

Det denne presten bør gjøre er å ta av seg prestekappen og forlate kirken, hele dritten har vært full av vold gjennom historien.

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.583
Torget vurderinger
1
.......og oppgjøret er bare et skalkeskjul for det hun vil formidle, nedtoning av egen kultur/historie og fremme det nye vi og smekk på fingen til oss som er så fordomsfulle og dobbeltmoralske mot de stakkers muslimene.
Så det klarte du å lese ut av dette innlegget? Så vidt jeg ser skrev hun ingenting om fordomsfulle muslimmotstandere, men det er tydligvis heller ikke nødvendig; fordomsfullheten klarte du jo strengt tatt å demonstrere helt ved egen hjelp.

Resultat som forventet…..

Jeg påpeker bare den fullstendige fravær av logikk og konsekvens i ytringen, samt at det er fullstendig meningsløst å ta oppgjør med en person som har null relevans i dagens samfunn og dermed handler ytringen om noe annet, sammenlikningsgrunnlaget er derimot fremdeles høyst relevant og er det noen steder et oppgjør trengs……….

Hva enkelte måtte tolke som fordomsfullt bryr meg svært lite

Topp Bunn