Frakt og sending Sendt pakke i postoppkrav men ikke hentet ut, blir den automatisk returnert?

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Hei,

Jeg har sendt en pakke i postoppkrav men denne er ikke hentet ut enda, jeg får heller ikke kontakt med mottaker.
Noen som vet hvor lenge den blir liggende før den evt. blir returnert? kommer det kostnad på returen også?

Har aldri vært opp i denne problemstillingen tidligere så er litt usikker på hva som er rutinene her.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Pakken blir liggende 10 dager eller så før den blir returnert - på din regning.

Dette har skjedd meg flere ganger og nå har jeg sluttet å bruke oppkrav.

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Farsken :-(

jaja.. da spørs det om min Accuphace kommer i retur, sammen med ei regning fra posten i tillegg.
Det blir og kreve forskuddsbetaling framover.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Hvis det er en kjøper her på børsen bør vel vedkommende få karakter og kommentar som gjør at andre selgere styrer unna.

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
221
Torget vurderinger
5
Jeg tror vedkommende fant annonsen på finn.no, men enig i at denne typen useriøsitet bør vektlegges i karakter og kommentar om det hadde vært en her på berget.

K

Kafka

Gjest
Noe av problemet er at karaktersystemet ikke fungerer optimalt. Du kan ikke få sagt det du vil dersom ikke BEGGE TO gir karakter, og da gir selvsagt ikke den som "har noe å tape" karakter. Tror din karakter-givning blir skjult helt til også motparten har gjennomført sin karakter-gjivning. Det er mildt sagt en svakhet.
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Fordelen med oppkrav er at du i allefall får tilbake tingen du sendte. Er det dyrt er det bedre å få den i retur selv om du må betale returfrakt.

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Dette er et stort problem for oss bransjeaktører også, og jeg har selv gått bort fra postoppkrav.
Det fører nok til at noen ikke vil bestille hos meg, da jeg krever forhåndsbetaling, men det er veldig mye ekstrajobb å ta inn et dyrt produkt fordi noen har bestilt det, sende det, få det i retur og sitte med en vare til x antall kroner på lager som man egentlig ikke hadde tenkt seg :)

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Slike personer skulle vært registrert i et offentlig åpent register, utrolig ergerlig..

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
Litt utenom temaet, men jeg skulle sende et skjermkort i posten en gang. Jeg forlangte forhåndsbetaling på grunn av tidligere opplevelser med kjøpere som ikke henter. Kjøperen godtok dette og overførte pengene umiddelbart. Jeg sendte pakken dagen etter, sikker på at denne gangen slapp jeg å få den i retur. Et par uker senere fikk jeg en lapp i posten om en pakke som var kommet i retur... Jeg gjorde et par forsøk, men jeg klarte aldri å få tak i kjøperen igjen. Jeg tjente ihvertfall et par hundrelapper på det.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Også litt OT men nå er det tre personer som alle har sagt de skulle kjøpe forsterkeren min på finn som har ombestemt seg, grrr ...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det hele er vanskelig, siden ingen ønsker å gå i taperbua enten ved ikke avhentetvpakke eller at selger ikke sender noe. En god middelvei er å kreve forskudd tilsvarende porto+returporto og resten i oppkrav.

Jeg har tatt sjansen både som kjøper og selger, men det har gått bra :)

Mvh

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Slike personer skulle vært registrert i et offentlig åpent register, utrolig ergerlig..
Vi får opprette en tråd hvor vi legger ut nick name / navn på de som er kjeltringer - hvem lager den :)
Correct me if I am wrong, men................??

Tror av en eller anne pussig grunn at "Gamle Ugh" vil slette den umiddelbart. ( Tips: Les regelverk for HFS.:rolleyes: )

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg går fått ting i retur uten å betale for det. Gjaldt en forsterker jeg solgte via AVF. Vedkommende ble utestengt, jeg betalte totalt 300 i frakt..

Topp Bunn