ShaunV's sparebøsse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fan du handler jo som en full sjømann i Soho ::)

    ;D


    Grats, tur innover er under planlegging, før påske kanskje til og med ;)

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Fan du handler jo som en full sjømann i Soho ::)

    ;D


    Grats, tur innover er under planlegging, før påske kanskje til og med ;)

    /jan
    Tja, litt må man handle. ;-)

    Bare å ta turen det vet du! Så får vi håpe på godt hifivær. 8) Ja jeg synes det har endel å si for hvordan det låter. Hehe. Og selvfølgelig at alle har dratt på ferie og ikke bruker strømnettet. ::)

    Men uansett blir deg pentodelyd på deg, for disse AN greiene ligger jo og venter på deler i noen måneder som kjent. Hehe. Men kjenner jeg deg rett tror jeg faktisk den lyden passer deg bedre!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    Fan du handler jo som en full sjømann i Soho ::)

    ;D


    Grats, tur innover er under planlegging, før påske kanskje til og med ;)

    /jan
    Tja, litt må man handle. ;-)

    Bare å ta turen det vet du! Så får vi håpe på godt hifivær. 8) Ja jeg synes det har endel å si for hvordan det låter. Hehe. Og selvfølgelig at alle har dratt på ferie og ikke bruker strømnettet. ::)

    Men uansett blir deg pentodelyd på deg, for disse AN greiene ligger jo og venter på deler i noen måneder som kjent. Hehe. Men kjenner jeg deg rett tror jeg faktisk den lyden passer deg bedre!
    Hehe jag de avgårde på fjellet ;D Alle som en.

    Joda du har nok rett. Liker absolutt "råskapen" i ett par av pentodene der ute ;)
    Betyr ikke at jeg ikke liker trioder, langt derifra. Men skal innrømme at noen ekstra watt og litt "go" er ikke feil til min musikk smak.

    Gleder meg :)

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Tenkte mer på alle andre hus rundtomkring jeg da. De som sover når jeg spiller musikk på natten. ;D For ikke å snakke om når folk ikke sitter så mye på do. (Er en rensestasjon i nærheten). Jeg merker ganske grei variasjon på strømmen. Og det høres ofte i form av mer eller mindre tomgangsbrumming.

    Kanskje du bør vurdere å teste noe kraftigere pentode i anlegget ditt?^^ Selv om du kan spillet så øra ryker nå også.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Tenkte mer på alle andre hus rundtomkring jeg da. De som sover når jeg spiller musikk på natten. ;D For ikke å snakke om når folk ikke sitter så mye på do. (Er en rensestasjon i nærheten). Jeg merker ganske grei variasjon på strømmen. Og det høres ofte i form av mer eller mindre tomgangsbrumming.

    Kanskje du bør vurdere å teste noe kraftigere pentode i anlegget ditt?^^ Selv om du kan spillet så øra ryker nå også.
    EL84 duger lenge :)

    Har prøvd endel her vettu, likte KT77 (WLM amp) låt uten mye bedre med de enn EL34.
    KT88 har vært innom, ECL86 har jeg stående, EL34 og 5881 (AI S-500) osv.
    Mange jeg ikke har hørt. Litt nysgjerrig på de "billig" blokkene dine ;)

    Så langt er EL84 og 2A3 favoritt rørene mine ;)
    Ingen dårlig combo M2 og P1SE serru. Svampen og M2 snakker også bra sammen.


    Pokker ta, skulle vært i seng for lenge siden, natta.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Fin den EL84 du har. ;) Har jo testet den tross alt. Men sammenlignet med disse 78watterne blirn jo litt svak. Hehe

    Bare å være nysgerrig det, og med god grunn. :)

    Hopp i seng!
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Fikk tak i en relativt ubrukt 79 utgave av The Wall i dag. Det var tilfredstillende. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Grtz, var det den jeg skulle få? ???
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Fin den EL84 du har. ;) Har jo testet den tross alt. Men sammenlignet med disse 78watterne blirn jo litt svak. Hehe

    Bare å være nysgerrig det, og med god grunn. :)

