Næimen, har dere sett? Tvillinger!
Lurer det et nytt vennskap i bakgrunnen der kanskje?
Lurer det et nytt vennskap i bakgrunnen der kanskje?
Vedlegg
-
76.9 KB Visninger: 151
Kan vel tenkes at det ennå er plass til en, om ikke to stykk til. Men det at jeg plutselig har en BP til hver blokk skjedde nok litt raskere enn forventet. ;D Da er det bare å finne ut hvordan man bør koble. Husker du hvilken fargekode på BP'en som gir hvilken spenning kan du gjerne dele det med meg her. Det blir vel riktig å koble b+'en der hvor DCV kabelen fra likeretterne som står i når er koblet til? Kan den andre tas rett til jord montro?BHO skrev:blir vel til at du fremdeles mangler en stk da 8)
Kommer fra østsiden av fjorden ja.BHO skrev:Kuult....bare å trå til da. ;D
Kommer den i fra østsia av fjorden den der?
Kan vær lurt å sende evt en mail med skjema til Gary, ellers kan du sikkert plukke opp litt her....
http://www.borderpatrol.net/PSUInstallation/meishu.htm
Hvilken B+ spenning er det du har nå?
Så detBHO skrev:jeg redigerte litt ;D
Er ikke jeg som har gjort de målingene som er skrevet på der, så hvorfor det var så høyt aner jeg ikke. Men jeg har målt med skikkelig scoop, så regner med at det er riktig. 8)BHO skrev:Syntes jeg så på skjema på side 1 at det var målt 505 V
Måler du inntil 450 DCV er det bare å kjøre på.
Ta en titt på beskrivelsen av World Audio Design 300Bpse.
Hmm, har man tid til det montro. :BHO skrev:Bare å fyre loddebolten da. ;D
Printet til 300b glød er jo uansett plassert bakerst, så like greit å bruke den sikkert. Bolten frister veldig nå ja!BHO skrev:Det tror jeg du kan.
Har alltid bare kobla til på glødespennigen på et eller annet rør.
Vet at den ikke er særlig kresen på spenningen iaf.
Tittet inni blokken nå, og på regulatorene til 300b står det LD1085LMC skrev:BS
kretsen trekker det den trenger og ikke mere,bare for at deler av trafoen ikke er i bruk!
feks bruker jeg den store nettrafoen til BP som er beregnet for ALLE funksjoner i en stereo 300B amp,til kun et 300B b+...ingen problemer...snarer tvert imot
(men du bør ikke fyre opp kretser uten rør i)
AN elsker å bruke 7805 positive regulatorer
har du noen av disse i noen apparater; feks gløden på ampene,bytt til LT1085 som støyer mindre
anbefales sterkt
mvh
Leif
Så flott da. Det betyr jo at upgrade har tenkt litt.LMC skrev:
Min erfaring er at det normalt blir mindre brum på effektforsterkere.shaunv skrev:Nå står en blokk og spiller med BP PSU ialle fall, og den gir lyd fra seg. Får vel nesten gjøre det samme med andre for å kunne si noe om lyden. Men det brummer i alle fall ikke, slik jeg hadde fryktet at det kunne gjøre.
Er du usikker på om AN tenker altså ? ;Dshaunv skrev:Så flott da. Det betyr jo at upgrade har tenkt litt.LMC skrev:
Gjernstår bare å titte i pre og dac hva som faktisk står der.
Satse på at det stemmer nå også.BHO skrev:Min erfaring er at det normalt blir mindre brum på effektforsterkere.shaunv skrev:Nå står en blokk og spiller med BP PSU ialle fall, og den gir lyd fra seg. Får vel nesten gjøre det samme med andre for å kunne si noe om lyden. Men det brummer i alle fall ikke, slik jeg hadde fryktet at det kunne gjøre.
Er ikke usikker på om de tenker, men er sikker på at de helst er sparsomme med delene.Rune S skrev:Er du usikker på om AN tenker altså ? ;Dshaunv skrev:Så flott da. Det betyr jo at upgrade har tenkt litt.LMC skrev:
Gjernstår bare å titte i pre og dac hva som faktisk står der.
Jeg har igrunnen kun erfaring med AN byggesett,og har bygget mange M2-kit strømforsyninger,og der er det stort sett vanlig å bruke 7805 eller 7812.
Om AN bruker de regulatorene i ferdigprodukt er jeg usikker på faktisk.....
Så tror jeg også at ting gjerne stiller seg litt annerledes alt etter hva man gløder,jeg vil annta et DHT rør er langt mer følsomt for slikt enn rør som ikke er direkteglødet.
Blir spennende å høre hvordan det oppleves med BP på begge blokkene !![]()
Foresten jeg som noterte de målingene på de skjema du fekk av meg,målinger jeg gjorde på det interstage settet jeg hadde først,tror de forandret litt på nettrafo til de du kjøpte av meg,pluss at jeg har stort sett helt opp i 250V i huset ! Har tenkt jeg skulle tatt det opp med strømleverandør,men etter hva jeg har forstått så har de kun krav på seg til å levere 230V +- 10% ,og dermed er de innenfor inntil 253V .....
Har du merket noen forandringer på DACen da? Alle Black Gatene begynnt å stabilisere seg litt ?![]()
Synes AN får litt for mye ufortjent pepper.De driver tross alt et firma og jeg vet ikke om en eneste produsent som ikke tenker profitt.Men i motsetning til andre produsenter som i tilfelle slenger inn billige deler så lytter AN på de,og der er mye billig som låter meget godt.Der er få om ingen tilfeldigheter selv i level zero AN produkter,og om en ting er aldri så dyr og bra på papiret så hjelper det lite om den ikke spiller i synergi med resten.shaunv skrev:Er ikke usikker på om de tenker, men er sikker på at de helst er sparsomme med delene.
Du får nok tilbakemelding på lyden med BP skal du se! Har kun spilt i mono sålangt, og selv det var positivt. 8)
Såpass høy spenning i huset ja. Men det er vel bedre enn for lav spenning inn vil jeg tro?
Vil ikke påstå at jeg har hørt dac'en forrandre seg spesielt mer. Men det skal sies at det er umulig å si hva som forrandrer seg når jeg spiller nå. Blokkene er jo ikke akkurat innspilt etter alle loddinger heller! Blir litt vel mange faktorer som spiller inn. Men den spiller definitivt bra. Skulle ønske jeg hadde noen flere WKZ liggende men. :![]()
Kvalitet er aldri feil! Poenget mitt var mer at man kan ikke forvente å finne det råeste av det råe inni AN kit sine billigere produktshaunv skrev:Det kan måle så stygt det bare vil, bare det spiller bra! Men kvalitetskomponenter låter gjerne bra også! Ikke at ikke billige enklere komponenter også kan gjøre det.
Glemmer i alle fall ikke den store forskjellen den ene 100+100wkz'en gjorde.
Mot 6sh røret står det vel FK black gate, og ikke wk.
Når jeg nevnte WKZ nå så tenkte jeg først og fremst til pre'en. I samme posisjon som det står i dac'en f.eks.
Du nevner Solen, samme som LMC bruker for å unngå lytter. Er dette virkelig gode saker? Går jo alltids an å bytte ut den plata som lyttene som stikker ut av kabinettet står på, til en med større hull. Den store wkz'en er ikke tykkere enn at den får plass inni kabinettet.
Jeg har ikke MB versjonen av BP PSU, men den litt mindre typen. Ikke at den er liten av den grunn. Ser nesten likt ut oppi der. Kan legge ut bilde seinere.
LMC: Er sølv og solen godt utprøvd? Jeg har jo tross alt endel sølv i disse blokkene. Husker du de fysiske målene til 100uF Solen tilveldigvis?