Seriøs audiokabelprodusent?

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Low-Q skrev:
Dette var interessant. Spesiellt interessant å se at de får samme resultater som jeg gjør i mine tester i plottene sine. Det som ikke er så oppsiktsvekkende er at tendensen i plottene for alle typer kabler er de samme på samme last med forskjellig kabler, mens ulik last gir klart forskjellig utslag i målingene. Ikke noe nytt altså.

Vidar
Javel. Hvis anlegget er forsterker - flat 8 Ohms last, da har kabler ingen betydning. Men, består anlegget av forsterker - høyttaler, ja da er kabelen av betydning. Det er resultatet i denne testen. Er din konklusjon motstridende?
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Kanskje moderator kan hjelpe? Jeg vet ikke hvordan man flytter innlegg fra tråd til tråd.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
@ mutz og low-q: Siden dere diskuterer den linken, var det mulig å legge innleggene til tråden du (mutz) opprettet? (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=37674.20) Ville gjøre ting litt mer oversiktlig… (Bare et forslag.)
Det er jeg helt enig i Parelius!
Det er nettopp slike innlegg det er av interesse å få i den tråden IKKE slikt som jeg f.eks. tar opp her vedrørende pris o.l.

Når det er sagt så vil jeg likevel kommentere det med at de har brukt en meget stor og strømsterk forsterker i sine forsøk, etter min mening sanssynligvis vil kunne gjøre eventuelle forskjeller HT. kabler i mellom mindre enn ved langt mer normale og mindre strømsterke forsterkere i matchen mellom effekt og ht.

Mvh.KW
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Har sendt en forspørsel til moderator. Om alle er enige lar det seg sikkert ordne.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Da har jeg flytta mine innlegg til den andre tråden, og sletta de herfra. Da skulle alt være OK :)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Low-Q skrev:
Da har jeg flytta mine innlegg til den andre tråden, og sletta de herfra. Da skulle alt være OK :)
Fint Low.Q Edit; At de også ble plassert i den andre tråden mener jeg ;)

Mvh.KW
 

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
89
Antall liker
0
kwil skrev:
Ikke sikker på om jeg forsto KW`s ønske MEN en seriøs kabelprodusent som BURDE interessere flere er denne:


http://www.latinternational.com/index.php/home/home%20-%20about%20lat.html

Les bl.a. deres tanker vedr. materialvalg og om mange "håndlagde" hi-end kabler :D


mvh
Det skulle være en seriøs produsent, noe LATinternational ikke kvalifiserer til i følge dette sitatet fra hjemmesiden deres:

NEW PRODUCT! We have developed an ultra High-End USB 2 cable. It will be great for down loading much improved fidelity of music and for other data purposes. It's now in production and will be available in the fall!
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Reima skrev:
kwil skrev:
Ikke sikker på om jeg forsto KW`s ønske MEN en seriøs kabelprodusent som BURDE interessere flere er denne:


http://www.latinternational.com/index.php/home/home%20-%20about%20lat.html

Les bl.a. deres tanker vedr. materialvalg og om mange "håndlagde" hi-end kabler :D


mvh
Det skulle være en seriøs produsent, noe LATinternational ikke kvalifiserer til i følge dette sitatet fra hjemmesiden deres:

NEW PRODUCT! We have developed an ultra High-End USB 2 cable. It will be great for down loading much improved fidelity of music and for other data purposes. It's now in production and will be available in the fall!
Hopp over det der (sliter med å svelge denne uttalelsen her også), les mere om kablene OG erfaringer :)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg ser at noen lurer på mitt egentlige ønske med tråden og det var vel å finne frem til produsenter som ikke er skikkelig dyre og som mener at det ikke er forskjell på kabler og dermed oppriktig mener at det holder med et eksemplar eller tilbud.
Dette fant vel asbjo frem til selv om denne hadde to tilbud og da så langt jeg kan forstå med en god forklaring på det.
Jeg hadde vel i tankene om at de fleste produsenter har opp til flere forskjellige tilbud i hver gren, hvor de suksessivt er bedre etter høyere pris (?)

Min mening om dette er jo at det er noen forskjeller ute og går, siden også produsenter som f.eks. Jenvig/Supra som vel må karakteriseres som rimelig seriøs har en mengde forskjellige varianter i sitt utvalg.

Jeg regner med at de dermed mener det også er forskjeller, men kan jo ta feil i om det er grunnen.

