ShaunV's sparebøsse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    Nå ser det nesten like bra ut som det spiller tenker jeg, veldig fint satt opp ;D
    Begynner å ligne noe i alle fall, men vil nok alltids være ulv i uskyldig innpakning. ;)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Da vil jeg gratulere jazzkid med en velkjøpt Audio Note L4. Her er et lite iPhone 4 videoopptak av en liten test før salg.


    Det nærmer seg høst, så da kommer vel kanskje noen oppdateringer også.

    Beklager rotet, men var ikke planlagt å legge ut noenting.
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Sparebøssa må jo fylles på ein gang i blant.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR: Trenger da ikke så mye:p

    Arinbjørn: Logisk det du sier!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    er dt nyinnkjøp på gang eller ........ :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    er dt nyinnkjøp på gang eller ........ :)
    Ikke egentlig. Skal litt til å toppe blokkene mine.;-)
    det skal det sikkert :) men er jo andre ting å bruke cash på eller er du såkallt i mål ?
    I mål er man nok aldri. Problemet er som det alltid er: Økonomisk. Har lyst til å oppgradere gjenværende kobbertrafoer til sølv, men fornuften tilsier at jeg bør selge de dyreste tingene mine og spare til førstegangsetablering. Dilemma!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    er dt nyinnkjøp på gang eller ........ :)
    Ikke egentlig. Skal litt til å toppe blokkene mine.;-)
    det skal det sikkert :) men er jo andre ting å bruke cash på eller er du såkallt i mål ?
    I mål er man nok aldri. Problemet er som det alltid er: Økonomisk. Har lyst til å oppgradere gjenværende kobbertrafoer til sølv, men fornuften tilsier at jeg bør selge de dyreste tingene mine og spare til førstegangsetablering. Dilemma!
    tja, fornuften din høres fornuftig ut :) men .............
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Da vil jeg gratulere jazzkid med en velkjøpt Audio Note L4. Her er et lite iPhone 4 videoopptak av en liten test før salg.


    Det nærmer seg høst, så da kommer vel kanskje noen oppdateringer også.

    Beklager rotet, men var ikke planlagt å legge ut noenting.

    Hva er det du spiller for noe her?:rolleyes:
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    er dt nyinnkjøp på gang eller ........ :)
    Ikke egentlig. Skal litt til å toppe blokkene mine.;-)
    det skal det sikkert :) men er jo andre ting å bruke cash på eller er du såkallt i mål ?
    I mål er man nok aldri. Problemet er som det alltid er: Økonomisk. Har lyst til å oppgradere gjenværende kobbertrafoer til sølv, men fornuften tilsier at jeg bør selge de dyreste tingene mine og spare til førstegangsetablering. Dilemma!
    tja, fornuften din høres fornuftig ut :) men .............
    men........Så fort man får gjeld blir det vel enda vanskeligere på en god stund. x)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hva er det du spiller for noe her?:rolleyes:
    Akkurat der er det en soloplate av et youtube fenomen kalt Ben Lapps. Han var vel 15 år da den plata ble gitt ut. Melodien er fra Justin King kalt punkified.
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Hvilke komponenter er det anlegget ditt består av nå shaunv? (som er i daglig bruk...;))
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hvilke komponenter er det anlegget ditt består av nå shaunv? (som er i daglig bruk...;))
    Fra en ende til den andre består det av samme det har gjort i en god stund nå:
    Drev: Pinoeer DV-717. (Utrolig bra match med AN dac) -> Extreme Cables Coax kabel -> AN DAC kit 3.1 Sig HiB (Så og si makset i delebruken. Drømmer om samme type trafoer som i monoblokker. Men det kan jeg ikke ta meg råd til)-> AN-S -> AN L3 HiB med Border Patrol MB PSU. (Har litt å hente på div her. BP psu'en gjør riktignok ting jeg sikkert ikke hadde fått ved vanlig oppgraderinger) -> AN-Vx -> AN Interstage Level C Sign Silver Ultra HiB -> AN Spa Bi-wire -> AN Kit-04
    Analogt: AN IOII -> Helius Orion 4 -> Voyd The Voyd -> AN QSSC tonearmkabel -> AN S1L step-up -> Audion Premier RIAA -> Lang bilsterero RCA kabel :p -> Pre.
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Ser at du har mye HiB. Har du testet c-core transformator mot vanlige utgangstransformatorer? Lukter litt på å oppgradere min L4 med c-core. Tenker også litt på den nye L4 pre.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Ser at du har mye HiB. Har du testet c-core transformator mot vanlige utgangstransformatorer? Lukter litt på å oppgradere min L4 med c-core. Tenker også litt på den nye L4 pre.
    Har ikke testet c-core mot ie i et og samme identisk produkt. Men kan si som så at hakk oppover trafostigen til AN alltid gir godt resultat. ;)
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Hei Shaunv
    Takk for en glimrende tråd, Masse AN og sølv, akkurat etter min smak:cool:
    Har det skjedd noe spennende i løpet av de to siste åra du vil dele med oss andre?
    Eller kanskje er du simpelthen så fornøyd at du bare koser deg med musikken?

