Forsterkere SET - klubben. Deilige skapninger!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Får vel legg ut bilde på en Heart beat med WE 300b

    Modifisert av LMC, dønn tyst. Brukes på mine mid horn.
    Legger også ved et bilde på min 2A3 agape som jeg bruker på toppene.
    Rett tyst den også, har vært innom Bjørn Kolbrekk tor en liten forbedring på støy fronten.
    En Bottlehead S.E.X har vi også i stallen.
    Og om ikke det var nok ligger et par Cary 572 se på lageret, kan ses på et bilde av et eldre oppsett.

    Habicht
     

    Vedlegg

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt Hong Kong produserte 2A3 PSE prototyper med Lowther i Mau IV, har nu DIY Hifisupply kit monoblokker LD91 300B og Altec A5 VOT.
    image.jpeg
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Min ex set. Står hos en kamerat og leverer godlyd til et par Aurum Cantus:

    image.jpg


    Audiomix fixet HD versjon. Jeg spikket og oljet ramme :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ikke vet jeg, men Kondo er vel kanskje vel så rått?

    Haavard

    Det er den helt sikkert ja.
    Men jeg har fryktelig sansen for Andy Grove hos AN UK.Såvidt jeg vet så bruker Kondo mer standard inngangs/driver-rør,mens AN UK her bruker en direkte glødd triode i 10Y/VT-25 som sannsynligvis er et minst like gjennomsiktig rør som 300B på sitt beste.
    Jeg har aldri hørt Kondo produkt,men hver gang jeg ser klipp fra østen så er det trommer,en magisk kvinnestemme,eller superfremførelser av jazzstandardlåter,ofte enkle ting,og aldri Led Zeppelin eller Bob Dylan bootlegs
    Så jeg tipper Kondo produkt kanskje låter mer magisk på en del ting,men jeg er rimelig sikker på jeg hadde foretrukket et produkt voicet frem av guttaboys i England som bruker absolutt all tenkelig musikk for å sette den endelige totalen.
    Jeg tror også AN UK har kommet lenger enn alle andre gjennom historien med tanke på kvalitet i trafoer,og i Gakuon UK står der 3 stykk spesialtilpasset direkte i signalveien.En på inngangen som forsterker signalet 3ganger for å få nok gain i kretsen,en driver trafo,og utgangstrafo,og alle veldig nøye tilpasset hverandre.

    Men jeg er selvsagt ikke sikker på hvilken jeg hadde foretrukket siden jeg aldri har hørt noen av de :)
    Dette er vel noe for Fidelity !!? En sammenligning av Gakuon JP og Gakuon UK.Regner med du er på saken Trond ? :D

    .
    Fin informasjon du la ut.
    Jeg kjenner ikke hverken Kondo eller AN nok til å uttale meg. Dyrt er begge deler.
    Tviler ikke på det du skriver.

    Haavard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg tror du kan være inne på noe her, Rune. Audio Note UK er nok litt mer Rock&Roll enn deres japanske (ex)kolleger. Japansk high-end har i det hele tatt litt andre idealer, kan det virke som. Ofte er utstyret "voicet" snillere. Gudene skal vite at jeg mer enn gjerne skulle hatt noe hypereksotisk SET fra disse karene på langtidstest, men jeg er redd det ikke er så lett å gjennomføre, med mindre jeg vinner i VikingLotto eller noe.

    Nydelig liten MAE det der, Hornlyd. Tviler ikke på at den spiller strålende på rett høyttaler. Fint kabinett du har spikka også!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mastersound reference 845. 50kg ujevnt fordelt. Form, farge og varme ble helt feil. På rette høyttaler låt det magisk.
    10000kr solgte jeg den for. Ett kupp for den nye eieren. Denne tråden fikk meg til å savne SET. Fy deg Vinagunner.
    Vis vedlegget 395156
    Ikke skyld på meg, mister. Det er bare musikkens indre sjel som kaller deg tilbake. Vær glad for at du fortsatt nærer slik lengsel:).

