Hva skjer i kulissene på HFS?
|
det klandreverdig med denne saken er mangel på tilbakemelding fra Høvdingen til deg. Tok opp denne saken og fikk svar men det er ikke meg det gjelder. Vet at flere medlemmer (meg selv inkludert) vurderer videre deltagelse på forumet grunnet denne saken.ErosLoveking skrev:Beklager et åpningsinnlegg av en smule kryptisk art.
Kort fortalt; har ikke postet på HFS siden 3. august. Ble av en eller annen merkelig grunn "utestengt" fra forumet, men ikke bruktbørsen og PMer. Fikk ikke respons på hvorfor, og tok i bruk et annet nick for å følge med og holde kontakten med noen medlemmer her. Eros-kontoen var først oppe igjen som normalt etter et par uker, takket være et PM til øvrigheta fra et annet medlem.
Mitt andre nick har aldri postet et eneste innlegg på HFS, kun gjort seg til kjenne ovenfor noen andre medlemmer (ikke mods eller høvding), kun på PM. Til min overraskelse er denne kontoen/nicket nå borte.
Blir vi brukerne "kikket i kortene", dvs. private PMer lest? Er det noen i kulissene som trekker egne konklusjoner og sletter kontoer etter eget forgodtbefinnende?
Lysten til videre deltakelse må sies å ha blitt mindre, og jeg finner det hele ganske ubehagelig i grunn.
Mulig jeg har slengt med leppa på et par feil steder, men daglig postes det ganske drøye innlegg som får stå (forsåvidt riktig, misliker sletting), og medlemmene tuter og kjører videre. Mest sannsynlig har det vært noe teknisk som gjorde Eros-kontoen utilgjengelig for forumet. Selvsagt blir dette rene spekulasjoner fra min side, enn så lenge jeg aldri har fått svar tilbake.Vidar P skrev:Hva hadde du gjort galt da Eros? Eller var det hele muligens en misforståelse/inkurie?
Kan det være at du i lys av Trygve Aas Olsens bok om Dagbladets indre liv blir ansett som en sikkerhetsrisiko? ;DErosLoveking skrev:Mulig jeg har slengt med leppa på et par feil steder, men daglig postes det ganske drøye innlegg som får stå (forsåvidt riktig, misliker sletting), og medlemmene tuter og kjører videre. Mest sannsynlig har det vært noe teknisk som gjorde Eros-kontoen utilgjengelig for forumet. Selvsagt blir dette rene spekulasjoner fra min side, enn så lenge jeg aldri har fått svar tilbake.Vidar P skrev:Hva hadde du gjort galt da Eros? Eller var det hele muligens en misforståelse/inkurie?
Det jeg reagerer på, er hvorfor mitt sovende nick (navn uvesentlig) plutselig er borte. Vi lever i dataalderen, selvsagt er PMer tilgjengelig for de som drifter en side osv., tror alle forstår det, men fra der til sletting/utestengelse av en brukerkonto sånn uten videre er veien lang, veldig lang. Ikke minst siden det ikke forefinnes postinger eller emailregistreringer kun PMer mellom medlemmer som kan koble nickene til en og samme bruker.
Til de det måtte angå, ikke les det jeg skriver som drøye påstander, men som direkte spørsmål.
Det er helt riktig, det er ikke det det dreier seg om, men tredjeparts lesing av PMer kan være en årsak.bambadoo skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,28521.0.html
Angående pm's. Men det er ikke hva denne saken dreier seg om.
Takk, og der kom det et oppklarende svar, fra et dessverre ikke uventet hold.Roysen skrev:Om jeg ikke tar helt feil bør Eros selv skjønne hvor hans andre nick ble slettet. Det hadde vel med navnet han hadde valgt. Det tror jeg faktisk Eros skjønner selv, så hvorfor gjøre noe nummer ut av akkurat det?
Mvh
Roysen
Nettopp det var jeg redd for at flere skulle tro.Snickers-is skrev:Haha, da jeg så nicket "Roysenbær" var jeg sikker på det var Roysens reservenick![]()
Gjorde du noe sjæl for å forhindre det, f.eks. å gi beskjed på forumet at du ikke hadde noe med det nicket å gjøre?Roysen skrev:Nettopp det var jeg redd for at flere skulle tro.Snickers-is skrev:Haha, da jeg så nicket "Roysenbær" var jeg sikker på det var Roysens reservenick![]()
Mvh
Roysen
Akkurat det siste er det mange som gjør. Hva kan det komme av tro?Roysen skrev:Eros, dersom du ikke vil at dette skal bli et munnhuggeri mellom oss ønsker jeg at du tenker gjennom hvorfor du valgte nettopp det nicket og hvorfor du konsekvent uten unntak tolker det mest negative tenkelige ut av hva jeg skriver.
Mvh
Roysen
Hva mener du jeg kunne gjort eller skrevet som jeg var sikker på at alle medlemmene fikk med seg? Jeg synes spørsmålsstillingen heller burde være hvorfor dette nicket ble valgt.Steinar_Lund skrev:Gjorde du noe sjæl for å forhindre det, f.eks. å gi beskjed på forumet at du ikke hadde noe med det nicket å gjøre?Roysen skrev:Nettopp det var jeg redd for at flere skulle tro.Snickers-is skrev:Haha, da jeg så nicket "Roysenbær" var jeg sikker på det var Roysens reservenick![]()
Mvh
Roysen
Hvem er denne Ingen? ;DErosLoveking skrev:.....men det er jo tydlig at noen har "snakket" sammen. Ingen blir provosert av ingenting.
Man kan da aldri være sikker på at "alle" medlemmene får med seg alt. Men hadde du tatt et initiativ selv, ville jo "noen" ha lest det, og dermed ville risikoen for få at "flere skulle tro" ha blitt tilsvarende redusert.Roysen skrev:Hva mener du jeg kunne gjort eller skrevet som jeg var sikker på at alle medlemmene fikk med seg? Jeg synes spørsmålsstillingen heller burde være hvorfor dette nicket ble valgt.Steinar_Lund skrev:Gjorde du noe sjæl for å forhindre det, f.eks. å gi beskjed på forumet at du ikke hadde noe med det nicket å gjøre?Roysen skrev:Nettopp det var jeg redd for at flere skulle tro.Snickers-is skrev:Haha, da jeg så nicket "Roysenbær" var jeg sikker på det var Roysens reservenick![]()
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Les tilbake på forumet og se i hvor lang tid Eros har hengt på som en klegg og lagt helt andre tolkninger til grunn enn det som egentlig ble skrevet. Jeg spør igjen burde ikke spørsmålet være hvorfor det nicket ble valgt.Steinar_Lund skrev:Akkurat det siste er det mange som gjør. Hva kan det komme av tro?Roysen skrev:Eros, dersom du ikke vil at dette skal bli et munnhuggeri mellom oss ønsker jeg at du tenker gjennom hvorfor du valgte nettopp det nicket og hvorfor du konsekvent uten unntak tolker det mest negative tenkelige ut av hva jeg skriver.
Mvh
Roysen
Hva med ErosPervoKing?emotikon skrev:Hvem er denne Ingen? ;DErosLoveking skrev:.....men det er jo tydlig at noen har "snakket" sammen. Ingen blir provosert av ingenting.
Er fristet til å lage meg et nick med navnet ProvoKing.
Men andre får ta seg av dette- og gjør det.
(har ingenting med deg å gjøre Eros)
Ligger ikke oppe i dagen for meg nå, men kanskje en dag.....på et annet forum. ;DErosLoveking skrev:Hva med ErosPervoKing?emotikon skrev:Hvem er denne Ingen? ;DErosLoveking skrev:.....men det er jo tydlig at noen har "snakket" sammen. Ingen blir provosert av ingenting.
Er fristet til å lage meg et nick med navnet ProvoKing.
Men andre får ta seg av dette- og gjør det.
(har ingenting med deg å gjøre Eros)
feel free![]()
Jeg tror kanskje ikke allmenheten på forumet ser det slik. Vi har jo aldri noen mulighet til å være flue på veggen i vårt eget liv, men normalt tolker ikke andre uttalelser like negativt som den de kan synes rettet mot.Roysen skrev:Les tilbake på forumet og se i hvor lang tid Eros har hengt på som en klegg og lagt helt andre tolkninger til grunn enn det som egentlig ble skrevet. Jeg spør igjen burde ikke spørsmålet være hvorfor det nicket ble valgt.Steinar_Lund skrev:Akkurat det siste er det mange som gjør. Hva kan det komme av tro?Roysen skrev:Eros, dersom du ikke vil at dette skal bli et munnhuggeri mellom oss ønsker jeg at du tenker gjennom hvorfor du valgte nettopp det nicket og hvorfor du konsekvent uten unntak tolker det mest negative tenkelige ut av hva jeg skriver.
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
cybervision_ skrev:Jeg tror som tidligere nevnt at medlemmene her spiller alt for lite musikk, eventuelt for mye sinna-rock.
Nå har vi jo fått en avklaring fra vår Commander in chief og det hele virker jo nokså uskyldig spør du meg. Jeg er sikker på at du, Eros, skjønner at nicket kunne tolkes som en slags ironi og at noen har større tær enn andre.
Til syvende og sist er dette et forum om å like musikk og kose seg litt med veien for å reprodusere den på et bra nivå - hvorfor krangle, ellers i livet velger jo de fleste forskjellige biler/hus/katter osv...
Vel, god lørdag ønskes dere alle!
Nei, det er helt riktig. ;DErosLoveking skrev:Selvsagt, Boysenbær ville liksom ikke ha samme schwung over seg.
...............
Nå er det tid for betalt arbeid.