    Hopp i seng!
    Hehe ser den. Men husk at jeg har ikke 90db høytalere nå da ;)


    shaunv skrev:
    Fikk tak i en relativt ubrukt 79 utgave av The Wall i dag. Det var tilfredstillende. :)
    Ahh goody :)
    Har min søsters gamle hjemme + en nyere utgivelse. Både på vinyl og cd da selvsagt. Den gamle versjonen er bedre både på vinyl og cd, imho.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Før i tia klarte det jo faktisk å lage vinyl så ;)

    Vel, nå er ikke dB alt! F.eks altecene hadde godt av å spilt med mc 100 w kontra 300b selv om 300 spilte høyt de også..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Vel, nå er ikke dB alt! F.eks altecene hadde godt av å spilt med mc 100 w kontra 300b selv om 300 spilte høyt de også..
    Selvasagt ikke.
    Derfor er hønna mine uten bassfilter og med A filter ;)
    Men ser hvor du vil.

    Det jeg har lært underveis er at "store" transistor amper fungerer heller dårlig hjemme hos meg, rør og små kl.a (transistor) virker meget godt.


    shaunv skrev:
    Før i tia klarte det jo faktisk å lage vinyl så ;)
    Helt korrekt ;D

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Var 100 rørwatt altså. ;) store transer er ikke helt det store her heller.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Var 100 rørwatt altså. ;) store transer er ikke helt det store her heller.
    100 rørwatt er helt ok ;)

    Store transeamper, for eks malmin ampen jeg lånte, fungerte meget dårlig hjemme. Skal sies at den samme ampen spiller meget bra på lassemann sine 86-87db proac kloner 8)
    Virker som ampene ikke møter nok "motstand" ? Kl.a amper derimot sewr ut til å virke bedre ;)
    Uansett ett ikke-problem da det ikke skal inn noe (store - kraftige) transistor amper i bunkersen med det første.

    Hva syns de om de nye blokkene dine kontra de gamle ? Bortsett fra pris da selvsagt.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hvilke blokker tenker du på? Cyber 800, m800se eller interstage?

    Kl A må det være hvis det ikke er rør ja. Rør A/B push pull rør er flott;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Hvilke blokker tenker du på? Cyber 800, m800se eller interstage?

    Kl A må det være hvis det ikke er rør ja. Rør A/B push pull rør er flott;)
    Cyber vs M800.

    Rør funker uansett, imho :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    må være rør ja, veien tilbake til transistor er ikke eksisterende i hodet mitt lenger :)
    mye å si om den jeg har nå angående overprising osv her i norge , men MrCorderman kan å lage rørforsterkere ihvertfall :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR: Såvidt meg bekjent er konstruksjonene veldig like med noen unntak. Cyber bruker to stykk 6922 i stedenfor 6ns7. Også bruker den 5687 i stedenfor 6922. Av denne grunn vil jeq tro er Cyber mer gjennomsiktig i lyden, og m800 litt mer "amerikansk" i bassen. Men de er veldig like i resten. Veldig like.Hehe. Men Cyber er penest. 8)

    jokris:Overpriset eller ikke, det er en solid forsterker du har. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    JanR: Såvidt meg bekjent er konstruksjonene veldig like med noen unntak. Cyber bruker to stykk 6922 i stedenfor 6ns7. Også bruker den 5687 i stedenfor 6922. Av denne grunn vil jeq tro er Cyber mer gjennomsiktig i lyden, og m800 litt mer "amerikansk" i bassen. Men de er veldig like i resten. Veldig like.Hehe. Men Cyber er penest. 8)

    jokris:Overpriset eller ikke, det er en solid forsterker du har. :)
    oh yes ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR: Såvidt meg bekjent er konstruksjonene veldig like med noen unntak. Cyber bruker to stykk 6922 i stedenfor 6ns7. Også bruker den 5687 i stedenfor 6922. Av denne grunn vil jeq tro er Cyber mer gjennomsiktig i lyden, og m800 litt mer "amerikansk" i bassen. Men de er veldig like i resten. Veldig like.Hehe. Men Cyber er penest. 8)
    Smak skal jeg ikke begi meg innpå ;)

    6SN7 er nok varmere/feitere i lyden, så naturlig nok. Selvsagt konstruksjonsavhengig men dog.

    Vil også tro at Cyber serien er mere "hifi", ikke hørt annet enn 2A3 ampen derfra.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Cyber er nok mer hifi som du sier enn den gamle serien. Men la oss ikkebruke det som et negativt uttrykk, fr den spiller med stor fylde og klang. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Cyber er nok mer hifi som du sier enn den gamle serien. Men la oss ikkebruke det som et negativt uttrykk, fr den spiller med stor fylde og klang. ;)
    Derfor skrev jeg "hifi" ;)
    Ikke noe negativt i det, man vil jo ha litt fra begge leire.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.767
    Torget vurderinger
    10
    Er det Alabamas gamle blokker? Syns jeg så dem på børsen ::)

    Og den svarte saken, hva er det?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Men i alle dager, 805 ?

    /jan
    Stemmer.
    hel skrev:
    Er det Alabamas gamle blokker? Syns jeg så dem på børsen ::)

    Og den svarte saken, hva er det?
    Stemmer også.

    Den svarte saken er en Ming Da MC 3008A. 805effektrør med 2A3 driver.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Den svarte saken er en Ming Da MC 3008A. 805effektrør med 2A3 driver.
    Kan jo ikke bli feil det ;)
    Grats med enda flere rør amper.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Den svarte saken er en Ming Da MC 3008A. 805effektrør med 2A3 driver.
    Kan jo ikke bli feil det ;)
    Grats med enda flere rør amper.

    /jan
    Hehe.
    Er ikke min den her da, bare innom litt for test. Tror jeg har nok med mine to par Consonance og interstage jeg. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Den svarte saken er en Ming Da MC 3008A. 805effektrør med 2A3 driver.
    Kan jo ikke bli feil det ;)
    Grats med enda flere rør amper.

    /jan
    Hehe.
    Er ikke min den her da, bare innom litt for test. Tror jeg har nok med mine to par Consonance og interstage jeg. ;)
    Hehe jasså du, bare misbruker de litt.
    Låter ok au regner jeg med ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jepp, bruker de litt og ser hva de er god for. ;-)

    Låter absolutt ok, men når ikke opp til de andre blokkene jeg har i hus desverre.(Noe som skal ganske mye til skal jeg være ærlig) Kan ha noe med at det ikke er de heftigste 805 som står i akkurat, men de originale rørene. De skal ha skryt for å være tyste skal sies, så konstruksjonen er nok god. 40w SET er jo ikke helt feil det heller. Men bassen i Consonance greiene har på en måte satt standarden litt høyt. ;D Blokkene er ganske nøytrale virker det som. Ikke missforstå, de låter absolutt bra. ;)

    Consonance greiene hadde nok ikke overlevd så veldig mye mer følsomme ht enn hva jeg bruker, men det hadde definitivt 3008en.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Godt å høre at Cons'ene biter fra seg :)

    Lenge siden jeg har hørt 805 rør og dens like så skal tie helt stille.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Godt å høre at Cons'ene biter fra seg :)

    Lenge siden jeg har hørt 805 rør og dens like så skal tie helt stille.

    /jan
    Joda godt å bite fra seg litt!

    Nå får jeg trafoene til interstage om noen dager også! Da så da blir det enda mer liv. Vel, første blir det ganske mye innspillingstid vil jeg gjette på. ::)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    805ene skal videre hit til sunnmøre etterhvert,gleder meg til 40W SET på Lowther TP1 med PM4A 8)
    Har ikke så voldsomme forventninger til de sånn i originalforfatning,selv om den integrerte MingDa 300B SET saken jeg har stående låter veldig bra. Lampizator fekk visstnok bra resultater med desse 805ene etter litt småmodding : http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/Mingdamc300-C/ming-da.html

    Har du prøvd å skifte smårør?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Rune S skrev:
    805ene skal videre hit til sunnmøre etterhvert,gleder meg til 40W SET på Lowther TP1 med PM4A 8)
    Har ikke så voldsomme forventninger til de sånn i originalforfatning,selv om den integrerte MingDa 300B SET saken jeg har stående låter veldig bra. Lampizator fekk visstnok bra resultater med desse 805ene etter litt småmodding : http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/Mingdamc300-C/ming-da.html

    Har du prøvd å skifte smårør?
    De er sikkert en god match med Lowther vil jeg gjette på!

    Har ikke fått prøvd å skifte smårør ennå. Byttet litt tilbake til Cyber nå ettersom HEL kommer på besøk. Han tar med fulltonene sine. Tanken var å teste blokkene uten pre(Bruke potmeteret på hver blokk) sammen med fulltonene og en cd spiller. Har lyst til å høre hvor god lyd man kan få for en ekstremt liten pris! Nei jeg liker ikke T-amps til de som måtte foreslå det. ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.767
    Torget vurderinger
    10
    Begge Koseforsterkerne (Conse) låt fabelaktig bra. Utrolig driv i midbassen slik jeg liker det, samtidig som det er oppløst. Knalllyd. Likte også platespillern, utrolig "presis" (kom ikke på noe bedre ord) ;D

    Det er ikke alle som har eneggede tvillinger av noen moderskip stående. Tenker på John Fredriksen og supertankere når jeg ser dem. Skulle vært moro tulle litt med dem i photoshop.
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    Rune S skrev:
    805ene skal videre hit til sunnmøre etterhvert,gleder meg til 40W SET på Lowther TP1 med PM4A 8)
    Har ikke så voldsomme forventninger til de sånn i originalforfatning,selv om den integrerte MingDa 300B SET saken jeg har stående låter veldig bra. Lampizator fekk visstnok bra resultater med desse 805ene etter litt småmodding : http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/Mingdamc300-C/ming-da.html

    Har du prøvd å skifte smårør?
    De er sikkert en god match med Lowther vil jeg gjette på!

    Har ikke fått prøvd å skifte smårør ennå. Byttet litt tilbake til Cyber nå ettersom HEL kommer på besøk. Han tar med fulltonene sine. Tanken var å teste blokkene uten pre(Bruke potmeteret på hver blokk) sammen med fulltonene og en cd spiller. Har lyst til å høre hvor god lyd man kan få for en ekstremt liten pris! Nei jeg liker ikke T-amps til de som måtte foreslå det. ;)
    hvordan oppfatter du consene kontra mc ?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    shaunv skrev:
    De er sikkert en god match med Lowther vil jeg gjette på!

    Har ikke fått prøvd å skifte smårør ennå. Byttet litt tilbake til Cyber nå ettersom HEL kommer på besøk. Han tar med fulltonene sine. Tanken var å teste blokkene uten pre(Bruke potmeteret på hver blokk) sammen med fulltonene og en cd spiller. Har lyst til å høre hvor god lyd man kan få for en ekstremt liten pris! Nei jeg liker ikke T-amps til de som måtte foreslå det. ;)
    Velll,viss du synes M800 er endel varmere enn MingDa 3008A så er de ikke en god match til Lowther i nåverende tilstand ;D ,men nå har jo planen vert at desse skal moddes på,føler meg komfortabel med det når ting er såpass rimelig.
    Snakket såvidt med forrige eier,og han sa at de JJ ? til venstre var helt nye,under 10t bruk,og i tillegg mente han at JJ var av de mer slanke og nøytrale han hadde prøvd,så litt kan nok gjøres kun med rør.
    RCA 805 må kanskje sendes helt til USA for reperasjon,og er dessuten ifølge han enda slankere i balanse,mindre bassnivå,men med RCA sin ganske så vanlige renhet og mykhet oppover.Stort sett slik jeg oppfatter omtrent alle RCA rør jeg har prøvd.

