Sending av hifi

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Det er sikkert mange her som har erfaring med å sende hifi produkter. Jeg skulle fått fraktet et par litt store høyttalere, og prisen jeg har fått fra Bring er avsindig høy. Er det noen som har noe tips eller erfaringer om hva som kan lønne seg?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har du sjekket med UPS, DHL, Schenker, etc?

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Bring knuser alt så godt de kan. Alt veltes opp i store nettingcontainere, og du skal pakke veldig godt for at ikke noe galt skal skje. For min del har de t.om. greid å ta knekken på kraftig originalemballasje på en cd-spiller slik at pappeskene ikke kunne brukes igjen. For ikke å snakke om de to Harman Kardon platespillerne som ankom som byggesett.....godt pakket i utgangspunktet.

Jeg skal også ha fraktet mellomstore høyttalere i nær fremtid, og kommer nok til å benytte Tollpost Globe. Sakene settes på palle, og røres stort sett ikke før ankomstterminal. Henter du der unngår du evt hardhent handtering på terminalen og omlasting for utkjøring. Sist jeg hentet høyttalere hos de gikk ekspeditøren og hentet kassene og bar de ut i bilen min. Spør Bring om det samme... Prisen er også levelig, selvfølgelig avhengig av vekt og volum.

KP-AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2010
Antall liker
0
staker skrev:
Det er sikkert mange her som har erfaring med å sende hifi produkter. Jeg skulle fått fraktet et par litt store høyttalere, og prisen jeg har fått fra Bring er avsindig høy. Er det noen som har noe tips eller erfaringer om hva som kan lønne seg?
Har tidligere jobbet i Tollpost og bruker dem selv i dag på varer over vektgrensen til
Posten.. Men uten fraktavtale er slike forsendinger kostbare.. ( som privat person )
Mitt råd er å ta kontakt med andre befraktere.. Privateide transportbyrå/langtransport... Et eks. ATV fra finmark til trondheim med Tollpost
ble estimert til 4.600,- ex moms på tilbudsavtale. Privateid selskap kom på 1.200,-

Prøv de som ikke er knyttet til jernbane-nettet ( dvs de som ikke inkluderer Cargo-nett ) Kjell Hansen Shiping er en aktør som har biler som går over hele landet, og kjører de ikke selv har de andre befraktere som overtar hvis det ikke passer inn i deres geografiske ruter..

Hvor skal det sendes fra og til ?

mvh
Kjell
www.kpaudio.no

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Det beste hadde selvfølgelig vært hifisentralens eget bringekorps ;D
Ingen spøk, vi er allerede noen som har gjort oss erfaringer med å frakte saker for hverandre når vi har kjøreærend imellom byer, og som kan forutsies litt frem i tid. Selvfølgelig kan det være angstfyllt å levere en kostbar box til en man ikke kjenner, og uten forsikring annet enn bileiers egen...

Noen som skal kjøre fra Bergen til Trondheim før jul? Et par middels store kassehøyttalere skal sannsynligvis oppover. Kjekt å få dekket noe av bensinkostnaden kanskje, og samtidig utvide nettverket??

staker

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Antall liker
43
Det er snakk om strekningen Kristiansand til Moss. Kan jo så klart hente i Horten dersom det hjelper på pris og praktisk gjennomføring.

KP-AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2010
Antall liker
0
Hei !

Kjell Hansen Shipping Eftf. ASP.O. Box 264 Alnabru - 0614 Oslo

Phone 22171515

Prøv dem som en start...

Ringstad transport ( Moss )
Schianders transport ( Moss )

mvh
Kjell
www.kpaudio.no

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Schenker fraktet mine ht fra usa.
Det gikk strålende.
De var imidlertid pakket i "likkister" store som hus måtte ha slagdrill for å få de opp.

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
staker skrev:
Foruten å sjekke med firmaer som driver med ordinær frakt, så hør med flyttebyråene... Kan være noen av de som skal hente/levere fra/til circa samme sted og som har plass på bilen og ikke sier nei takk til noen ekstra kroner. Norsk flytteforbund (google dem) har egen anbudsportal som sender ut anbudsforespørsel/oppdragsbeskrivelse til sine medlemmer. Finnes også andre "anbudsportaler" som kan brukes til slikt ...sende ut til flere... den som søker finner.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.563
Torget vurderinger
24
Mange gode råd her, sjekk gjerne også lokale mindre budselskap, har ofte lette lastebiler som kan ta slike ting.

For all del: IKKE BRING!!! IKKE BRING!!! IKKE BRING!!!! IKKE BRING!!!! Og ihvertfall ikke BRING!

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
417
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Vi har brukt flere fraktselskaper.
Bring er en av de beste. Har sendt mye DAAD produkter med Bring , null skader

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Er Bring det samme som Posten??

Min cd-spiller har brutt helt sammen etter en "tur" med Posten :mad: Ikke helt skadefritt altså, selv om alt annet jeg har sendt med Posten tidligere har gått bra.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Drar til Kristiansand i morgen ettermiddag og hjem igjen (Oslo området) på søndag.
Send PM om det er interessant.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
staker skrev:
Det er snakk om strekningen Kristiansand til Moss. Kan jo så klart hente i Horten dersom det hjelper på pris og praktisk gjennomføring.
Hallo, Kristiansand - Moss.
Det kjører du jo selv.

Topp Bunn