Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Baksiden av manley…. Den handler vel ikke om en opplevelse, men mere soec lyden kommer jeg tilbake til.

    Manley har 3 pu innganger, 2 mc og en mm. Den har en vanlige linje inngang. Klarer en seg med det, så har vil denne være en flott forforsterker. Nå er denne designet som noe industrielt fra 40 tallet, så da finnes ingen fjernkontroll.

    Bildene får ikke frem hvor fet den er. Trodde den var litt blå aktig, men er mere grå. Videre er det 3 utganger. En med med bypass på pre, og 2 variable fra pre.

    Det jeg digger med den, er funksjonalitet. Er lett tilgjengelig i front. Ingen dumme dipswitcher.

    Førsteinntrykk er veldig bra. Men om den vinner over EAR vil tiden vise
    Med bakgrunn fra proff verden er det et produkt med lite bling og høy funksjonalitet, me like 😊
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Den edrulige tilnærmingen her, til tross for noen glass vin er den samme som jeg begynte med i første innlegg med Manley. Den må testes og ikke bare synses om. Ser kul ut, la det ikke være noe tvil om det. Jeg mener bare det ikke er noe walk over i forhold til EAR lydmessig. Forskjeller er det, men de skal vurderes skikkelig. Tenker å A/B teste over litt tid. EAR er ingen smågutt den heller. Selv om den har bling så det holder, så er den meget bra. Naim Superline ble nevnt her. 40k pluss 40 til 70k i strømforsyning. Jeg vil si EAR er betydelig bedre enn Superline. Første inntrykket er en knapp seier til Manley, men jeg handler ikke ut fra førsteintrykk😀
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette er bare starten! Snart flyr frisørampene ut døra og du har et komplett Manlig anlegg! Kan du til og med sette frem de stygge Crownene. Dine metroseksuelle dager er talte!
    Rør monoblokker, frister svært lite. Og når de ikke tåler last under 5 Ohm er de ubrukelig i min verden. Ellers kule.
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Rør monoblokker, frister svært lite. Og når de ikke tåler last under 5 Ohm er de ubrukelig i min verden. Ellers kule.
    Det ville hvertfall blitt en helomvending i forhold til hva vi pratet om😁😁😁
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ser at mitt eierskap av en Manley Steelhead ble nevnt her tidligere og det ble korrekt gjengitt at den ble erstattet av en løsning der AL sin riaa korreksjon inngår.
    Det er ikke noe tvil om at en Steelhead er en fantastisk apparat, designen er ikke alle som liker men svært cool på en måte som det trengs folk som EveAnna til å få produsere. Jeg levde lenge og gott med den og det var egentlig en forutsetning at den skulle i gode hender med returrett som gjorde at jeg solgte den til en venn.
    At valget for meg ble i grunn enkelt og veien dit har jeg beskrevet i egen tråd og tenker ikke gjenta det her. Jeg kan dog tillate meg å si at Erk tar feil i sin uttalelse om implikasjonene knyttet til bruk av AL riaa korreksjon. Den løsningen som jeg endt opp med er latterlig billig men det er ikke tema i denne tråden. Liker man tradisjonell hifi og er villig til å betale det det koster, for meg et lite rasjonelt valg. Go for it. Jeg er nesten helt sikker på at du vil lære å like din manley svært gott. Tenk litt på tube rolling, jeg byttet alle original røra til kvalitets NOS fra Motron en ikke noe som kostet hviten ut av øya.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva er du du mener at jeg bruker en app til ?
    I tillegg har mine valg har ingenting med gjerrighet å gjøre.
    Men det kan dreie seg om nødvendighet av å prioritere fordeling av midler.
    Synes din kommentar er rimelig dustete til å si det rett ut. Hvor vil du med den ?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes din kommentar er rimelig dustete til å si det rett ut. Hvor vil du med den ?
    Ta deg en bolle og jekk deg ned æ jokke, det var en spøk. Men om du hadde fulgt med hadde du forstått at det er null interesse her for denne flatbankeren og din selvhøytidelighet er både dustete og usmakelig.
     