Det var litt fisketur for mitt vedkommende og noe godt mener jeg tross alt at det har kommet ut av det konf. tråden som er tegnestiftet ;)

Jeg har i min verden og erfaring store problemer med å forstå at enkelte ikke evner å høre noen som helst forskjell på HT.kabler..... dersom de har prøvet en del i flere forskjellige typer anlegg.

Det og stadig lese at det er noe vi innbiller oss er også vanskelig for meg å akseptere, særlig etter siste periode 8-10 måneders prøve over lengre tid med hver enkelt HT.kabel.

I forhold til hva enkelte hevder om at enkelte føler for langtidslytting, så må jeg bare si at det er det som gjelder for meg (noe jeg har skrevet om tidligere i denne tråden)

Jeg har ikke et godt korttidsminne og med bytte frem og tilbake mellom ht. kabel (som jeg i tillegg må gjøre sjøl) så blir ikke det den rette måten for meg.

Min effektforsterker er anbefalt å være avslått i ca. 5 minutter før den slåes på igjen eller kobles kabler til, dessuten så er jeg ikke egentlig glad i disse av og tilkoblingene, men har likevel valgt å gå gjennom en del langtidsskifter for på den måten å gjøre meg opp en mening om hvilken jeg føler er den rette for meg og det vil jo bli den som totalt sett gir meg en lydgjengivelse jeg liker best.

Mener da bestemt at jeg hører forskjeller som for meg er store nok til at jeg nok på sikt vil kunne gjøre et valg.

De forskjellene jeg da mener å høre har jeg ofte noe problemer med å ordlegge, slik at det kan presenteres nogenlunde fornuftig og forståelig for andre i en diskusjon om de.

Nå er ikke det for sin egen del viktig for meg, siden dette i første rekke dreier seg om et valg for meg og ikke et forsvar overfor andre av samme valg ;)

Kan jo likevel her nevne at det går på klangforskjeller, mot det lyse eller mer mot det mørke (som vel imo går på balansen mellom bass og øvre mellomtone/diskant.
Hvorvidt det er fyllde i bassen eller eventuelt slankere og strammere o.s.v.
Ikke særlig godt forklart vel og derfor holder jeg slikt for meg sjøl stort sett, men hva jeg liker eller ikke liker det føler jeg meg rimelig sikker på og det mener jeg for min del er lettere å av gjøre over tid, da luker jeg ut andre påvirkninger som dagsform, stress ved bytte, strømforhold og annet.

Med min dårlige hukommelse, kan jeg fort glemme hvilken ht. kabel jeg bruker også, fordi jeg aller best liker bare å komme hjem å sette på musikken og slappe av ;D

Merk også at det er HT.kabel jeg mener å høre forskjeller på og nettopp derfor er det den jeg søker etter.

Andre kabler (ikke mange) har gått mer på magefølelse uten slike former for egentester.

Strømkabler og forskjeller har hos meg svært liten prioritet, jeg har slått meg mer enn til ro med mine godt konstruerte PS Audio, kjøpt en tid hvor jeg nok hadde mer tro på forskjeller kabler seg i mellom enn i dag.
Tror nok at jeg i dag kunne slått meg helt til ro med hjemmemekka LMC kabel (som jeg faktisk har et eksemplar av ved siden av noen få Supra og nevnte PS audio plus og statement)

Lark. Jeg har Audiomagic rød og har hatt den blå og har fortsatt 6x3 meter med EKKJ på loftet som gjerne gis bort, ikke av annen grunn enn at om jeg ønsker å bruke kåre kabler så kjøper jeg meg heller den blå igjen (6kv) alternativt spør om å få låne tilbake min gamle fra Eik.
Ja, jeg har lyst til også å ta en ny runde med Audiomagic 6 kv.
Kanskje også prøve den til de tre titommera og min egen (eller annet) til uniQ delen øverst.

mvh.KW
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.753
Antall liker
21.627
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Bruker ikke Vidar P (kom tilbake!) Chord på 207ene sine? Chord var iallefall lite blingrettet, men de har muligens kastet seg på profittmaksimeringskjøret de også nå.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Han bruker vel Chord Signature. Like god som Valhalla til en fjerdedel av prisen sier noen. Jeg liker Chord jeg, bruker det selv, men de har jo lansert stadig dyrere kabler de også.

Og så har man jo Naim Nac A5. Naim er ikke snauere enn at de anbefaler denne 180kr/m kabelen sammen med sitt toppanlegg til nærmere millionen.
 
Topp Bunn