"Seriøst" på bruktbørsen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har lagt ut noen WW nettkabler til salgs, og fikk nettopp følgende PM:
"Hei Steinar
Å disse har du tengt å selle slik,di kan neppe vere orginele.
Med selv terminer kontakt fra Biltema(grusomt)
Klarte ikke å dy meg måtte bare si i fra. mener du driter deg ut på hifisentralen med noe sånt til en slik pris.
Missforstå meg ikke det er gått ment.
Ha en god sommer"

Jeg bryter nok ikke sammen på grunn av denne pm'en, men jeg tenkte at denne lustigkurren muligens har sendt lignende yndigheter til andre annonsører. Hvis "vakthavende" moderator føler seg kallet til å sende meg en PM, skal jeg oppgi navnet på brukeren, så kunne kanskje moderator ta en liten prat med ham.

For ordens skyld: Kablene ble kjøpt nye hos Tor på Lyric for noen år siden, og er selvfølgelig ikke tuklet med på noen som helst slags måte. Men de er kanskje ikke så fagre å se på.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.149
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Tor bør kanskje ta seg et kurs i estetisk kabelterminering.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vil tro at veggkontakten er 'kommet til' i ettertid, ja. Muligens importert med USA-stikk, og omterminert av Lyric. Han kunne sikkert med fordel spandert noe pent fra Furutech eller Oyaide mens han var i gang. Det ser jo unektelig litt jalla ut.

:)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
OK, så min nye venn kan ha et poeng.
Men gjelder det alle WW nettkabler som Tor selger? I så fall, shame on you, Tor!

vins666

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Antall liker
3
Hvis en selger hadde lagt disse kablene på disken og sagt at de var fabrikkterminert, hadde jeg rista på hode og gått.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Steinar_Lund skrev:
Men gjelder det alle WW nettkabler som Tor selger? I så fall, shame on you, Tor!
Hehe - jeg så bildet i annonsen. Dette ligner jo ikke grisen - tipper at elektrisitetstilsynet, eller hva de nå kaller seg, hadde avskiltet den kabelen din tvert. Shame on you, Tor! Dette var ikke pent!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Steinar_Lund skrev:
Din nye venn har absolutt et poeng imo.
Mvh.KW

P

Parelius

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Jeg har overtatt 8 nettkabler (WW) som ble kjøpt hos Lyric. Ingen har sett slik ut, så her tror jeg noe "spesielt" har skjedd.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Steinar_Lund skrev:
"Hei Steinar
Klarte ikke å dy meg måtte bare si i fra. mener du driter deg ut på hifisentralen med noe sånt til en slik pris.
Ha en god sommer"
La meg bare gjette:

Kom denne PM-en natt til i dag, sånn i ett-to-tiden? ;)

Syntaksen minner om en del surr som dukket opp på forumet også.

M

MORNING STAR

Gjest
Ja, din "venn" Steinar, lider av en seriøs dose dysleksi, eller kommet i godt humør etter å ha pattet en halvtime på en maispipe, også kommet i skade for å sett din annonse.
Nesten hvert ord er stavet feil.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.169
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Ler så jeg griner, takk for ditt humoristiske bidrag denne lørdagskvelden!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Vedlegg

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Hei det er meg ::) som kom til å klage på kabelen "forbehold om enkelte skrive feil" :D
Heldig for meg så har dere peiling og ser ganske gått.
Ha en god helg karer 8)

R.J

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
HAY2 skrev:
Ja, din "venn" Steinar, lider av en seriøs dose dysleksi, eller kommet i godt humør etter å ha pattet en halvtime på en maispipe, også kommet i skade for å sett din annonse.
Nesten hvert ord er stavet feil.
Hay2 du e fan mæ go. :D

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Antall liker
3.749
Torget vurderinger
3
Har jo vært forsøkt solgt flere ganger denne kabelen det siste halve året, bildet viser vel hvorfor den ikke er solgt da.
kommentaren fra "vennen" din har vel flere tenkt.
Ikkje braaaaa ;D

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Tor æ trur du ordne opp i hær!! det er bare å kjøp kabelen.
E jo røver pris. 8)

Mvh: R.J

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2010
Antall liker
72
Torget vurderinger
2
Er det dysleksi eller maispipe..?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Festus skrev:
Har jo vært forsøkt solgt flere ganger denne kabelen det siste halve året, bildet viser vel hvorfor den ikke er solgt da.
kommentaren fra "vennen" din har vel flere tenkt.
Ikkje braaaaa ;D
Jeg har solgt flere slike kabler det siste halve året. Alle så slik ut. Det gjør jo ikke saken bedre, hva Tor angår. Jeg har alltid likt Tor, og likt å handle hos ham. Men dette synes jeg egentlig er en litt stygg sak, og jeg kommer muligens til å ta det opp med ham.
Jeg tror vel at grunnen til at det har gått så tregt å selge denne kabelen, kanskje først og fremst er ukurant lengde. De andre, og kortere, kablene gikk relativt greit unna.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
vins666 skrev:
Hvis en selger hadde lagt disse kablene på disken og sagt at de var fabrikkterminert, hadde jeg rista på hode og gått.
Tor sa ikke det, muligens fordi jeg ikke spurte :). Det falt meg jo ikke inn at det kunne være noe muffens.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Dazed skrev:
Steinar_Lund skrev:
"Hei Steinar
Ha en god sommer"
La meg bare gjette:

Kom denne PM-en natt til i dag, sånn i ett-to-tiden? ;)

Syntaksen minner om en del surr som dukket opp på forumet også.
Hehe. Nei den kom midt på blanke efta'n.

sense

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
358
Sted
Rørvik i Nord-Trøndelag
Torget vurderinger
15
Ikke pent dette nei... Du får omterminere de og legge de ut igjen. Gode kabler dette,og med noen nye kontakter fra Ebay eller no lignende, kan gjøre den store forskjellen ;)...

mvh SenseAcoustic.

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Lydnisse skrev:
Er det dysleksi eller maispipe..?
Hei du din knallert.
Det e faktisk en go del nord norsk.
Har du dysleksi??
Tøver bare gør nu ikkje nokka ut av det hær å
R.J 8)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
sense skrev:
Ikke pent dette nei... Du får omterminere de og legge de ut igjen. Gode kabler dette,og med noen nye kontakter fra Ebay eller no lignende, kan gjøre den store forskjellen ;)...

mvh SenseAcoustic.
Hehe. Eller kanskje Tor bør gjøre det - litt mer estetisk denne gangen? ;) Eller kanskje jeg legger dem på sprit og beholder dem som et slags kuriøst minne.

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Steinar_Lund skrev:
vins666 skrev:
Tor sa ikke det, muligens fordi jeg ikke spurte :). Det falt meg jo ikke inn at det kunne være noe muffens.
Du får ta det opp med Tor. Burde vere rom for litt reklamasjon,
Ps! det har ikke hvert meningen å henge ut verken deg eller Tor.
Håper denne saken får en lykkelig slutt.

R.J :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
ru-jo skrev:
Steinar_Lund skrev:
vins666 skrev:

Tror heller jeg dropper hele greia. Dette er jo slett ingen stor sak. Det er mange år siden jeg kjøpte disse kablene, og det er småbeløp det er snakk om. Og jeg liker Tor for godt til å lage noe oppstuss om dette. Så som sagt, jeg legger kablene på sprit og glemmer det hele.

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Steinar_Lund skrev:
ru-jo skrev:
Steinar_Lund skrev:
vins666 skrev:

Tror heller jeg dropper hele greia. Dette er jo slett ingen stor sak. Det er mange år siden jeg kjøpte disse kablene, og det er småbeløp det er snakk om. Og jeg liker Tor for godt til å lage noe oppstuss om dette. Så som sagt, jeg legger kablene på sprit og glemmer det hele.
Det er jo gode kabler som fortjener et fungsjons og estetisk løft.
Her er en link til gode og billige kontakter. Bare KR:60,40(11$]+ frakt
http://cgi.ebay.com/New-P-079e-Gold-Plated-Schuko-EU-Mains-plug-connector-/130496645377?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6234c901

R.J

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
ru-jo skrev:
Steinar_Lund skrev:
ru-jo skrev:
Steinar_Lund skrev:
vins666 skrev:

Det er jo gode kabler som fortjener et fungsjons og estetisk løft.
Her er en link til gode og billige kontakter. Bare KR:60,40(11$]+ frakt
http://cgi.ebay.com/New-P-079e-Gold-Plated-Schuko-EU-Mains-plug-connector-/130496645377?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6234c901

R.J
Næ Dæven! Ser at det er gratis porto Wold wide. Orntlig røver kjøp ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Åjj! En sånn vil nok gjøre kablene et par hakk mer attraktive på brukten, ja!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Har noen sånne. De er Hong kong-kopier av Oyaide, og jeg kan informere om at man bare kan glemme å få de to tykke kablene inn i rompa på den.

Men de er veldig enkle å jobbe med.

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Dazed skrev:
Zomby_Woof skrev:
Har noen sånne. De er Hong kong-kopier av Oyaide, og jeg kan informere om at man bare kan glemme å få de to tykke kablene inn i rompa på den.

Men de er veldig enkle å jobbe med.
Må nokk skrive det som det er. Sonar og e-europa pluggene er ikke noe kopi av Oyaide.
Di har eksistert like lenge og er akkurat like god (di er ikke markeds ført opp i pris)
Som er eneste forskjellen.Ekte Rhodium ect.
Å når det gjellere Klipsch Ikon KF:26 & 28. er di ikke laget kunn for å selges i billi butikker. Men di er rett og slett re/Vamping av Ikon-serien Fås kjøpt i hele verden for di som gidder å imprtere di. Har pratet med folk lokalt på Klipsch butikken. Vet ikke hvor du har infoen fra "D" (penge folket ?)
ikke for å vere spydig men Jeg vill bare at rett skal vere rett.
Beklager at jeg dro litt Klipsch inn her.

God natt

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ru-jo skrev:
Må nokk skrive det som det er. Sonar og e-europa pluggene er ikke noe kopi av Oyaide.
Mine står det i alle fall "oyaide" støpt inn i plasten på. ;) Står ikke hverken "Sonar" eller "e-europa" på dem, men de er nøyaktig like den på bildet der. Kjøpt fra en ebay-selger i Hong Kong.

Det var ikke annonsert noe sted at det skulle være, likne på eller hete "oyaide".

Nummeret på klistrelappen på pluggen som synes på bildet, er Oyaides artikkelnummer på en slik plugg, men du kan selvsagt mene hva du vil.

ru-jo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2010
Antall liker
30
Sted
HARSTAD
Torget vurderinger
15
Dazed skrev:
ru-jo skrev:
Mine står det i alle fall "oyaide" støpt inn i plasten på. ;) Står ikke hverken "Sonar" eller "e-europa" på dem, men de er nøyaktig like den på bildet der. Kjøpt fra en ebay-selger i Hong Kong.

Det var ikke annonsert noe sted at det skulle være, likne på eller hete "oyaide".

Nummeret på klistrelappen på pluggen som synes på bildet, er Oyaides artikkelnummer på en slik plugg, men du kan selvsagt mene hva du vil.
:D Det har du rett i. Det er for di det er Oyaide og ikke Hongkong kopier.
Ha en Trivelig dag.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ru-jo skrev:
:D Det har du rett i. Det er for di det er Oyaide og ikke Hongkong kopier.
Originale Oyaide som jeg har kjøpt på ebay fra HK til $7-8 pr. stk?

Jau, det ville no bærre vær lækkert!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har lest et sted at Oyaide har hatt et problem med piratkopier. Bransjealert: Jeg har jobbet på Big Dipper, som selger Oyaide. (Ikke på lenge, men jeg handler fortsatt vinyl til hyggelige priser)

Likevel: Om disse ligner Oyaide i oppbygning skal det mer enn vanlig feite ledere til for å skape trøbbel. Mine 2,5 kvadrat lagde overhode ikke noe problem i Oyaide i hvert fall. Jeg kunne lett montert dobbelt så kraftige ledere.

Bare som et innspill i forhold til om de kan brukes. Om det er piratkopier, eller kvaliteten i forhold til originalen kan jeg ikke mene noe som helst.

Edit: Rompa, ja.... Da mener du å få dem gjennom plastdekselet. Det kan nok bli trøbbel, med den 'todelte/flate/8-tallsformen' på WW-kablene. Hmmm....

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Zomby_Woof skrev:
Edit: Rompa, ja.... Da mener du å få dem gjennom plastdekselet. Det kan nok bli trøbbel, med den 'todelte/flate/8-tallsformen' på WW-kablene. Hmmm....
Det var det jeg mente, ja. Terminering av lederne i pinnene vil ikke være NOE problem i disse, da det er mengder av plass der.

Om det er piratkopier, eller plugger som er sneket unna en produksjonslinje eller noe og så solgt billig, aner jeg ikke. Før jeg fikk dem ante jeg hverken hvordan Oyaide så ut, eller at disse liknet, men når jeg så "oyaide" støpt inn i dem (Vet ikke om det er disse eller bare apparatkontaktene i andre enden (akkurat samme "hus") som har denne teksten, men like fullt), undersøkte jeg litt, og fant ut at disse er tilsynelatende helt like.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nemlig. Da må låsemekanismen/strekkavlastingen i plasthuset bort, og det blir sikkert verken pent eller NEMKO-kosher.

Nei. Her ville jeg tatt en prat med Tor. Han burde klare å få tak i originale WW-stikk for en rimelig penge.

Topp Bunn