    Sist redigert:
    • Wow
    Reaksjoner: HoJ

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    @habicht Jeg er helt sikker på at valget du tok var riktig for deg. For meg føles det feil å la en datamaskin stå for riaa kurven. Kan skjønne ironien fra @MakkinTosken og. Når en simulerer f eks rørlyd digitalt( hva nå enn det er) Det kanskje @ArneM fikk litt pepper for var at ditt valg skulle være gjeldene for alle andre. Vinyl er ikke et medie som er kostnadseffektivt. Men skit i det. Kjekt du deler hvorfor du gikk videre fra Manley😀 Det er rom for alle her. Men la meg finne veien selv😀
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vet du vad Tosken
    Jeg bryr meg filla om dine synspunkter
    Kanskje du skulle lest mitt innlegg en gang til, har ingen interesse av å fortelle om mine løsninger her.
    kommenterte i prinsipp kun mitt eierskap av en Steelhead og ønsket Sevald held og lykke og mye glede med den.
    Skal finne på noe hyggeligere å gjøre en å følge med her
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser at mitt eierskap av en Manley Steelhead ble nevnt her tidligere og det ble korrekt gjengitt at den ble erstattet av en løsning der AL sin riaa korreksjon inngår.
    Det er ikke noe tvil om at en Steelhead er en fantastisk apparat, designen er ikke alle som liker men svært cool på en måte som det trengs folk som EveAnna til å få produsere. Jeg levde lenge og gott med den og det var egentlig en forutsetning at den skulle i gode hender med returrett som gjorde at jeg solgte den til en venn.
    At valget for meg ble i grunn enkelt og veien dit har jeg beskrevet i egen tråd og tenker ikke gjenta det her. Jeg kan dog tillate meg å si at Erk tar feil i sin uttalelse om implikasjonene knyttet til bruk av AL riaa korreksjon. Den løsningen som jeg endt opp med er latterlig billig men det er ikke tema i denne tråden. Liker man tradisjonell hifi og er villig til å betale det det koster, for meg et lite rasjonelt valg. Go for it. Jeg er nesten helt sikker på at du vil lære å like din manley svært gott. Tenk litt på tube rolling, jeg byttet alle original røra til kvalitets NOS fra Motron en ikke noe som kostet hviten ut av øya.
    Hvilken platespiller,arm og pu bruker du?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.049
    Antall liker
    3.973
    Sted
    Tårnåsen
    Jeg kan dog tillate meg å si at Erk tar feil i sin uttalelse om implikasjonene knyttet til bruk av AL riaa korreksjon.
    Det kan tenkes selvsagt 😁
    Men jeg har fulgt med på det som folk har kommet fram til med riaa med AL og jeg er svært imponert og var på nippet til å bruke ekstra kroner på det selv, med et A/D kort fra Merging til 30k som er hinsides bra og som har 66dB gain før A/D en sensitivitet ned til -42dBU (0.08mV), for min Hapi MkII, før jeg endret kurs. Selvsagt ikke en umulig oppgave men jeg tror fortsatt at det krever en svært god mik-amp og A/D når man skal gjøre riaa digitalt og på samme nivå som de beste analoge riaas som er designet spesifikt for formålet framfor å forsterke mikrofoner generelt og da uten en så drastisk DSP korreksjon i etterkant. I hvert fall for endel MC-pickuper inkludert min AN IO med 0.04mV ut, som kanskje ville trengt en step-up i tillegg (som på ingen måte er gratis), noe jeg ikke trenger med min balanserte ASR riaa som jeg til slutt valgte. Og med slike bleeding-edge lydkort blir det heller ikke noen billig løsning sammenliknet med tradisjonelle løsninger. Og det var det jeg kommenterte, hverken mer eller mindre: Det blir ikke billigere for tilsvarende lydnirvana, tror jeg da. Sikkert veldig bra, men ikke spesielt billig, og mer mikkmakk med en PC i loopen, der er det ingen tvil. .
    Tar jeg feil?
    Nå er dette langt utover hva trådeier sikkert er interessert i å høre mer om siden han har andre prioriteringer men send meg gjerne en PM for personlig vil jeg gjerne høre mer av dine synspunkter. Aldri utlært! ;)
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Trådstarter synes alle synspunkter er interessante. Til og med de som vandrer langt ut på sidelinjen. Eneste jeg ikke bryr meg så mye om, er bastante meninger om produktet basert på tynt grunnlag.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Religiøs, rasistisk tulling fra Karmøy med overdreven sans for unødvendige detaljer for å få frem budskapet. Siden han antar at ugjerningen er utført at våre nye landsmenn, slår han over til engelsk😂 Måtte bare dele den her🤪

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.058
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Religiøs, rasistisk tulling fra Karmøy med overdreven sans for unødvendige detaljer for å få frem budskapet. Siden han antar at ugjerningen er utført at våre nye landsmenn, slår han over til engelsk😂 Måtte bare dele den her🤪

    Helt klart en veabu det der ja 😁
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kun moderat. Men som de fleste har jeg og et forhold til Queen. Hadde jeg vært super gira på Queen, hadde jeg heller fylt opp med vanlig album i stede for en stor best of samling😀
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn