Sennheiser HD800 vs Hifiman HE-500

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Misforstå meg rett.

Jeg har ingen grunn til å betvile Lehmannaudio Linears kvaliteter. Den har fått mye ros, og har vært (ganske) lenge på markedet. Begge deler indikerer at den har attraktive kvaliteter.

Grunnen til mine kommentarer var (noe av) det du skrev om Sennheiser HD 800s bassegenskaper.
Jeg forstod intensjonen din. Jeg mener det imidlertid er interessant om HD800 låter generelt nøkternt i bassområdet "by-design" gitt at forsterkeren har kontroll og er noenlunde ufarget, eller om dette først og fremst er en indikasjon på at de ikke drives godt nok slik at jeg faktisk ikke har hentet ut det vesentligste av potensialet.

At HD800 med andre forsterkerkombinasjoner kan låte mer fyldig er så vidt jeg forstår ditt budskap, men jeg er altså mer opptatt av det ovennevte for å forstå HD800s egentlige karakter.

Når jeg får den nye DACen og hodetelefonforsterkeren vil jeg også kunne kjøre HD800 balansert. Jeg kommer også til å anskaffe tilsvarende for HE-500. Kanskje dette vil løfte ytelsene enda høyere.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Har selv ASUS Xonar ST (PCI-versjonen) og kan si det samme om den vs Grace Design m903 da jeg testet de to opp mot hverandre med Grado PS 1000. Har tolket det på en litt annen måte enn deg, nemlig at lydkortet er ekstremt bra. :)
Det er vel med head-fi som for ordinær hi-fi og andre hobbyer. Selv om det er vanskelig å innrømme/innse det, er det nok mye penger som brukes på ting hvor det faktiske behovet egentlig primært befinner seg utelukkende i eget hode.

Uansett er det mye morsommere å kjøpe flotte komponenter og ta del i illusjonen :)
 
Topp Bunn