Seas metamodal joyđŸŽ¶đŸŽ”

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.390
    Torget vurderinger
    10
    Har hĂžrt dem (TPCD coax) hos bĂ„de inselwind og Seas) og de lĂ„ter veldig rent og smooth. Anbefales 👍

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    5.209
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    3
    Har disse hjemme nÄ med MK2 filter, dvs det samme som Seas har gjengitt.
    Klanglikheten med Insels TADs (tidligere DUC's) er slÄende lik bortsett fra i bassen.
    Disse mÄ ha sub, men det er jo ingen bombe.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.390
    Torget vurderinger
    10
    Enig. Og jeg var hos Insel og hÞrte TAD og TPCD coax ved siden av hverandre. NÄr vi i samme slengen hÞrte bÄnd og soft-domer sÄ datt vi fra Premier League og ned i OBOS ligaen.

TPCD har en veldig glatt og opplĂžst klang som gir likehet med beryllium.

Det vil sikkert bli diskusjon nÄ men jeg mener berylliumsklangen har det lille ekstra som titan og alu ikke har, en glatt silkeolje pÄ toppen. Og den feelingen fÄr jeg med TPCD. Et viktig moment i sammenligningen er selvfÞlgelig hvor oppbrytningene er. Men alt i alt, TPCD ga berylliums feeling.

Om det er stor forskjell pÄ DXT med alu og DXT med TPCD (Ø Frigg) det er det nok ikke.

NÄr det gjelder frekvensresponsen og vannfallet sÄ ser ikke det veldig bra ut:

Men coaxer har fordeler (punktkilde og spredning blant annet) og ulemper. Ex Machina bruker en 6,5» TPCD coax og Erin lovpriser den i skyene.

Uansett, TPCD coax imponerer og jeg har et par her nĂ„ til mitt kommende prosjekt 😎

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn