Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker ikke kompromisser ved neste korsvei. Den som ender opp med å kjøpe MSB gjør et varp.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Du kan jo også ta en kikk på Stormaudio. Fra 16-kanaler ut, nesten like fleksibel som Trinnov, men kjent for å ha bedre lyd blandt de som har eid begge deler. Bruker også Dirac.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tok meg en liten webrunde for å se om dine funn var enestående @Sevald . Ser ut som flere opplever det samme når de sammenligner andre dacer via digital ut mot shd sin innebygde.

    SHD bruker 2x AKM 4490 dac, som har vært brukt i veldig mange gode og vellydende dacer - og tilsynelatende er output stage er designet av ingen ringere enn Tom Christensen som står bak Neurochrome.
    Så det burde ikke være det rent mekaniske som er utfordringen, mulig @MakkinTosken er inne på det når han nevner bitrate?

    Jeg husker den gang da jeg brukte minidsp 2x4hd og lekte meg med to forskjellige plugin, henholdsvis 48 khz og 96 khz.
    Førstnevnte tillot mer dsp, men låt mindre bra, spesielt oppover. Kanskje det er mye av forklaringen.

    Uansett, jeg er overbevist om at mye regnekraft har betydning for resultatet og problemet til alle disse små ferdigboksene uansett navn er at de bruker dsp chips utviklet på 90-tallet en gang. Skulle tro verden gikk videre, men utviklingen har hoppet bukk over dsp brikker i form av pc-baserte saker som Trinnov.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Så det burde ikke være det rent mekaniske som er utfordringen, mulig @MakkinTosken er inne på det når han nevner bitrate?
    Bare for å pirke. Jeg nevnte bitdybde. :) Og teoretisk skal vel 64 bit være astronomisk hinsides vår sensoriske følsomhet. Men stoler Tosken helt på datanisser? I dette tilfellet må jeg nesten si ja
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å pirke. Jeg nevnte bitdybde. :) Og teoretisk skal vel 64 bit være astronomisk hinsides vår sensoriske følsomhet. Men stoler Tosken helt på datanisser? I dette tilfellet må jeg nesten si ja
    Dybde, bredde, høyde-bit 😬
    Huff. Er det noe sammenheng mellom kHz greiene og bitdybde?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    @coolio Setter pris på at du engasjerer deg her😀 Innbiller meg at 2 dacer med like chip, ikke trenger å låte likt. Men her er jeg på tynn is. Hvordan skal jeg finne ut om en dac bufrer? Hvis jeg skal leve litt lengre med ventepølsen, kunne jeg kjøpt en rimelig dac. Men da kan den ikke lage noe ustabilt delay.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Vurdere å kjøpe en topping dac som er jo halleluja og teste. Så er det gjort. Benytter meg av angrefrist og retur hvis den ikke funke. Enda mere kinamikk😡 Heldigvis er egoismen større enn moralen😬
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1

    ISP mk2 er jo på salg til en god pris, men jeg er ganske sikker på at du får alt du trenger med ISP Core også.
    Min Mk1 støtter iallefall inntil treveis aktiv deling plus ubegrenset med suber, innenfor tilgjengelige kanaler.
    Leste litt kjapt nå. Core er den du vil ha før du skal opp i stor kino.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    De holder jaggu korta tett til brystet. Ikke en eneste spesifikasjon utover antall og type inn-utganger og kodeker. Mange overflødige lisenser lagt i den prisen for en som skal bruke anlegget primært til lyd.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    De holder jaggu korta tett til brystet. Ikke en eneste spesifikasjon utover antall og type inn-utganger og kodeker. Mange overflødige lisenser lagt i den prisen for en som skal bruke anlegget primært til lyd.
    Storm? Hva lurer du på da?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Flere dac'er?
    Lync Aurora? Alt I samme boksen
    Den minste er jo med 8 kanaler.
    Men mulig ikke av interesse @Sevald ?
    Kjenner ikke til den, men skal sjekke den😀 Skal prøve å se litt i kula og legge planen videre. Hvor lenge jeg beholder Minidsp avgjør om jeg skal pynte litt på den. Akkurat nå surrer jeg på og er fryktelig ubestemmelig. Liker bedre når jeg har en målrettet og klar plan. Jeg ønsker egentlig et produkt som låter bra uten korrigering som et bra utgangspunkt. Når en tar i bruk DSP og gjør dette riktig, nås neste nivå.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Storm? Hva lurer du på da?
    Lurer og lurer! Det jo finnes flere mer anerkjente merker som tilbyr det samme eller mer enn Storm i samme prissjiktet. Så når jeg da sitter å vurderer ting mot hverandre liker jeg vel å ha mest mulig data å sammenligne.

    Nå er det selvfølgelig ikke jeg som leter, så noe mer trenger vi egentlig ikke si om saken. :)
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Lurer og lurer! Det jo finnes flere mer anerkjente merker som tilbyr det samme eller mer enn Storm i samme prissjiktet. Så når jeg da sitter å vurderer ting mot hverandre liker jeg vel å ha mest mulig data å sammenligne.

    Nå er det selvfølgelig ikke jeg som leter, så noe mer trenger vi egentlig ikke si om saken. :)
    Burde vel lagt denne død, men hvem tilbyr det samme eller mer med unntak av Trinnov som jeg trodde er eneste reelle konkurrent?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.419
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner ikke til den, men skal sjekke den😀 Skal prøve å se litt i kula og legge planen videre. Hvor lenge jeg beholder Minidsp avgjør om jeg skal pynte litt på den. Akkurat nå surrer jeg på og er fryktelig ubestemmelig. Liker bedre når jeg har en målrettet og klar plan. Jeg ønsker egentlig et produkt som låter bra uten korrigering som et bra utgangspunkt. Når en tar i bruk DSP og gjør dette riktig, nås neste nivå.
    Lynx er jo rettet mot proff/ studio markedet.
    Jeg synes de har glimrende dac'er.
    Ikke noe tull og fjas.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Siste test før leggetid. Kjøre opp delefrekvensen mellom tårna og Vienna på 200hz. Trodde ikke tårna skulle spille så rått opp til 200hz. Dette må fin kalibreres og testes mere.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått spilt en del med deling på 200hz, og jeg må si dette var gøy. Det føles ikke rett å pensjonere bassene i The Music, men den midtbassen tårna leverer nå er sinnssyk, så den tanken må jeg leve med. Veldig glad jeg kjøpte drivere som spiller så bra litt opp i frekvens. Lydbilde blir også mye mere ryddig og oversiktlig . Back on track. Kommer også en dac av det rimelige slaget for test.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nei! Bitrate er hastigheten i kHz på toget med X bit. X=dybden=dynamisk området.
    Aha, det ga ingen klarhet :LOL:

    Tok meg friheten til å lese litt rundt dette med mine opplevelser av sammenligning mellom 48 og 96 khz dsp-knoting med Minidsp. Det var et dypt hull som ble kjedelig å lete i med skremmende ord som artefakter fra resampling og rekonstruksjonsfiltre.
    Masse grafer og teori ble presentert, men jækla kjedelig å lese om når man ikke får svar på hva man kan overføre til hørbarhet.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Aha, det ga ingen klarhet :LOL:

    Tok meg friheten til å lese litt rundt dette med mine opplevelser av sammenligning mellom 48 og 96 khz dsp-knoting med Minidsp. Det var et dypt hull som ble kjedelig å lete i med skremmende ord som artefakter fra resampling og rekonstruksjonsfiltre.
    Masse grafer og teori ble presentert, men jækla kjedelig å lese om når man ikke får svar på hva man kan overføre til hørbarhet.
    Men du vet forskjell på båndbredde og dynamisk område?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Men du vet forskjell på båndbredde og dynamisk område?
    Ja, det ble straks lettere å forstå forskjellen når jeg fikk visualisert dine ord. Samplingraten er hvor mange ganger pr sekund man sjekker informasjon, bitdybden er hvor mye informasjon som er tilstede.

