Showoff CD? Tips til enkeltspor?

C

Cyber

Gjest
Jeg lurer rett og slett på om folket her har tips til enkeltsanger som er spilt inn med god kvalitet og som virkelig "viser frem" anlegget.

Noen sanger jeg synes er flotte å vise frem anlegget med er f.eks. Leonard Cohen - "In my secret life" o.l

Har du noen gode sanger som jeg kan ha på en democd? (Og finnes det en lignende tråd så beklager jeg fra bunnen av mitt hjerte.)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Yello - The Race (fullversjonen)
Mark Knopfler - Silvertown Blues

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Johnny Cash - Solitary Man (låten)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.009
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Trommingen på 50 ways to leave your lover utgjør referanselyd for en utgivelse på et stort, kommersielt selskap spør du meg....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.907
Torget vurderinger
4
Ikke for å krangle, men jeg synes mange såkalte show offs er enten enkle saker med grei lyd som låter bra på det meste eller overperfekte lyd (som noen misforstår som musikk) som inneholder null følelse.

To spor som virkelig forteller om anlegget evner å formidle musikk, følelser og spilleglede (fikser anlegget det så er det en formidabel show off også) er Maceo Parker "Children's World" på skiva "Life on Planet Groove" og Miles Davis "Human Nature" på skiva "Live Around the World". Begge live-innspillinger som på ingen måte er perfekte lydmessig, tvert imot. Men fikser anlegget ditt å formidle essensen i musikk hører du det her. Jeg har hørt mange dyre anlegg som faller som sten til marken. Erntsen mente faktisk en gang at Maceo spilte flatt, masete og snevert. Jeg ristet på hodet og gadd ikke diskutere en pinlig dårlig match mellom rom og høyttalere. Fikser ikke anlegget dette så har jeg ikke bruk for det. Funker det vil det gi enhver en skikkelig konsertfeeling.....og det er vel hva det dreier seg om?

R

Roysen

Gjest
Jheena Lodwick - Do it to me one more time
Paco de Lucia - Live in America

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.308
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Trommingen på 50 ways to leave your lover utgjør referanselyd for en utgivelse på et stort, kommersielt selskap spør du meg....
Er ikke helt sikker på hva du mener, men har spilt den sangen i kveld. Den basstrommen er virkelig heftig!
Late in the evening har også utrolig bra perkusjon pluss blåsere. Også et naturlig valg for en showoff-cd.
mvh

Topp Bunn