    Men, å dumpe bort Mastersound Reference 845 for skarve 10k kr, DET er fy skamme seg, det!:p
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Virkelig vakker SET, den du har, Thumper. Og du skal vite at det var den som inspirerte meg til å starte denne tråden;). Ganske så erketypisk italiensk formgivning også, noe helt annet enn min "brutale" LM 219ia, for å si det mildt.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags konstruksjon er de høyttalerne der Thumper
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags konstruksjon er de høyttalerne der Thumper
    De er dobbeltmunnede bakladete horn... Jeg er i farten ikke helt sikker på hva de heter, men minnes at det var Sachiko eller Kirishima. Relativt voksne ht, med sin høyde på ca185cm.
    Stemmer, var noe kjent.
    Vet du hvor dypt de går, har selv Nagaoka på mine SET
    De går ned til ca 40-45hz


    Håvard
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    En herlig tråd med mye fint å se på, og helt sikkert forførende å høre på også. Jeg har nå spill på et rent Manley oppsett i mitt private anlegg i mange år. Først push-pull, men for noen år siden gikk jeg over til PSET og har aldri sett meg tilbake. Med de rette høyttalere er det helt fantastisk å høre funk, hip-hop, trio jazz og klassisk musikk med en åpenhet, holografi og dynamikk og driv på SET forsterkere. Jeg har blitt så forelsket i 300B røret at jeg har like så godt fått det på plass i forforsterkeren også :)

    Manley 300B.jpg


    Manley 300B pre.jpg


    Manley 300B system.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 395117

    MingDa MC3008-A.
    Den forsterkeren som har stått lengst tilkoblet av alle hos meg siden 80-tallet. Det sier litt om hvor godt jeg liker den :)
    Har et par slike 805-blokker jeg også. Forskjellen er vel 2a3-rør i stedet for 300B. Spilte fint sammen med Tannoy Turneberry.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke typisk, alt er såre vel, men så dukker det opp et tilbud du bare si ja til!



    større rør og tyngre strømforsyninger og totalen sterkt modda av folk du hadde tiltro til, det måtte vel bare bli bra? 845 er hovedrøret i disse kineserne, Tonewin mener jeg de heter.



    Jo'a, graden av fornøydhet steg, den.:)

    (skjønner ikke helt hvordan og hvorfor, plutselig dukket nye høyttalere og nytt forsterkeri /transistorer) inn i stua. Uten at det gikk nevneverdig ut over lyden. Men i bakgrunnen lurer disse kineserne og Tannoyene, klart til å kuppe stuelyden igjen).
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut til at det tørker opp for bidrag fra eierne av SET-forsterkere her. Ikke overraskende siden dette er jo litt sære greier som de færreste bedriver.

    Da poster jeg et bilde av min tidlige SET-drøm. Ser ennå for meg at dette er forsterkeren til å ta med seg når man inntar gamlehjemmet. Ha en slik stående ved sengen slik at den varmer opp skrottet, et par lettdrevne HT som henger ned fra taket over sengeenden. Og et par gode hodetelefoner de gangene den sure mæggen i sidesengen klager.:rolleyes:

    cad300sei_c35354.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fa.. Skal vi dele rom gunner? :cool:
    Ja, hadde ikke det vært hyggelig da, HCS?! Hvis vi får hele rommet for oss sjæl, så er det gode muligheter for hønn og rør igjen, vettu;). (Nå ble jeg litt usikker på om jeg gleder eller gruer meg til gamlehjemmet!:p)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har vært medlem av SET klubben i mange år, Først med noen "billigforsterkere"
    før jeg gikk til Border Patrol, først SE300B dernest S10EXD. På nyåret kastet jeg en årelang avhengighet av 300B på sjøen og fisket opp ett par med AirTight 211 monoblokker. De låter akkurat slik jeg ønsker meg, ekstremt åpne og gjennomsiktige med masse klang som bare rør kan, men power nok til og rocke den grimmeste metallen på øredøvende nivåer uten og mukke.
    image.jpeg
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en slik engang. Den låt ikke som forventet og ble solgt. Tror den var den eneste i landet. AES CAD SE1. Hadde til og med Cetron 300B rør i den...

