Hi, hi. KO til amerikaneren. Godt jobba olefra. 
Bare for å klarere en liten detalj i forhold til trådstarters opprinnelige ønske om mer bass; HD-700 byr på noe mer nedover enn SRH-1840 gjør, såpass kan jeg røpe, så jeg ville ikke komme med dem som en anbefaling til akkurat det ønsket. Men på det meste annet, så er de en solid overraskelse. HE-500 og LCD-x har en del mer bass en både HD-700 og SRH-1840...Jeg har lenge vært nyskjerrig på 1840 - de ser bra ut. Gleder meg til å lese (og så må jeg få hørt på dem, selvfølgelig)
Den store overraskelsen er Shure sitt aller første forsøk på å lage en "toppmodell" i det vi godt kan kalle for hodetelefonenes mellomklasse; SRH-1840. Den viste seg å være et svært så hyggelig bekjentskap. Merkelig stille rundt Shure sine hodetelefoner her på HFS, jeg håper virkelig flere får stiftet bekjentskap med disse fremover![]()
[...]
Tror det var en Musical Fidelityforsterker jeg synes matchet 800 best, selv om den var billigst og "dårligst".
Hvilken MF var det?
Hvis dette er fra runden du gjennomførte i løpet av det siste året, var det sannsynligvis Musical Fidelity M1 HPA.Usikker. Testingen foregikk i Sterofil-butikken hvis det sier deg noe. De hadde tre forsterkere hvorav denne var billigst og minst "stram" i spesifikasjonene.
vredensgnag har forsøkt (åpen) hodetelefon + subwoofer og skrevet positivt om opplevelsen.Kan herren utdype dette nærmere? Headfi MED subwoofer?? Gleder megDet er ingenting som hindrer deg i å koble en subwoofer til head-fi-anlegget.Hvorfor ikke...både høre og føle lyden.
Hm. "Notere gammel tanke på blokka - og omsette den i praksis".![]()
http://www.elektronikkbransjen.no/Fagbladet/Utgaver/2012-4/FOLK-VIL-HA-DYRERE-HODETELEFONER
På CES i januar [2012] lanserte vi HD 700, dette er lillebroren til HD 800 hodetelefonene har en rekke familielikheter. HD 700 er en åpen hodetelefon, designet med litt mer varme i akustikken, sier Kuan.