Sesongstart OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Har fri på torsdag om det er en tålmodig turkamerat å få tak i.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    jobber på dagen torsdag, årets første fellestrening med Sagene på ettermiddagen.

    Hvordan er lørdag morgen/formiddag for deg?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg får trangt med tiden Lørdag formiddag, rekker ev en kort tur her hjemme før vi skall til Petter. Fri Fredag så får komme meg ut da, og hoppas rekke en tur imorrn tidl kveld.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Fritid.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Herlig! Svensk prog er aldri i beita for gode kommentarer. Det finnes en skive for enhver anledning virker det som!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Veldig trolig at jeg er klar for OV&VK-tur, særlig på lørdag. Kanskje helst etter lunchtid?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    11 i morgen lørdag på Hverven som en slags plan?
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skal ha kvalitetstid med sønnen i morgen, så det blir tur søndag for min del.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det blir noe senere på meg og i dag. Når drar du Cash? Mulig jeg drar nordover i ditt område
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Prøver og komme ut ca kl13 ikke før tilbake senest kl17. bare kom forbi så kjører vi sammen, eller vi kan møtes oppe vid lyskrysset på Trondheims veien der vi har skilles tidl.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fin tur sammen med totte idag startet i kraftigt hagel/snø vær:rolleyes: som totte konstaterte! "det var ikke sånn det var meldt" men lengre ut i Skedsmo så skein solen på oss:)
    Fikk prøvd oss side om side med travhest/sulky den hesten får trene mere:D

    Imorrn får jeg ikke blitt med, bursdag i familien kom jeg på akkurat tids nok!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Flott tur og nydelig hest, en relativt liten varmblodshoppe. Stedvis hadde vi riktig bra innsats og, og ble ca like slitne, men ikke helt utslitt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Javisst, fin mastiff-krysning: dogue de Bordeaux * amerikansk bulldog
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mange dyr å slå av en prat med på Ottestad, vil jeg tro. Betryggende for en som ikke akkurat er i form om dagen. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her er ett fint tilbud for ev flere i OVK som vil bli med oss:)
    FINN – Racersykkel

    [h=2]Beskrivelse[/h]Denne sykkelen er dessverre pent brukt. Etter å ha blitt overtalt av en svoger gikk jeg nemlig til innkjøp av denne racersykkelen våren 2013.

    Planen var å ta treningen til et nytt nivå, sykle til jobben samt delta på rittet Bergen - Voss. Kjøss meg på mandag.

    For å ta det positive først. Jeg fullførte Bergen - Voss i 2013. Etter det har sykkelen stått urørt.

    Sykling er nemlig den mest oppskrytte treningsformen som finnes. Her får man nemlig ikke valuta for treningstiden. For å oppnå samme treningsutbytte som 15 minutter jogging må man tilbringe minst 4 timer på sykkelsetet. Med andre ord en håpløs treningsform hvis man har jobb og/eller familie som man ønsker å beholde. Man kan like gjerne satse på dart eller biljard som treningsform. Da får man i det minste holde seg innendørs.

    Hvis man tror det ikke kan bli verre så er det bare å forsøke å sykle med et sykkellag. Du verden for et mas. Her skal man altså sykle av gårde med nesen oppi ræven på syklisten foran mens man "rullerer" og skifter plass i feltet i et bankende mas. I tillegg skal det gis tegn og man må følge kapteinens ordre. Avstanden mellom syklistene skal være maks 5 cm. Da kan man være sikker på at man ikke rekker å flytte fingrene over på bremsene hvis syklisten foran går på trynet. Sånn sett er man både overrasket og glad hvis man uskadet kommer gjennom fellestreningene. For å oppsummere litt så strider alt som skjer på sånn lagsykling med Trygg Trafikk sitt hefte "ABC i trafikken".

    Dessuten har dagens trafikkbilde fått en ny ubehagelighet for racersyklistene. Illsinte bilister har vi hatt en stund. Det som er enda verre nå er at man risikerer å bli frasyklet av gamle kjerringer med handleposer på styret som rolig cruiser forbi deg på el-sykkelen.

    Det skal bli deilig å slippe å se sykkelen hver gang jeg åpner bod-døren. Jeg kjøpte sykkelen for Kr 10.000,-. I tillegg følger det med en drikkeflaske m/holder og en liten veske der man kan ha busspenger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Flott Bergenshumor :D Og at det han skriver er helt riktig betviles ikke et sekund. Men hadde jeg ikke vært såpass grovt bygget kunne jeg godt ha kjøpt sykkelen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Fin sykkel. Jeg tor det er en "Allez" som har en aluminiumsramme som tåler grovbygde syklister uten problemer.

    Men nå er den visst solgt.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Nu när det är så kyligt i luften, vad är bäst att ha på överkroppen under jersey/jacka? Långärmad ullundertröja? Löstagbara armar? Vad är bäst mot frusna armar?
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Nu när det är så kyligt i luften, vad är bäst att ha på överkroppen under jersey/jacka? Långärmad ullundertröja? Löstagbara armar? Vad är bäst mot frusna armar?
    For meg funker det utmerket med langermet ulltrøye på de kalde/våte dagene og "supertrøye" når det er litt varmere/tørrere.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    kaviar.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nu när det är så kyligt i luften, vad är bäst att ha på överkroppen under jersey/jacka? Långärmad ullundertröja? Löstagbara armar? Vad är bäst mot frusna armar?
    For meg funker det utmerket med langermet ulltrøye på de kalde/våte dagene og "supertrøye" når det er litt varmere/tørrere.
    Vi skall finne ut av det i helgen her nere på kusten jag å elmer, bllir regn kallt og blåsigt:D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Riggat og klart infør helgens ov&vk sykkel treff på vestkusten Elmer tar turen ner denne gangen.
    været blir nog av den fostrande typen! men etterpå spiser vi smørgåstårta og lytter på plater:D
    20160429_092244.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Å milda makter som motivationen försvann när jag såg ut sovrumsfönstret idag. Aldrig har väl ullundertröja känts mer passande. Tack för tips karlar!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Synes en kollega kommenterte det ganske treffende i morges: Tiddelibom. Jeg velger meg Sobril....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi hade blitt invitert opp til Stange/Ottestad idag og sykle mange av de Gylne Gutuer sammen med Valentino:) Dette blev en dag att minnes, for en opplevelse i nydelige omgivelser:)
    Hvor/hvar vi syklet får noen annen fortelle men det blev kjørt i årets trasee, gamle og kommende Gutuer.

    20160508_123423.jpg


    20160508_142604.jpg


    Takk for en fin dag allesammen, og det ser ut som ni har været med er til neste helg:)
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har planer om en tur til Moss. Tenkte å legge ut ved 8-9 tiden.
    Hadde vært trivelig med selskap.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn