Sennheiser HD 700 alternativ

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
He he, jeg var og hørte på begge på lørdag og gikk ut med HE-500 :)

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Men så er de bra og da, begge to! Forresten skikkelig spent på den nye Fostex ampen..

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Antall liker
42
Jeg har lenge vært nyskjerrig på 1840 - de ser bra ut. Gleder meg til å lese (og så må jeg få hørt på dem, selvfølgelig)

Den store overraskelsen er Shure sitt aller første forsøk på å lage en "toppmodell" i det vi godt kan kalle for hodetelefonenes mellomklasse; SRH-1840. Den viste seg å være et svært så hyggelig bekjentskap. Merkelig stille rundt Shure sine hodetelefoner her på HFS, jeg håper virkelig flere får stiftet bekjentskap med disse fremover :)
Bare for å klarere en liten detalj i forhold til trådstarters opprinnelige ønske om mer bass; HD-700 byr på noe mer nedover enn SRH-1840 gjør, såpass kan jeg røpe, så jeg ville ikke komme med dem som en anbefaling til akkurat det ønsket. Men på det meste annet, så er de en solid overraskelse. HE-500 og LCD-x har en del mer bass en både HD-700 og SRH-1840...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
567
Sted
Bergensregionen
[...]
Tror det var en Musical Fidelityforsterker jeg synes matchet 800 best, selv om den var billigst og "dårligst".
Hvilken MF var det?
Usikker. Testingen foregikk i Sterofil-butikken hvis det sier deg noe. De hadde tre forsterkere hvorav denne var billigst og minst "stram" i spesifikasjonene.
Hvis dette er fra runden du gjennomførte i løpet av det siste året, var det sannsynligvis Musical Fidelity M1 HPA.

Hvis jeg husker rett, var en av de andre Lehmannaudio Black Cube Linear (USB).

Du skrev vel om den runden i din anleggstråd(?)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
567
Sted
Bergensregionen
Hodetelefon + subwoofer

Det er ingenting som hindrer deg i å koble en subwoofer til head-fi-anlegget. ;) Hvorfor ikke...både høre og føle lyden.

Hm. "Notere gammel tanke på blokka - og omsette den i praksis".
Kan herren utdype dette nærmere? Headfi MED subwoofer?? Gleder meg:)
vredensgnag har forsøkt (åpen) hodetelefon + subwoofer og skrevet positivt om opplevelsen.

Man spiller altså på vanlig måte med en åpen hodetelefon (det er mulig at halvåpen også vil virke), men i tillegg sender man det samme musikksignalet til en subwoofer (eller flere) som dermed supplerer med ekstra og evt. fysisk bass.

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.217
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Ikke minst unngår man den største ulempen med hodefoner; man går glipp av muligheten til å plage naboene...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
567
Sted
Bergensregionen
Topp Bunn