    Mvh
    Erik
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Velkommen til tråden Erik!

    Helt ærlig har det skjedd ganske lite ettersom jeg rett og slett har vært veldig fornøyd! (ting jeg har hatt lyst til å forbedre i samme gate har vært for dyrt), samt ikke hatt tid til å styre mer enn nødvendig pga skole. Men nå som tråden er gjenopplivet kan jeg vel kanskje lage et bittelite sammendrag av det lille som har skjedd. Men det er vel kanskje et godt tegn at man slår seg tilro iblandt? Som hobbier flest vil uansett interessen gå litt opp og ned. Men sålenge jeg har mitt rom har jeg ikke funnet noe som spiller bedre enn de AN-E kit-04 (alnico/alnico og black gates). Hadde det vært et stort rom så må jeg innrømme at horn nok hadde blitt veien.

    Min Voyd The Voyd platespiller PSU har vært til rep i det som føles som en evig lang tid, så jeg ble nødt til å kjøpe en backup spiller (bilde kommer). I den sammenheng solgte jeg min IO-II pickup ettersom det ikke var noen vits å ha den liggende uten å bli brukt.

    Utenom det har jeg vel egentlig bare nevnte Philips cd-pro2 diydrev jeg har eksperimentert litt på, med og uten tentlabsklokke og tentlink, samt usb avspilling i dac. Spørs om ikke jeg går over til usb etterhvert av praktiske årsaker. I såfall har jeg en tanks av et diydrev stående.

    For et par uker siden kom det også inn et par høytalere på impuls ettersom jeg har hatt lyst til å teste de noen år nå, ikke fordi jeg trodde de ville erstatte de jeg har.

    Hans Erik: Er da alltids litt liv i Drøbak skal du vite. :)
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Flott oppsett Shaunv.
    Det er alltid morro med utprøving av forskjellig utstyr.
    Har sansen for Tannoy sin coax løsning.
    Var innom en kar en gang som hadde Tannoy med 15", en L3 pre og en Krell fpb 300. Det låt oversende bra sammen.
    AN E kit 04 vil jeg tro gjør en ypperlig jobb sammen med alt AN sølvet:cool:
    Hadde vært morro å hørt et slikt AN oppsett engang.
    Mvh Erik
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Flott oppsett Shaunv.
    Det er alltid morro med utprøving av forskjellig utstyr.
    Har sansen for Tannoy sin coax løsning.
    Var innom en kar en gang som hadde Tannoy med 15", en L3 pre og en Krell fpb 300. Det låt oversende bra sammen.
    AN E kit 04 vil jeg tro gjør en ypperlig jobb sammen med alt AN sølvet:cool:
    Hadde vært morro å hørt et slikt AN oppsett engang.
    Mvh Erik
    Blir det riktig å gjette på at du hørte på anlegget til Borgenvik i Tønsberg? ;-)

    AN E Kit 04 drar ut veldig mye riktig sammen med de blokkene ja!

    Går selvfølgelig an å få til lytt en gang når tiden passer bra!
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Flott oppsett Shaunv.
    Det er alltid morro med utprøving av forskjellig utstyr.
    Har sansen for Tannoy sin coax løsning.
    Var innom en kar en gang som hadde Tannoy med 15", en L3 pre og en Krell fpb 300. Det låt oversende bra sammen.
    AN E kit 04 vil jeg tro gjør en ypperlig jobb sammen med alt AN sølvet:cool:
    Hadde vært morro å hørt et slikt AN oppsett engang.
    Mvh Erik
    Blir det riktig å gjette på at du hørte på anlegget til Borgenvik i Tønsberg? ;-)

    AN E Kit 04 drar ut veldig mye riktig sammen med de blokkene ja!

    Går selvfølgelig an å få til lytt en gang når tiden passer bra!
    Dæven Jon-V, du er flink til å tippe du;)

    Husker ikke etternavnet hans i farta, men han heter Reidar og bor/bodde i Tønsberg, et steinkast unna upgrade audio faktisk.
    Jeg var der i forbindelse med en handel. Et hyggelig besøk var det , og oppsettet låt morsomt og engasjerende.

    Mvh Erik
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Flott oppsett Shaunv.
    Det er alltid morro med utprøving av forskjellig utstyr.
    Har sansen for Tannoy sin coax løsning.
    Var innom en kar en gang som hadde Tannoy med 15", en L3 pre og en Krell fpb 300. Det låt oversende bra sammen.
    AN E kit 04 vil jeg tro gjør en ypperlig jobb sammen med alt AN sølvet:cool:
    Hadde vært morro å hørt et slikt AN oppsett engang.
    Mvh Erik
    Blir det riktig å gjette på at du hørte på anlegget til Borgenvik i Tønsberg? ;-)

    AN E Kit 04 drar ut veldig mye riktig sammen med de blokkene ja!

    Går selvfølgelig an å få til lytt en gang når tiden passer bra!
    Dæven Jon-V, du er flink til å tippe du;)

    Husker ikke etternavnet hans i farta, men han heter Reidar og bor/bodde i Tønsberg, et steinkast unna upgrade audio faktisk.
    Jeg var der i forbindelse med en handel. Et hyggelig besøk var det , og oppsettet låt morsomt og engasjerende.

    Mvh Erik
    Ja vil da påstå det. Hehe. Hentet en L4 der engang og da hørte jeg på nevnte oppsett: Glenair 15 med L3 og stor klasse A krell. Hadde mange gode egenskaper det anlegget! Har vel stort sett bare gode erfaringer med Tannoy må kunne sies som er hvorfor jeg ønsket å teste litt hjemme nå også. Men har i grunnen ingen tro på at Kit-04 blir byttet sålenge jeg har rommet mitt. :cool:
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    [/QUOTE]
    Ja vil da påstå det. Hehe. Hentet en L4 der engang og da hørte jeg på nevnte oppsett: Glenair 15 med L3 og stor klasse A krell. Hadde mange gode egenskaper det anlegget! Har vel stort sett bare gode erfaringer med Tannoy må kunne sies som er hvorfor jeg ønsket å teste litt hjemme nå også. Men har i grunnen ingen tro på at Kit-04 blir byttet sålenge jeg har rommet mitt. :cool:[/QUOTE]

    Verden er tydeligvis liten:)
    Tannoy er morsomt det, når det er satt opp riktig. AN E er meget intressant. Jeg hørte på en av de rimligere modellene i et AN oppsettet på horten messa i fjor.
    Ble positivt overasket over hvor mye skyv det var i bassen til å være 1stk 8". Ulv i fåreklær får en si;)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jepp, spesielt i Norge er ikke verden stor.

    Aldri hørt noe spesielt bra AN oppsett på messe før desverre, Horten inkludert. Var der riktignok ikke i fjor.

    Men joda, er endel som blir overrasket over hvordan "småtassene" mine trykker til.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Har omtrent aldri hørt bra lyd på messe før i det hele tatt. mange som sliter med rom problemer og plassering av høyttaler.
    Har lært meg å aldri dømme utstyr utifra det man hører på messer.
    Synes AN var et av de unntakene i fjor som funket greit.
    Den beste lyden jeg har hørt på Horten messa er AG trio på Cary utstyr. Husker ikke eksakt året 2006-8?

    Mvh Erik
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.326
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det husker jeg og ..han byttet fra Accupiss :cool: til Cary og da løsnet det....
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.623
    Antall liker
    103.204
    Torget vurderinger
    23
    Dust
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    AG er flotte saker det!
    Synd det ikke har vært noe AG på messa de siste årene.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    At mange sliter med rom er det ingen tvil om, men synes alikevel det burde gå an å få til i alle fall brukbar lyd i et møblert rom!
    Men sant som du sier, blir vanskelig å dømme fra messelyd.
    Vet du hva AN spilte med der i fjor?

    AG er slit å flytte rundt på er min erfaring, kanskje derfor.
    Har omtrent aldri hørt bra lyd på messe før i det hele tatt. mange som sliter med rom problemer og plassering av høyttaler.
    Har lært meg å aldri dømme utstyr utifra det man hører på messer.
    Synes AN var et av de unntakene i fjor som funket greit.
    Den beste lyden jeg har hørt på Horten messa er AG trio på Cary utstyr. Husker ikke eksakt året 2006-8?

    Mvh Erik
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    At mange sliter med rom er det ingen tvil om, men synes alikevel det burde gå an å få til i alle fall brukbar lyd i et møblert rom!
    Men sant som du sier, blir vanskelig å dømme fra messelyd.
    Vet du hva AN spilte med der i fjor?

    AG er slit å flytte rundt på er min erfaring, kanskje derfor.
    Har omtrent aldri hørt bra lyd på messe før i det hele tatt. mange som sliter med rom problemer og plassering av høyttaler.
    Har lært meg å aldri dømme utstyr utifra det man hører på messer.
    Synes AN var et av de unntakene i fjor som funket greit.
    Den beste lyden jeg har hørt på Horten messa er AG trio på Cary utstyr. Husker ikke eksakt året 2006-8?

    Mvh Erik
    Husker ikke helt hva hvilken høyttalere de brukte, men mener det var en av de rimeligere modellene AN J uten alnico og hemp.
    De brukte den intrigerte AN Meishu med C-core trafoer og AN 4.1x dac. Til drivverk, så tror jeg de benyttet cd 2.1x.

    AG kan lett flyttes ved hjelp av to polakker;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn