Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Tok meg en tur til litt sol og varme.

Til glede for @Karmana kommer det endelig et bilde av tær i naturlige omgivelser og ikke iført sokker foran et stereoanlegg 🤪😆
    IMG_6523.jpeg

Bor på Arguineguín park by Servatur. Ypperlig sted hvis en rolig ferie er målet 👍
    IMG_6508.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.895
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mistenker en liten dårlig kamuflert fotfetish her??? 🤣
    Jeg antar det er raust med kognitiv dissonans som gjør at du ikke har kommet til den omvendte konklusjonen. Med tanke på antall bilder av føtter på HFS er det kanskje på tide å bytte til et haifai forum og holde seg unna dette fetisj-forumet 😆

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Da var man hjemme igjen etter en uke med sol og varme, samt god mat og drikke 😊

Det var godt å finne plass i godstolen og slå på anlegget for å lytte til litt musikk igjen. Har sittet her en god time og kan vel konstatere at det låter helt ok her nå.

For lat i kveld til å spille plater, så da blir det strømming fra Tidal som gjelder.

image.jpg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    I går fikk jeg hentet en pakke med plater fra Apollon.

Den inneholdt to album jeg hadde sett frem til skulle komme i hus.

Først ut var Datarock:
    IMG_6542.jpeg

Neste ut var Frank Hammersland:
    IMG_6541.jpeg

Som bonus er albumet hans »So Easily Distracted« lagt ved denne utgaven av Atlantis:
    IMG_6543.jpeg

Frank Hammersland laget mye god musikk, dessverre gikk han bort i altfor ung alder 😢

Når disse er spilt er det tid for å pakke i bilen og kjøre på jobb noen dager. Hjem igjen sent langfredag.

Påskeaften blir det, ikke som hos mange andre lammelår, men nydelig pinnekjøtt fra Hemsedal 😋
    image.jpg

Så da er det på tide å ønske alle som har orket å lese helt hit en riktig god påske!😃🐣

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Da var påskefri startet for meg også. Har fått satt meg ned foran anlegget og spiller fra «Påskeegg omeletten» som @bluesbreaker la ut i sin tråd 😊 Endel ukjente låter og artister, så synes den er spennende.

Ellers så kommenterte broderen mine nye høyttalere i dag, var ikke positiv til utseendet på dem, kalte dem stygge 😢 Skjønner det ikke, jeg synes de er flotte!!

image.jpg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    YOU KNOW WHO - DUMB.

IMG_6555.jpeg

Noen ganger kan jeg prokrastinere over lengre tid.😆. Bestilte og fikk denne platen i hus i mai 2024, men har ikke sprettet plasten før i dag.
    Nr 69 av 200 eksemplarer.

Noen vil nok lure på hvorfor jeg har gått til innkjøp av denne (bandet er fra Stavanger og det er ikke helt min musikk😉), men årsaken er at sønnen til en kusine spiller gitar i bandet, og har spilt inn, mixet og mastret platen.

IMG_6557.jpeg

IMG_6556.jpeg

I mars spilte bandet i København, Kiel og Helsingborg. I mai blir det konserter på Stord, i Bergen, Oslo og Porsgrunn.

Link til platen:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    MOONSOON - EAST OF ASTEROID
    Er debutalbumet til et nytt norsk progrock band. Det kommer ut 2. mai på vinyl.

Helge Nyheim, trommeslager som er «verdensberømt» i Bergen, er drivkraften bak bandet. Han er også en dyktig vokalist. Spiller trommer og synger i The Nordic Floyd Show.

På albumet, produsert og arrangert av Daniel Hauge, deltar disse musikerene:
    - Ian Ritchie
    - Kjetil Møgster
    - Bjarte Aasmul

Andre som også bidrar er: Eric Campbell, Egil Hauge, Helge Haugland, Inge Rypdal, Kai Taube, Marie Moe, Bastian Veland, Ivar Kolve, Sharon Gaynor.

I dag ble første låt sluppet på strømmetjenester:

Platen kan forhåndsbestilles her:

PS: Jeg har bestilt den 😉
    Da var platen ankommet godset 👍

Fått en gjennomspilling, og vil få flere, liker det jeg hører!

Albumet er ikke lagt ut på strømmetjenester enda, kommer sikkert på fredag som er offisiell slippdato.

Det er sluppet en låt til fra platen:

Gi platen en lytt når den kommer, tror mange som liker prog vil like denne!

IMG_6563.jpeg
    IMG_6562.jpeg

Antinegativ

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    112
    Sted
    Å Velstand, Velstand...
    Torget vurderinger
    2
    Aj, aj, aj, min feil! Her har jeg rotet! Har etter hvert fått inntrykk at det som oftest er en Skage med i musikken…..og så lignet han litt 😊
    Stemmer det. Helge har laga mykje musikk saman med Morten Skage opp gjennom åra. Om Morten er i slekt med andre Skage på sentralen veit eg ikkje.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Stemmer det. Helge har laga mykje musikk saman med Morten Skage opp gjennom åra. Om Morten er i slekt med andre Skage på sentralen veit eg ikkje.
    Jeg er såvidt jeg vet ikke i slekt med Morten Skage. Er flere gårder her hvor eierne heter og har hett Skage i noen generasjoner. Så han har kanskje slektninger i nabolaget mitt 😊

Antinegativ

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    112
    Sted
    Å Velstand, Velstand...
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er såvidt jeg vet ikke i slekt med Morten Skage. Er flere gårder her hvor eierne heter og har hett Skage i noen generasjoner. Så han har kanskje slektninger i nabolaget mitt 😊
    Om ikkje eg hugsar feil, så hadde bestefaren hans med seg navnet frå ein annan kant av landet. Men han har vore med på mykje spanande musikk opp gjennom åra. ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Helge Nyheim på bildet på coveret er vel «Nordic Floyd Helge»?
    Hørte dem for ørtogfjørti år siden på Madam Felle og her om dagen i Moss igjen.
    Flink kar, skal høre på Moonsoon når det treffer Tidal, takk for tips @Seskage
    mvh

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.463
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    8
    Søndag kveld var @T-1 og jeg i Grieghallen på konsert med Wardruna. Vi startet kvelden med et par halvlitere med IPA på Apollon før konsertstart kl 21.

Plassene våre i Grieghallen var optimale, rad fem, så midt i salen at plassene hadde inngang fra hver sin side av lokalet 😆

IMG_6578.jpeg

IMG_6581.jpeg
    IMG_6580.jpeg
    IMG_6584.jpeg

Som alltid var det en helt spesiell stemning med musikken deres. Suggererende , monoton rytme og et helt spesielt lydbilde med instrumenter fra en annen tid. Musikken er nok ikke for alle, men den treffer meg.

Jeg var på forrige konserten de spilte i Grieghallen også, da var jeg litt skuffet over lyden. Denne gangen var lyden så bra som det er mulig å få den tipper jeg, så en stor forbedring.

Bergens Tidende hadde klar en artikkel på nett samme kveld. Der opplyste Selvik at de hadde fått tilbud fra italienske myndigheter om å ha konsert i amfiteateret i Pompeii! Det er visst ikke mange artister som får et slikt tilbud.

Dette var min tredje konsert med bandet, og det blir neppe den siste. Selv om jeg holder første jeg var på som den beste. Det var noe spesielt å se dem på Plenen på Bergenhus festning som er vanskelig å få til innendørs i et konserthus.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn