Digitale avspillere Shanling CD300 vs. Cayin CDT 15A

M

MarkusH

Gjest
Sitter og kikker på litt cd-spillere på finn, så kom jeg over Shanling CD300 med rør og Cayin CDT 15A (uten rør), det er litt prisforskjell på de to. Fra før har jeg en Cambridge 540C som for så vidt fungerer greit, men den er jo i det "billige" hjørnet.
Vil jeg få en varmere lyd med Shanling CD300 og er den holdbar og av god kvalitet?
Hvordan er Cayin CDT 15A? Mer varme enn jeg har i dag får jeg neppe, er den holdbar og av god kvalitet?

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Antall liker
149
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Min erfaring med cayin er at de kan bli litt heftig i diskant. Shanling har jeg ingen erfaring med. Ville heller sett mot Rega/ lyngdorf spillerne som ligger på Finn.

M

MarkusH

Gjest
Lyngdorf står ikke på noe liste jeg har etter prøvelytt til en effektforsterker på hifiklubben for et par år sia, den lyden var ikke noe for meg. Rør skal vel i utgangspunktet gi varmere lyd så da er det mer aktuelt enn Cayin.
Rega virker litt "plastic fantastic" for meg. Den jeg har i dag er i metall med metallkontroll av god kvalitet, går ikke vekk fra den kvaliteten.

M

MarkusH

Gjest
Nå er spiller kjøpt, det endte med en Opera Droplet CDP 5.0 med både rør og transistor, den falt bra i smak lydmessig. :)

Topp Bunn