SET rørforsterker med litt power...

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Hmm, noen som har nye innspill her? Hva med disse Cayin blokkene? Har de nok 'juice'? :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ludo skrev:
Vel, for å oppklare litt: jeg tenker på en forsterker som har disse egenskapene som man finner på f.eks. 300B, min egen KT88-SET greie og flere andre lav-effekt forsterkere som spiller best på veldig lettdrevne høyttalere. 2A3 er vel også nevnt her. Finnes det noe som kan matche lydkvaliteten her, men som har litt mer power? Det er vel det som egentlig er saken her, ihverfall for min del :)

Ser jo at GM70 er nevnt flere steder her, men den virker jo litt uoverkommelig i pris...
VTL s forsterkere....selges av hi-fi stasjonen på Elverum....du tror det ikkefør du har hørt det---

Espen
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg har jo noen SET saker med "BALLER" som er til salgs..... Kanskje du skulle lånt og prøvd? ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Proffen skrev:
Ikke sikkert GM 70 er noe dumt rør å basere forsterkeri på... ;D
Blant annet skal jo Erik Andersson, mannen bak Audion-blokkene mine, i gang med disse:
http://www.hesselvallaudio.se/

Aner dog ikke hva det vil komme på, eller når og hvor de blir å få fatt i.
MEN; ut fra opplevelsen med og av Audion, kan jeg jo bare spekulere i at det bør være gromme saker...

mvh
Proffen
170.000,- er nevnt...
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
kjoenik skrev:
Proffen skrev:
Ikke sikkert GM 70 er noe dumt rør å basere forsterkeri på... ;D
Blant annet skal jo Erik Andersson, mannen bak Audion-blokkene mine, i gang med disse:
http://www.hesselvallaudio.se/

Aner dog ikke hva det vil komme på, eller når og hvor de blir å få fatt i.
MEN; ut fra opplevelsen med og av Audion, kan jeg jo bare spekulere i at det bør være gromme saker...

mvh
Proffen
170.000,- er nevnt...
187,000,- SEK



 
M

musicus

Gjest
KR Audio AV 350 2x30 Kl A SET ;)...



Røret KR Audio T100


mvh
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ludo skrev:
845? Fortell mer FallenA :)
Tja... hva kan jeg si uten å la dette være en "salgsannonse"? ;)
Dette er jo jo mono blokker basert på 845 rørene, og leverer 2x25 knallsterke W i ren klasse A.
Har ikke hørt så mange andre 845 saker, men i forhold til det jeg har hørt av slike, så oppleves Audion som sprekere, og med mer nøytral klang enn hva jeg har hørt tidligere. Meget bra på mellomtone, og med skikkelig drag i de nedre oktavene. Synes også at den er meget rytmisk og lettflytende, og har skikkelig attack.
Dette kjennetegner jo konstruksjoner fra Audion generelt.
Etter hva jeg leser, så sammenlignes den ofte med Cary 805c, og blir ofte foretrukket til fordel for denne.
Men som med alt utstyr så handler det nok om matching.
Men jeg tipper at skal du ha en SET forsterker med litt krefter, fraspark og kontroll, så skal man lete lenge etter noe som tangerer denne i forhold til pris ;)

Disse drev mine Living Voice OBX-R2 (94db/6ohm) med stålkontroll til konsertnivåer uten anstrengelse over hodet.

Føler jeg kanskje strekker strikken litt her nå, så om det er noe mer så kan vi jo ta det på PM! :)

Men at de er lekre og gir litt "feelgood" følelse er jo en bonus.
Her er bilde av litt SET rørkos.

 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Se deg bare ikke blind på effekt, Ludo. RF 63 skriker etter høykvalitets utgangstrafoer, og ditto powersupply. Det hele dreier seg om kontroll og dynamikk. De spiller tross alt rabiat høyt for lite effekt, må du huske. Problemet forsterkeren har er å holde styr på alle elementene. Er kvaliteten god nok, er ca 15 Watt absolutt så det holder. Det fordømte er at slike trafoer og slike power-supplyer koster grisete summer.
I stedet for å lete etter SET med power, bør du lete etter SET med kontroll. Og så kan du lete etter en rik onkel i Amerika i samme slengen.

Mvh
håkon Rognlien
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
wizard skrev:
kjoenik skrev:
Proffen skrev:
Ikke sikkert GM 70 er noe dumt rør å basere forsterkeri på... ;D
Blant annet skal jo Erik Andersson, mannen bak Audion-blokkene mine, i gang med disse:
http://www.hesselvallaudio.se/

Aner dog ikke hva det vil komme på, eller når og hvor de blir å få fatt i.
MEN; ut fra opplevelsen med og av Audion, kan jeg jo bare spekulere i at det bør være gromme saker...

mvh
Proffen
170.000,- er nevnt...
187,000,- SEK



Spennende Wizard!
Dette er de første virkelige bildene jeg har sett av dem. Har du hørt dem også, eller var de ikke koblet opp?
 
Topp Bunn