Diverse Service - god & dårlig

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.473
Torget vurderinger
18
Starter en tråd for gode og dårlige historier om service og kundebehandling, jeg begynner med en god erfaring.

Jeg kjøpte for en tid siden et billig dusjkabinett fra Jula på Finn. Kabinettet var ubrukt og lå i original ubrutt emballasje. Etter noen måneder fikk jeg somlet meg til å montere kabinettet. Da fant jeg ut at en vegg hadde produksjonsfeil og derfor ikke lot seg montere. Feilen var ikke noe selger kunne ha vært klar over og det hadde dessuten gått såpass med tid siden kjøpet så jeg syntes ikke jeg kunne klage til selger. Jeg stakk derfor innom Jula og bestilte en ny vegg til kabinettet. Veggen ankom etter 3 dager og da jeg skulle hente veggen så spurte jeg nærmest i en bisetning om det kunne være en reklamasjon. Jeg fortalte at kabinettet var kjøpt på Finn og at jeg ikke hadde kvittering. Selgeren skulle høre med sjefen og sjefen sa at det var ikke noe problem, bare ta med deg veggen du. Da jeg spurte om han ville ha den defekte delen sa han at det var ikke nødvendig. Fikk altså reklamasjon på noe jeg hadde kjøpt brukt, uten kvittering og uten engang å fremvise den feilproduserte delen. Dette dreide seg ikke om mye penger, men jeg fikk en veldig positiv opplevelse av Jula. Jeg vil ikke nøle med å handle der i fremtiden.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.949
Torget vurderinger
1
Bor på landet, så mye kommunikasjon foregår via mail.

Har ved flere anledninger funnet noe på nettet og sendt forespørsel med noen spørsmål om varen via mail til en trefire forhandlere. Svarene varierer fra skikkelig god dag mann økseskaft sketsj til virkelig gode og utfyllende svar på alle spørsmål. Det skal dog sies at flesteparten bare svarer på ett spørsmål, selv om de er satt opp i nummerert rekkefølge fra f.eks 1 til 4. Skulle tro at de som besvarer spørmål på vegne av butikken/forhandleren har hatt en minimum av opplæring og har noen retningslinjer om hvordan man besvarer en kundeforespørsel, men det ser dessverre ikke ut til å være særlig utbredt. Gjett hvor jeg plasserer min bestilling!

Topp Bunn