SHAND..................

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg er skjeldent facinert av type idol/x-factor programmer , i allefall ikke i tidlige stadier der klinten skal skilles fra hveten....men når det er sagt , så skulle sønnen min se på siste episode og oppsummering av x-factor går ,

Så kom vinnern frem , det var noe så uvanlig som en Indier , med skikkelig trønder-dialet , og ikke minst flott stemme , wow...

Jeg har latt meg facinere av enkelte låter opp igjennom årene fra Trønderrockens historie fra tidlig Åge og Rotmo , til dagens DDE m og deriblandt en del gobiter....som har nytes i små ller større doser ettersom .

I går når jeg hørte Shand synge på TV , slo det meg , denne Mannen kan synge , og dialekten vitner til at han nok har bodd nesten hele livet i Norge og Trondheim/omegn...Nok om det , det var moro å høre at det nå kommer plate fra den unge lovende Trøndern , Med selvskrevene låter , og kanskje noen coverlåter fra andre artister i regionen kan dette bli veldig bra , blir innspillingen bra , blir dette nok ett knakende bra album vil jeg tro.....


med dette venter jeg på den kommende plata....

Mvh Espen
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
I motsetning til alle de andre artistene (med unntak av hun svaksynte dama som spilte en helt glimrende vakker låt i finalen) så synes jeg Chand er best på hjemmesnekra.. De gangene jeg har blir litt imponert, har han spillt ting han har laget sjøl ..

Og på en måte er det bra, så lenge han klarer å skrive bra låter sjøl.. .. Det er iallefall ingen tvil om at fyren kanskje burde kunne klare å skape seg et levebrød av musikken.. Han virker veldig gjennomført genuint opptatt av musikk imo. (OG han virker som en knakende bra kar ellers også)
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
pstraums skrev:
I motsetning til alle de andre artistene (med unntak av hun svaksynte dama som spilte en helt glimrende vakker låt i finalen) så synes jeg Chand er best på hjemmesnekra.. De gangene jeg har blir litt imponert, har han spillt ting han har laget sjøl ..

Og på en måte er det bra, så lenge han klarer å skrive bra låter sjøl.. .. Det er iallefall ingen tvil om at fyren kanskje burde kunne klare å skape seg et levebrød av musikken.. Han virker veldig gjennomført genuint opptatt av musikk imo. (OG han virker som en knakende bra kar ellers også)
Enig! "Månemannen" er kanskje et unntak der han fremfører ei cover-låt (Vamp) på en flott måte. Selv om han har laget et par fine låter, så gjenstår det jo å se om han greier å snekre sammen et helt album som holder god standard. Vanskelig å vurdere ham som artist før han har gjort det syns jeg. Elin (Den svaksynte jenta som ikke en gang ble plukket ut blant de 12 finalistene) sang i en annen klasse enn de andre, også hun med egenprodusert låt!
 
U

utgatt60135

Gjest
pstraums skrev:
Det er iallefall ingen tvil om at fyren kanskje burde kunne klare å skape seg et levebrød av musikken..
Han kommer sikkert til å selge godt med sin folkelige appell som det heter. Men noen stor musiker blir han aldri tror. Og da mener jeg ikke populær-stor.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Lyngen skrev:
pstraums skrev:
Det er iallefall ingen tvil om at fyren kanskje burde kunne klare å skape seg et levebrød av musikken..
Han kommer sikkert til å selge godt med sin folkelige appell som det heter. Men noen stor musiker blir han aldri tror. Og da mener jeg ikke populær-stor.

....er mange i den kategorien der.... :).. Bla. de fleste i pop-bransjen...Men tjener penger til smør på skiva er det enda noen som gjør... Artig at ekte vare vant x-faktor, selvom trønder rock sjelden har vært min preferanse... :)
 
U

utgatt60135

Gjest
HCS skrev:
Artig at ekte vare vant x-faktor, selvom trønder rock sjelden har vært min preferanse... :)
Det er jeg enig med deg i, selv om andre hadde mer talent.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.834
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Blir spennende å se hvordan det går, var uansett moro at ekte vare vant en slik konkurranse.
Kjøpte forøvrig ei plate av han på ei lokal platesjappe, helt grei trønder rock i solid Namsos tradisjon.
Blir spennende å høre resultatet med skikkelig produksjon rundt, bare de ikke overproduserer produktet slik at ektheten Chand har i sitt uttrykk forsvinner.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
En hyggelig og morsom fyr.....

Destiny.. :)
 
Topp Bunn