    AES CAD SE1.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Huff denne quotinga av mange bilder er slitsom.... Spesielt på mobilen :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fa.. Skal vi dele rom gunner? :cool:
    Ja, hadde ikke det vært hyggelig da, HCS?! Hvis vi får hele rommet for oss sjæl, så er det gode muligheter for hønn og rør igjen, vettu;). (Nå ble jeg litt usikker på om jeg gleder eller gruer meg til gamlehjemmet!:p)
    Aldri for seint å skifte fil. Vet om en som var over 70 og ble enkemann før han kom ut av skapet. ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fa.. Skal vi dele rom gunner? :cool:
    Ja, hadde ikke det vært hyggelig da, HCS?! Hvis vi får hele rommet for oss sjæl, så er det gode muligheter for hønn og rør igjen, vettu;). (Nå ble jeg litt usikker på om jeg gleder eller gruer meg til gamlehjemmet!:p)
    Aldri for seint å skifte fil. Vet om en som var over 70 og ble enkemann før han kom ut av skapet. ;)
    Vel, når den tid kommer, så er nok både min og HCS "maskineri" ute av drift likevel, så intet å frykte. Gjelder bare å holde seg unna "livsbegjærende piller". Uansett, i min bok er det langt mer å foretrekke å skifte fil enn å tilbringe mine siste år med en mægge som klager på min audiofile legning:cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fa.. Skal vi dele rom gunner? :cool:
    Ja, hadde ikke det vært hyggelig da, HCS?! Hvis vi får hele rommet for oss sjæl, så er det gode muligheter for hønn og rør igjen, vettu;). (Nå ble jeg litt usikker på om jeg gleder eller gruer meg til gamlehjemmet!:p)
    Aldri for seint å skifte fil. Vet om en som var over 70 og ble enkemann før han kom ut av skapet. ;)
    Vel, når den tid kommer, så er nok både min og HCS "maskineri" ute av drift likevel, så intet å frykte. Gjelder bare å holde seg unna "livsbegjærende piller". Uansett, i min bok er det langt mer å foretrekke å skifte fil enn å tilbringe mine siste år med en mægge som klager på min audiofile legning:cool:
    Dagens første lattersalve i krypten nå! ;)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Sukk, det må være lov med litt nostalgi eller....?
    To av de mange DPA forsterkere jeg har hatt. 211 PSE og 300B SE
    Begge gjorde jobben sin meget grundig. Skulle hatt plass og lommebok til å ta vare på alt - men det er vel bare en Neby.
    De 211 var virkelig noe, men herre jemini hvor de varmet. Rene vinterforsterkere, mytji lys og mytji varme!!

    Blokkergulv, langlukker copy.jpg
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Det var lov å snike med en SE pentode i det gode selskap også - var det ikke?? 70 watt klasse A, mens 550w går i lys og varme.
    Jeg får nok ikke årets diplom fra Energiforeningen....
    Mine nåværende GU81 interstage, plassert på egne traller, litt ubekvemme å flytte på med sine 55kg pr stk. Absolutt ryddige byggverk.
    2013-10-01 21.36.47 copy.jpg
    P1070576 copy.jpg
    P1240900 copy.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nostalgi er fet! Kjør gjerne på med bilder (og tekst) av det dere har hatt før (noe bla jeg har selv gjort). Heller noe noen her har hatt et forhold til fremfor bilder fra verdensveven. ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se at DPA er godt representert her. Det, bokstavelig talt, varmer.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    70 watt klasse A, mens 550w går i lys og varme.
    Jeg får nok ikke årets diplom fra Energiforeningen....
    Hehehe, 550w til lys og varme. Har du regnet på hva det vil koste å bruke ca tre timer hver dag i et år?;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn