Sette opp strømmeanlegg

runess

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.05.2016
Innlegg
82
Antall liker
19
Hei.

Jeg skal sette opp et eget anlegg for kone og barn parallelt med mitt anlegg. Mens mitt anlegg kun skal ha CD og vinyl inn, tenkte jeg at deres anlegg blir et rent strømmeanlegg + TV-lyd.

Jeg har en Sonos Connect som jeg har brukt tidligere for å spille Spotify. Imidlertid har også dekoderen (One Place) en egen Spotify-app. Dvs. at jeg kan hente signalet fra Spotify fra enten Sonosen, eller dekoderen eller TV-en. Fordelen med å droppe Sonosen er at det blir enda enklere for resten av familien å bruke anlegget, med kun én inngang, men vil lyden bli den samme? Eller for å si det på en annen måte: Er det noe inni Sonosen som gjør streaminglyden bedre, eller vil det bli akkurat det samme om jeg henter signalet fra Sonosen eller dekoderen? Er det også det samme om jeg henter signalet fra dekoderen eller TV-en? Eller er det en forringelse av signalet noe sted?

Mange noob-spørsmål her, men jeg er også ganske noob på disse digitale koblingene.
 
Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
I denne sammenhengen vil forskjellen på lyd være minimal ... Brukeropplevelsen vil være det viktigste kriteriet for hvilken løsning du bruker.
 
Topp Bunn