Se der ja...

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Idiotene har ikke engang greid å finne et norsk navn til dustepartiet sitt.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
"- Mitt håp er at om femten år vil Norge i likhet med USA se en 2. generasjons innvandrer i jobben som statsminister, sier Butt. Også ved kommunevalget om tre år håper 63-åringen på et brakvalg.

- Jeg tror ordfører i Oslo om tre år vil være en norskpakistaner, sier norskpakistaneren."


Det som skremmer meg, er at jeg tror han får helt rett... Naive nordmen holder døren vidåpen og legger til rette, for at det samme skal kunne utspille seg her, som i eksempelvis Sudan...
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Tubesnake skrev:
Idiotene har ikke engang greid å finne et norsk navn til dustepartiet sitt.
Hvorfor skulle de finne et norsk navn, det er jo ikke et norsk parti...?

Tror forøvrig ikke partiet nødvendigvis er et "dusteparti" heller, men faktisk et parti som tar høyde for at snart hver 3. Oslo-borger er innvandrer, og at det er kun et spørsmål om tid før de utgjør en majoritet.

Norge tok i mot 3805 registrerte innvandrere i løpet av første kvartal i år, og man antar minst like mange illegale. Altså et sted mellom 30 og 40.000 i året.
legger man de tallene sammen med de andre og tredjegenerasjons innvandrerne som fødes her til lands (flere av Oslo-skolene har jo nå 80-90% innvandrerelever), synes faktisk tidsperspektivene han presenterer, nokså fornuftige.

For en "god muslim" vil det nok ikke være særlig aktuellt (å få lov til), å gi sin stemme til noen andre partier, med et slikt alternativ til stede.

Timingen av partiets opprettelse sammenfaller nok ganske bra med et vippepunkt der antallet innvandrere, som han selv sier det, gir ham god ryggdekning...
 
S

Slubbert

Gjest
Fytte rakkern så lei jeg begynner å bli av denne endeløse lavmåls skremselspropagandaen. Jadda jadda, alle innvandrere er maur uten en individuell tanke som flokker hit for å ta over steinrøysa bla bla fuckings bla. Fyren driver valgkamp på den pakistanske landsbygda, de som vil stemme på ham er folk uten utdanning med null forståelse for hvordan politikk fungerer og som rått sluker utspill så populistiske og billige at de får Per Sandberg og Martin Kolberg til å fremstå som professorer i statsvitenskap. Kanskje holder det til et par plasser på bystyret, så vil det gå frem til første budsjettbehandling før partiet spiller seg selv fullstendig over sidelinjen ved ikke å forstå en dritt og henvises til politisk insignifikans.

Om det kommer en innvandrer eller etterfølger derav og blir ordfører i Oslo vil han helt sikkert representere Høyre, AP eller et av de tradisjonelle partiene. Hva så? Obama er andregenerasjons innvandrer, det hadde bare vært flott om noen ble mer synlige i samfunnsdebatten her på berget også, dog én med litt mer intellektuell pondus enn denne B-skuespilleren fra Bollywood.

Utslag på nevroseskalaen: 0.

Det som er atskillig mer foruroligende er at noe som begynner å ligne et flertall (i allefall dominerer de på nettet) har blitt så hjernevasket av kollektivistisk gruppetekning og fordommer (rasisme er en forlengelse av sosialistisk klassetenkning i grunn, men det er en annen diskusjon) at når de ser dette...

 

Vedlegg

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Nettopp denne naive troen på at flertallet av innvandrere, skulle være mer nyanserte og reflekterte enn den jevne normann, er den største faren her tror jeg. Man trenger vel ikke være noen rakettforsker, for å forstå at FRP-taktikk som åpenlyst fungerer på nordmenn, ikke skulle fungere noe dårligere på innvandrere? Og resultatet: at slike folk som denne herren faktisk kan få makt. Makt til å legge til rette for større makt...