    Synes foresten det er veldig hyggelig å ha rekrutert en som deg som er omtrent like entusiastisk for de flotte Consonance M800 som jeg er ! :) Vi er nok begge enige om at dette er fantastisk musikalske godklumper og veldig mye forsterker for pengene :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    shaunv skrev:
    Rune S skrev:
    805ene skal videre hit til sunnmøre etterhvert,gleder meg til 40W SET på Lowther TP1 med PM4A 8)
    Har ikke så voldsomme forventninger til de sånn i originalforfatning,selv om den integrerte MingDa 300B SET saken jeg har stående låter veldig bra. Lampizator fekk visstnok bra resultater med desse 805ene etter litt småmodding : http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/Mingdamc300-C/ming-da.html

    Har du prøvd å skifte smårør?
    De er sikkert en god match med Lowther vil jeg gjette på!

    Har ikke fått prøvd å skifte smårør ennå. Byttet litt tilbake til Cyber nå ettersom HEL kommer på besøk. Han tar med fulltonene sine. Tanken var å teste blokkene uten pre(Bruke potmeteret på hver blokk) sammen med fulltonene og en cd spiller. Har lyst til å høre hvor god lyd man kan få for en ekstremt liten pris! Nei jeg liker ikke T-amps til de som måtte foreslå det. ;)
    hvordan oppfatter du consene kontra mc ?
    Oppfatter dem som mer farget på en positiv måte i mitt oppsett. AN-E er ganske så sømløse og nøytrale så da kommer det godt med. De er ikke på langt nær så tyste som MC, men de engasjerer veldig med sin egenlyd. De er også litt snillere i toppen enn jeg opplevde MC. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.767
    Torget vurderinger
    10
    Halo J.V.

    Har du fått testet verdens minste MLTL høyttalere enda? Ser frem til en utfyllende kritikk :D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:
    Halo J.V.

    Har du fått testet verdens minste MLTL høyttalere enda? Ser frem til en utfyllende kritikk :D
    Hei hei

    Joda, testet dem da like etter du leverte dem. Om jeg gjorde det nok til å lage utfyllende kritikk er en annen sak. Men kritikk skal du få. ;-)

    For å starte med det gode. Absolutt en behagelig fyldig lyd de gir ut. Fungerer best hvis man sitter i en perfekt trekant med ca 1meter til hver høytaler. Pc høytalere?

    Men helt ærlig er det nok ikke noe for meg. De var overraskende veldig tungdrevne! Så spørs om ikke et annet kasseprinsipp hadde fungert bedre. Jeg opplevde lyden som ganske så innesluttet, og gjorde at jeg ble fort lyttetrett til tross for at lyden på ingen måte skriker. Absolutt en behagelig mellomtone, men bassen tror jeg ikke vi sier så mye. 8) Vi snakker jo om 3" gjør vi ikke? Mangler mye sprut i lyden som jeg kaller det.
    Satt også litt med frykten for at de skulle velte. ::)

    Går det an å lage en hornkonstruksjon til elementene kanskje? Eller hva med transmisjonslinje? 8)

    Men er kanskje mye styr å skulle gjøre ting på nytt. Men du gjør da dette fordi det er morro tross alt. ;-)

    Angående relativt små høytalere. Du bør høre på de Tannoyene jeg bruker som "hifipleiehøytalere". Masse masse morro for 500kr stykke som jeg gav. Husker ikke modellnavn engang. Mercury et eller annet.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.767
    Torget vurderinger
    10
    Stakkars småtassene. Neida ;) Man får ikke gull av gråstein. Men til å være så små er jeg veldig fornøyd med dem. Det å i det hele tatt skvise ut så mye lyd av en 3 tommer er en bragd. Jeg erfarer også at de er tungdrevne. De trenger 25 gode watt. Bassen er en kompromiss, mellomtonen er etter min oppfatning herlig, men som du sier spruten mangler. Det er ikke fysisk mulig å få til den åpne dynamiske lyden du er vant til med AN/E med en så liten tass.

    Den er faktisk en transmisjons variant (Mass Loaded Transmission Line).

    Du får heller vente i spenning til jeg har laget ferdig de digre MLTLne med SEAS 8 tommer fulltonene. Da blir det mere "smækk" ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn