Politikk, religion og samfunn Sea Shepherd

slendrian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2012
Innlegg
175
Antall liker
135
Sted
Rødøy
– Vis "Sea Shepherd" ryggen -itromso.no

Jeg lar meg fascinere over kommentarene under denne artikkelen. Fantastisk hvor mange mennesker som forsvarer disse "førbanna bandittan" for å bruke dialekt. Siden hvalfangst er miljøkriminalitet så utnevner de seg til havspoliti og leker pirater. Saboterer for arbeidsfolk og senker skip i havn. Fullstendig uten konsekvenser.

Her skyter russiske spesialstyrker mot Greenpeace-aktivistene - TV2.no
Putin prøvde seg, men til og med han ga etter og benådet de han tok i fangenskap.

Har virkelig Norge så små baller at vi ikke tør utvise dem fra norske farvann?
 
B

Briern

Gjest
" Sea Shepherd" blir godt passet på av et av marinens fartøyer her i Tromsøsoinnet. Men, når jeg titter ut av vinduet nå så er de dratt av gårde . Kvalkjøtt og kobbesveiva var vanlig kost i oppveksten, for ikke å snakke om nyskutt nise. Men, det var dengang da. Heldigvis får man no tak i kvalkjøtt og kobbesveiva ennå. Men, nisa, det er nok bare minnene igjen, dessverre.
 

ags88

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
54
Antall liker
7
Sted
Møre og Romsdal, Smøla
Følger nøye med "sa karran der" på ais`en, man vet nesten aldri hva de kan finne på....

Men men, lite kvalkjøtt igjen i fryseren er det også, må vel kjøpe ett par kilo igjen, ett lite spolstykke eller noe :cool:
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.685
Antall liker
9.282
Sted
Trondheim
Hvalkjøtt er godt, og så lenge man bare høster på bærekraftige bestander og man bruker så mye av dyret som mulig, ser jeg ingen grunn til å forby hvalfangst. Den måten det forgikk på tidligere derimot...
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det er klart at om man ikke aksepterer bruk/produksjon/fangst av dyr til mat i det hele tatt så vil man ikke godta hvalfangst heller, men i en verden som fores av industriell husdyrproduksjon er det litt underlig å velge seg ut hvalfangst som arena for dyrevernengasjementet sitt.

Et poeng som sjelden nevnes er størrelsen på en hval. Om man gjør et forsøk på å beregne gjennomsnitlig mengde menneskepåført lidelse hos dyr (intensitet*tid) per kg produsert eller jaktet kjøtt er vel hvalfangst betydelig snillere enn det meste annet.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.980
Antall liker
6.200
Nå må dere ikke såre hvalens innerste følelser.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Det er klart at om man ikke aksepterer bruk/produksjon/fangst av dyr til mat i det hele tatt så vil man ikke godta hvalfangst heller, men i en verden som fores av industriell husdyrproduksjon er det litt underlig å velge seg ut hvalfangst som arena for dyrevernengasjementet sitt.

Det er alltid noe som er verre, så det er ett dårlig argument i de fleste sammenhenger syns jeg.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det er klart at om man ikke aksepterer bruk/produksjon/fangst av dyr til mat i det hele tatt så vil man ikke godta hvalfangst heller, men i en verden som fores av industriell husdyrproduksjon er det litt underlig å velge seg ut hvalfangst som arena for dyrevernengasjementet sitt.

Det er alltid noe som er verre, så det er ett dårlig argument i de fleste sammenhenger syns jeg.
som sagt: aksepterer man ikke å jakte/fange/spise dyr så er man naturligvis mot hvalfangst og, men igjen, det er et rart sted å sette inn støtet. Men for all del, hver med sitt.

og det er ikke alltid noe som er verre. Noe må jo være verst.
 
Topp Bunn