Sf Cremona, holder den koken?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
bwd skrev:
Leikis. skrev:
Det står jo et par demo brukte Cremona på Kontrapunkt.

http://www.kontrapunkt.no/tilbud.htm
Takk for tippset, skal ikke du ha Cremona du også da?
Cremona står nokk høyest på listen ja, men det er nokk en høyttaler jeg ikke kjøper uten å ha hørt den hjemme. Og det er nokk ikke lett å få til når man bor utti hutti heita Kyrksæterøra. Jeg er litt redd for at den blir litt i største laget for stua mi, og om den spiller bra i stua stå det vel litt på forsterkeren min, må vel ha en til da. Stativ er noe jeg prøver å ungå, selv om jeg er sikker på at det låter bra. Dette har vel noe med WAf gjøre også, hun liker absolut ikke stativ. Og det er skjelden det dukker opp slike brukte, da prisen tilsier at nye ikke er aktuelt. Men det er den eneste høyttaleren som jeg har umiddelbart falt for hva angår lyd og utseende, de ble spilt på McIntosh mcd201 og 252 eff amp, og selvfølgelig komplett Synergistic Research kabling ;D
Jeg er såppas fornøyd med lyden nå at jeg gruer meg nesten til å bytte noe, eneste jeg er skeptis til er cd spillern. Har en mistanke om at den er svakeste leddet, så er det det at det er få alternativer til cd spiller som også spiller dvd.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.167
Antall liker
6.854
Torget vurderinger
4
Leikis. skrev:
Det står jo et par demo brukte Cremona på Kontrapunkt.
http://www.kontrapunkt.no/tilbud.htm
Det kan kanskje ha en sammenheng med Cremona M....

For å sitere Lyd&Bilde sin rapport fra messen i Munchen:
...italienerne har i det stille arbeidet med en ny Cremona-serie. Dette er Cremona M, etterfølgeren til den gulvstående Cremona. M-modellen har hentet mye av erfarignene og teknikken fra Elipsa og Stradivari-modellene, og har vokst litt i alle retninger.

To 18 cm basser med alumembraner erstatter det mindre 15 cm elementene i den forrige Cremona. Mellomtonen
er av samme type som på Elipsa og Amati Anniversario, med slisset fibermembran, og på toppen, ringdiskanten som går til 30.000 hz.

Cremona M og de andre modellene i serien, er klare allerede til høsten, og i følge importøren Mono, vil Cremona M her, koste 68.000 kroner paret. Still dere i kø folkens....
 
Topp Bunn