Shangri-La SACD utgaven

O

omholt

Gjest
Fikk denne Cden av Mark Knopfler i posten i dag. Utrolig bra lyd og virker som et veldig bra album også. Anbefales.
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Sv: Shangri-La SACD utgaven

omholt skrev:
Fikk denne Cden av Mark Knopfler i posten i dag. Utrolig bra lyd og virker som et veldig bra album også. Anbefales.
Hei,

Det er en god plate, anbefaler også hvis du ikke allerede har sacd utgaven av dire straits å kjøpe denne også, den har også en meget god kvalitet og selges rimlig både hos amazon.uk og muligens hos cdon også.

Mvh
Geir
 

ingarol2

Medlem
Ble medlem
20.08.2005
Innlegg
20
Antall liker
5
Torget vurderinger
6
Sv: Shangri-La SACD utgaven

Hei

Hvor kjøpte du SACD-utgaven, og har du sammenlignet med CD-utgaven (som også har god lyd)?

Mvh
Ingar Olsen
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Sv: Shangri-La SACD utgaven

ingarol2 skrev:
Hei

Hvor kjøpte du SACD-utgaven, og har du sammenlignet med CD-utgaven (som også har god lyd)?

Mvh
Ingar Olsen
Hei Ingar,

Hvis jeg ikke husker feil så kjøpte jeg (hvis det er dire straits) du tenker på amazon.uk.
Jeg arbeider på engelsk sektor så jeg får ofte "venner" som bor "over there" til å kjøpe diverse plater.

Vedrørende lyd så har jeg den i vanlig utgave også, i utgangspunktet litt imot å kjøpe på et nytt format noe man allerede har, men greit å kjøpe "bankers" plater for å ha et lite utvalg på sacd også.
lyden på denne platen er bedre på sacd på min avspilling, skal imidlertid sies at ikke alle sacd plater har likegod lyd heller, på "snowpatrol" som jeg også har to utgaver er det vanskelig å høre forskjell.

Mvh
Geir :)
 
O

omholt

Gjest
Sv: Shangri-La SACD utgaven

ingarol2 skrev:
Hei

Hvor kjøpte du SACD-utgaven, og har du sammenlignet med CD-utgaven (som også har god lyd)?

Mvh
Ingar Olsen
Kjøpte den hos play.com. Den er hybrid, og jeg har testet både SACD og det vanlig sporet. Det er ikke stor forskjell, men synes SACD låter ørlite bedre. Jeg tipper årsaken til at den låter så bra ikke skyldes SACD, men at miksingen er bedre. Er det tilfellet, så låter også det vanlige sporet på SACD utgaven bedre enn den vanlige CD-utgaven. Håper du forstår.
Har ikke testet den vanlige CD-utgaven, men tviler på at den holder samme kvalitet.

Har også Dire Straits sin Brothers In Arms i SACD. Lyden er klokkeklar og meget detaljert, men den blir litt for lys i mitt anlegg.
 
Topp Bunn