    Så farten på toget sier lite om hvor mange folk i hver vogn. Easy peasy, understood! Gracias :geek:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Easy peasy, understood!

    Og uten å forstrekke min støvete kunnskap. 64 bit flytende prossesering av signalet gir deg i teorien nærmest uendelig presisjon når det kommer til å manipulere det, som å dempe det. Om man hører noe galt da vs analog ligger feilen et annet sted.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har fått med meg at det påstås at 32 bit skal være tilstrekkelig, men jeg liker jo overkill på den sikre siden. Jeg ser at March Audio tok for seg resamplingskvaliteten på minidsp ddrc24 og fant at det ikke var helt bra i forhold til hva det burde være, så det er ikke helt umulig at minidsp generelt lider av dsp-brikke kvaliteten på sine dingser og ikke nødvendigvis dac-kvalitet.

    Jeg tror vi skal være litt ydmyk fortsatt for at digitale artefakter kan gi hørbare lyter og at de tingene ikke nødvendigvis dukker opp på enkle 1 khz SINAD-målinger.

    På den andre siden har jeg tittet på målinger fra Stereophile av en R2r dac fra MSB som viste helt hinsides dårlige IMD målinger, så kanskje de hørbare forskjellene som oppleves som bra egentlig stammer fra det? Who knows, interessant å lese erfaringer i A-B testing uansett.

    1660901520955.png

     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tar tegningen, jeg må opp på neste nivå raskest mulig. Men det jeg har skrevet om Minidsp er høyst reelt. Skjønner godt at folk er fornøyd med den, men jeg sikter høyere. I Roon skjer all form for eq i 64bit før signalet tas ned til 32bits..
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har fått med meg at det påstås at 32 bit skal være tilstrekkelig, men jeg liker jo overkill på den sikre siden. Jeg ser at March Audio tok for seg resamplingskvaliteten på minidsp ddrc24 og fant at det ikke var helt bra i forhold til hva det burde være, så det er ikke helt umulig at minidsp generelt lider av dsp-brikke kvaliteten på sine dingser og ikke nødvendigvis dac-kvalitet.

    Jeg tror vi skal være litt ydmyk fortsatt for at digitale artefakter kan gi hørbare lyter og at de tingene ikke nødvendigvis dukker opp på enkle 1 khz SINAD-målinger.

    På den andre siden har jeg tittet på målinger fra Stereophile av en R2r dac fra MSB som viste helt hinsides dårlige IMD målinger, så kanskje de hørbare forskjellene som oppleves som bra egentlig stammer fra det? Who knows, interessant å lese erfaringer i A-B testing uansett.

    Vis vedlegget 842458

    Den dacen er den samme som jeg har hatt i hus, bare med den som jeg testet har bedre strømforsyning. Denne har mulighet til å oppgradere software og evt feil kan ha blir luket ut.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.046
    Antall liker
    2.266
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Da har jeg fått spilt en del med deling på 200hz, og jeg må si dette var gøy. Det føles ikke rett å pensjonere bassene i The Music, men den midtbassen tårna leverer nå er sinnssyk, så den tanken må jeg leve med. Veldig glad jeg kjøpte drivere som spiller så bra litt opp i frekvens. Lydbilde blir også mye mere ryddig og oversiktlig . Back on track. Kommer også en dac av det rimelige slaget for test.
    Da må du vel snart vurdere andre høytalere eller dissekere delefiltere og kjøre aktiv deling mellom basser og mellomtoner ?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Da må du vel snart vurdere andre høytalere eller dissekere delefiltere og kjøre aktiv deling mellom basser og mellomtoner ?
    Jeg er helt enig om at The Music blir feil med deling på 200hz. Og det kan lett balle på seg. Men tror ikke jeg trenger nye prosjekter på en stund. En eller annen form for Line Source i fremtiden kan bli aktuelt.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tar tegningen, jeg må opp på neste nivå raskest mulig. Men det jeg har skrevet om Minidsp er høyst reelt. Skjønner godt at folk er fornøyd med den, men jeg sikter høyere. I Roon skjer all form for eq i 64bit før signalet tas ned til 32bits..
    Neste steg er ikke alltid åpenbart, men ved litt testing og eksperimentering kan man få en indikator på hvilken retning neste steg bør tas.

    Opplevelsen du fikk med høyere deling av basstårna er vel en vekker på at man kan ha mange lavt hengende frukter igjen å plukke før man er tvunget til å klatre for å finne bær.

    Når jeg drev med fattigmanns-BXT til mine Kii Three opplevde jeg at deling helt opp i 200-250 hz ga betydelige fordeler for lydkvaliteten enten jeg kjørte det som mono eller stereo. Uansett hva man velger som signal må man passe på å kjøre sånne lydtester som lar deg høre om lyden flytter rundt på seg ved forskjellige frekvenser.
    Det krever kanskje at man ofrer frekvensrespons og fasejustering da forholdet mellom frekvensrespons, tid/decay og fase i vår hjerne ikke er like enkel som hos mikrofonen og REW grafer.

    I mine ører har jeg alltid følt at full korreksjon både i Dirac og Audiolense har ført til at sting og attack har blitt døllet ned og det kan være vel verdt å eksperimentere veldig med targetkurve, cut off for korreksjon og i hvilket område/om man oppnår bedre resultater med manuell EQ.

    Ikke bare det, kan fort hende at man bør flytte høyttalerne eller basstårn eller rasshølet for best mulig opplevelse når man deler høyt.

    Lettere å bytte dac :LOL:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Neste steg er ikke alltid åpenbart, men ved litt testing og eksperimentering kan man få en indikator på hvilken retning neste steg bør tas.

    Opplevelsen du fikk med høyere deling av basstårna er vel en vekker på at man kan ha mange lavt hengende frukter igjen å plukke før man er tvunget til å klatre for å finne bær.

    Når jeg drev med fattigmanns-BXT til mine Kii Three opplevde jeg at deling helt opp i 200-250 hz ga betydelige fordeler for lydkvaliteten enten jeg kjørte det som mono eller stereo. Uansett hva man velger som signal må man passe på å kjøre sånne lydtester som lar deg høre om lyden flytter rundt på seg ved forskjellige frekvenser.
    Det krever kanskje at man ofrer frekvensrespons og fasejustering da forholdet mellom frekvensrespons, tid/decay og fase i vår hjerne ikke er like enkel som hos mikrofonen og REW grafer.

    I mine ører har jeg alltid følt at full korreksjon både i Dirac og Audiolense har ført til at sting og attack har blitt døllet ned og det kan være vel verdt å eksperimentere veldig med targetkurve, cut off for korreksjon og i hvilket område/om man oppnår bedre resultater med manuell EQ.

    Ikke bare det, kan fort hende at man bør flytte høyttalerne eller basstårn eller rasshølet for best mulig opplevelse når man deler høyt.

    Lettere å bytte dac :LOL:
    Gode innspill. Jeg synes det er bedre å se mulighet for å plukke mere frukter, enn å låse seg til et tankesett som ikke gir muligheter. Tårna står nok fast, men med deling i 200hz gir det meg nye muligheter på høyttaler plassering og kaviaren. Den plasseringen jeg har nå på høyttaleren gir den beste frekvensrespons mellom 100 -200hz. Det hensynet trenger ikke lengre å ta. Jeg justerer eq i Minidsp og overlater minst mulig av jobben til dirac. Ofte trykker jeg dirac av, litt pga de du skriver… Jeg innser at denne reisen kan bli lang(og fin)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er en ubetinget fordel å slippe å veie det mellom 100-300 hz opp mot stereo-perspektiv, så her har du nok mye godlyd å vinne bare ved å slepe høyttalerne litt rundt på tepper og fikle litt med timing, eq og deling på tårna.

    Har ikke du en uke igjen med alenetid? :D
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er en ubetinget fordel å slippe å veie det mellom 100-300 hz opp mot stereo-perspektiv, så her har du nok mye godlyd å vinne bare ved å slepe høyttalerne litt rundt på tepper og fikle litt med timing, eq og deling på tårna.

    Har ikke du en uke igjen med alenetid? :D
    Alenetiden er over😢 Har litt tid om morningene før jobb neste uke. Test av topping dac på gang og.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle er velkommen i caven. I går klarte Gullestad, hamsteren til min datter å rømme. Full krise i heimen. I dag så jeg den jævelen i caven, men den klarte å gjemme seg. Ser for meg piss og drit alle veier, gnaging på både vinyl og kabler. Hadde mest lyst å finne frem en rottefelle, men måtte nøye meg med noe mere humant 😬

    A7D0D728-5A31-4E6E-BB5E-420B23A8B1FE.jpeg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg justerer eq i Minidsp og overlater minst mulig av jobben til dirac.
    Må innrømme at dette fascinerer meg litt, for også roadrune skrev at flere omgår dirac. Fungerer den ikke optimalt eller kan det være brukerfeil?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at dette fascinerer meg litt, for også roadrune skrev at flere omgår dirac. Fungerer den ikke optimalt eller kan det være brukerfeil?
    Mulig brukerfeil. Ikke allverden jeg får gjøre manuelt. Velger antal målepunkter og lager en target. Velger også hvor høyt i frekvens den skal korrigere. Det er stort sett det hele. Må kalibrere volum for mic, master og høyttalere i forkant. Finnes egen bass management utgave av dirac. Usikker på om den kan brukes med Minidsp.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    I mine ører har jeg alltid følt at full korreksjon både i Dirac og Audiolense har ført til at sting og attack har blitt døllet ned og det kan være vel verdt å eksperimentere veldig med targetkurve, cut off for korreksjon og i hvilket område/om man oppnår bedre resultater med manuell EQ.
    Hva kan være årsaken? Har du noen målinger på fenomenet? Mangel på attack må jo indikere en strekk av stigetid og en generell oppmyking. Kan det være naturlige overshoot fenomener som friseres? Jeg har jo bare drevet med dette datastyrte tøvet i 8mnd og til nå føler jeg fordelene i meget stor grad oppveier antatte ulemper.

    Jeg lager meg av prinsippet alltid to presets av samme kalibrering, en med null nivå korreksjon oppover i frekvens og en med ca +-1-2dB. Kan ikke si jeg merker nevneverdige forskjeller, så ender som regel med å holde meg til null-versjonen.



    Full versjon

    1661236553523.png


    Null versjon

    1661236652481.png


    Fasemanipulasjonen slår jeg aldri av, da det jo er Trinnovs showstopper og vært det som virkelig har gjort boksen verdt pengene.

    1661237129142.png


    1661237194131.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.450
    Antall liker
    35.266
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at dette fascinerer meg litt, for også roadrune skrev at flere omgår dirac. Fungerer den ikke optimalt eller kan det være brukerfeil?
    Fungerer ypperlig her. Dirac gjør en strålende jobb. Koblet ut høyttalerne i går å kjørte de "normalt" uten minidsp og dirac. Hos meg - og med disse høyttalerne er jeg ikke i tivil. Minidsp med dirac gjør en fantastisk jobb. Her er det plenty av detaljer - og trøkk i massevis.
    gradient.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn