Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    33.796
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    I dag melder jeg meg til tjeneste for kongen og fedrelandet.

Jeg vil omtale denne gjengen som A-teamet, men må understreke at den under ingen omstendigheter må forveksles med A-laget på TV.

Vårt A-team består av en nøye utvalgt gjeng herremenn som tar ansvar og påtar seg oppgaver andre verken orker eller evner å gjennomføre. Enkelte av oss sliter riktignok med høyt hårfeste, dårlig dømmekraft og tørr pappahumor, men det får ikke stå i veien for samfunnsoppdraget.

En god stund før jul samles A-teamet for å teste og kåre årets juleøl. Siden gjengen fremdeles har litt kullsyre igjen, utvides årets testprogram nå til også å omfatte sommerøl.

Avanserte dataprogrammer som Excel tas i bruk for å sikre grundig og etterprøvbar dokumentasjon. Før hver vurdering leser Ådne etiketten høyt med Nille-brillene ytterst på nesen, stor innlevelse og en fortellerevne som overgår selveste Knut Risan. Ingenting overlates til tilfeldighetene.

Nå har jeg aldri vært i losjen, men antar at stemningen er ganske lik. Her er det ikke rom for dårlige historier fra sommerferien eller lange utredninger om hva barna har oppnådd. I kveld handler det om noe langt viktigere.

Ingen får forlate lokalet før A-teamet har arbeidet seg gjennom 15 sorter og det hele ejakulerer i et røyksignal som kan minne om valget av en ny pave.

Utover kvelden må det likevel innrømmes at likheten med A-laget er større enn først antatt. Spørsmålene blir stadig mer filterløse, svarene overraskende ærlige, og deltakerne viser sider av seg selv ingen har bedt om å få se. Hos vårt A-team faller verdigheten over ende helt av seg selv.

For enkelte kan testen bli tøff og medføre støtte steg, dårlige avgjørelser og Kongsbergknekk. Men som maurene står A-teamet samlet – sterke og arbeidsvillige gjennom hele kvelden.

Erfaringer fra tidligere tester viser at trillebår ved enkelte anledninger har vært nødvendig for å transportere deltakere hjem. Andre har fått tydelige instrukser av meddeltakere som skal lose dem trygt inn døren, uten å innlede avslørende dialoger med kona.

I slike situasjoner er det viktig å være kort og konkret: «Trøtt og sliten. Trenger hvile.» All annen kommunikasjon innebærer unødvendig risiko.

Einar Gerhardsen ville vært stolt. Dette er nesten Gutta på skauen, anno 2026.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn