Sende fra Japan

Black&Blue

Medlem
Ble medlem
30.03.2017
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Er det noen som har noe erfaring med å sende ting fra Japan? Som f.eks en platespiller.

Hvilke selskap eller forsendelses metode er det best å bruke? Andre ting som er verdt å vite om?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.004
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
jeg hadde lenge kontakt med hifido i Japan angående kjøp av snurre,de ordnet frakten og frakt kostnaden var 2k.
ble ikke noe av handelen men det blir nok en snurre derfra etter vert

mvh

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Når jeg har bestilt ting derfra så har jeg gått for EMS, som det virker som de fleste japanske forhandlere gir mulighet til.

Har aldri tatt over en uke, og dyrest frakt har vært på et par bassgitarer (altså relativt store og tunge pakker), kom på 7-800 kroner per pakke. Mindre ting som cd'er, lp'er, fiskesneller osv kostet vel ikke stort mer enn det ville gjort å sende innenfor Norge.

Så vidt jeg husker har de en grense på pakker opp til 150cm lengde og/eller 30kg vekt. Kan være verdt å sjekke ut.

T

TT.

Gjest
EMS er ikke noe befraktningsselskap, men en forkortelse for Express Mail Service. Altså en internasjonal fellesbetegnelse på ekspresspost. EMS er dessuten sporbar gjennom feks Postens tjenester. Bruk de internasjonale kurèrselskapene for sikker og rask levering. Du har da god sikkerhet ved evt reklamasjon osv.

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Handlet fra Japan via eBay en gang, og ble veldig imponert over at det bare tok fem dager fra denne ble slengt i posten i Yokohama til jeg kunne plukke den opp her i Haugesund. Jeg reagerte med vantro da jeg fikk hentemelding så kjapt :)

pakke_japan-norge.png

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
16.268
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Har vært med på og få 45 kilos kartong på 3 dager med DHL fra Tokyo til Vestby........ tar som regel ikke lenger tid enn det....... det har tatt 5-6 dager noen ganger, men da er "proppen" tollen på Gardermoen.
20" container sendt med Hanjin express brukte 4 uker og 3 dager frem til Oslo havn.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.874
Sted
Hus
Kjøpte min Micro Seiki DD-100 fra HiFiDo våren 2013, og den brukte ikke mange dagene på ferden halve kloden rundt. Fantastisk godt pakket med dobbel kasse med platetallerken i bunnen og lokket i egen eske. Hentet den på godsterminalen på Karihaugen. Vekten av spiller og PSU var alene over 30 kg, og det var bare å montere den opp og alt virket perfekt. :)

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.313
Torget vurderinger
2
Kan bare skrive som de andre her, har selv mottatt varer som kommer frem uten en skramme og som fungerer. Mens noen ganger her hjemme klarer posten og bruke fryktelig lang tid, i tillegg har jeg opplevd skader på pakkene. Har ennå ikke opplevd skader på pakker fra Japan eller Asia generelt ennå, de vet hvordan ting skal pakkes.

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Antall liker
309
Pakker sendt med EMS pleier som sagt tidligere å komme fram veldig kjapt og hele og fine, så lenge innholdet har vært pakket forsvarlig pleier det gå greit.
Jeg har fått sendt noen pakker som ikke kan sendes med EMS, men det som vel kalles SAL, det har ikke vært vellykket, pakkene ser ut som de har blitt sparket helt fra Japan til Norge.

Pakke mottatt med svær knekk midt på 'fragile' merket som den jeg fikk sist, er jo nesten morsomt om det ikke var tragisk.

Black&Blue

Medlem
Ble medlem
30.03.2017
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Takker for alle gode svar. Container er nok i største laget ihvertfall i dette stadiet av sykdomsutviklingen :)

Det kan virke som at det å kjøpe fra Japan kan være ett veldig godt alternativ. Og så jeg som trodde det var uaktuelt p.g.a. høye frakt kostnader.

Topp Bunn