Seltersens Venner

G

Gjestemedlem

Gjest
Ikke så lett å få tak i Selters nå om dagen. Men Rema av alle plasser fører denne:

Det er en forfriskende drikk rett fra kjøleskapet. Den er litt saltere enn Farris eller Soda, men på varme dager er det ekstra saltinnholdet riktig bra. Det er nok mest brukt som blandevann, men utmerket som tørstedrikk.

Sikkert ikke alle som vil like den, spesielt hvis man ellers kun kjøper vann som noen har sølt litt sitrogress eller markjordbærdråper eller slikt i.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
50/50 eplejuce og selters + isbiter er gudedrekka på fyllesjuke og/eller varme dager.
Selters leve!

Honkey

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Du store. Jeg ante ikke at den fantes lenger. Sist jeg drakk selters var vel ca 15 år siden da jeg hadde sommerjobb på smelteverk (puuuh). Det ekstra saltet er akkurat hva som trengs i varmen. Jeg skal ha meg en tur på Rema tror jeg.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
HMMM!!

Nå ble jeg tørst! Selters skal jo blandes med blended whisky.

Eller var det motsatt? ???

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
JEJ skrev:
HMMM!!

Nå ble jeg tørst! Selters skal jo blandes med blended whisky.

Eller var det motsatt? ???
eller eu di vi
eller hva det het da jet var liten.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Boffen skrev:
JEJ skrev:
eller eu di vi
eller hva det het da jet var liten.
ÅDDEVI

Som er en forenkling av Livets vann, selvfølgelig. Som Whiskey. Og Akevitt (hhv Eau de vie, Uisgie beatha og Aqua vitae)

Eller ser jeg at en linker til et innlegg i bla' som snakker om at flaskevann er skummelt. Visst faen. Selters spesielt, ettersom selters er proppa med salt. Det er jo en av grunnene til at det er så deilig nå du er fyllesjuk, har jeg sagt! Farlig? LIVET er farlig!

Honkey

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg elsker Selters!!

Berentsen bryggeri i Egersund produserer etter den gamle gode oppskriften, og selger i 0,33l glassflasker.
Jeg kjøper gjerne et par tre kasser i slengen.
Det er den beste tørstedrikken jeg vet om, og også min kone liker den. Kan nesten ikke huske sist vi handlet brus her i huset etter at vi begynte med dette. ;)

Flott at det er mulig å få tak i denne vidunderlige leskende drikken andre steder også :)

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.07.2006
Antall liker
0
Selters er topp, Men jeg må nok dessverre holde meg på riktig side av Vørter-øl Grensa. Men begge drikker; Godt for kropp og sjel... :)

Topp Bunn