Folk blir ikke automatisk mer opplyst av å flytte over et par landegrenser. De som kommer hit til Norge, er like mye kilden til og et produkt av det samfunn de "flykter" fra, som de er et "offer" for det. Dette tilkjennegir seg tydelig i form av en sterk hang til å holde fast ved, og liketil dyrke den kultur og livsførsel de "flykter" fra.

Når noen av deres egne frir til dem ved hjelp av populistisk "propaganda", er det lite som tilsier at de skulle være noe mindre mottakelige enn nordmenn. Når det i tillegg gjøres gjennom deres "egne" medier på eget språk, betviler jeg at norske politikere og partier har mye å stille opp med, når velgerne ikke forstår norsk (og mange ikke en gang ønsker å lære det).

Det blir en spennende valgkamp.. :)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.138
Antall liker
9.456
Jeg kan ikke annet enn å flire litt. Når man sier "muslim!" så tenker folk på det som en uniform gruppe. Det er faktisk ikke et land som heter Muslimia, slik enkelte tydligvis tror. Det er større forskjell på muslimer fra Algeri og muslimer fra Pakistan enn det er på kristne fra Norge og kristne fra Italia.
 
S

Slubbert

Gjest
novgarod skrev:
Man trenger vel ikke være noen rakettforsker, for å forstå at FRP-taktikk som åpenlyst fungerer på nordmenn, ikke skulle fungere noe dårligere på innvandrere?
Den fungerer kanskje omtrent like godt da, det tilsier at de har et potensiale på rundt 30% av stemmene til norskpakistanere. Vi kan si 30% av alle innvandrere fra midtøsten-området og det er allikevel ikke nok til å nå sperregrensa på tinget. Eller 30% av de du kaller "gode muslimer"; ifølge Liberalt Laboratorium er ca 18% av innvandrerne med bakgrunn fra muslimske land aktive religiøse som går jevnlig i moskéen, det vil si 30% av 18% av 100.000, eller ca 6.000 stemmer. Når FrP kan få 30% av stemmene fra nordmenn uten å utløse dette i særlig "makt" så skaper ikke tanken våkenetter.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Huff så udemokratisk av dem, tenk å våge å opprette et politisk parti for å søke innflytelse, og atpåtil lage en lett modifisert kloning av FrP. :eek:
 
V

vredensgnag

Gjest
Virker som om enkelte tror ulovlige innvandrere har stemmerett?

Ganske mange barn av innvandrere stemmer på og er medlemmer i norske partier, som del av integrasjonen de ønsker å være med på. Klokelig skjønner de at det er bedre veier til makt slik enn ved å stemme på tjommisen bak dette utspillet. Nordmenn som tror alle innvandrere vil gå i fanetog bak dette partiet har kanskje grunn til å puste dypt inn et par ganger og ta en virkelighetssjekk.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Minner egentlig ganske mye om Kristent Samlingsparti. Finnes folk som er blåst nok til å stemme på dem også.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
novgarod skrev:
For en "god muslim" vil det nok ikke være særlig aktuellt (å få lov til), å gi sin stemme til noen andre partier, med et slikt alternativ til stede.

Timingen av partiets opprettelse sammenfaller nok ganske bra med et vippepunkt der antallet innvandrere, som han selv sier det, gir ham god ryggdekning...
Absolutt ikke. Er det noe pakistanerne har integrert seg til fulle i så er det janteloven. Innenfor disse miljøene omtales han her som en PR-kåt bondetamp og han latterliggjøres over en lav sko.
Slike partier har prøvd å stille liste før, ved lokalvalg, og har endt opp med 0,ettellerannet stemmer.
Så du kan nok fremdeles sove trygt om natten.
 
V

vredensgnag

Gjest
Nå vet ikke jeg hvor filmprodusent Ghafoor Butt rangerer i hierarkiet blant pakistanere i Oslo, men det er vel kun kineserne her som har bedre styr på hvem som får bestemme hva, og når.

Ellers registerer jeg at han etter å ha lansert partiet i fjor, nå skal til Pakistan og lansere partiet der -- så her smaker det litt av "I have a political party in Norway, and am very influential."
En navnebetraktning: Siden Arbeiderpartiet er gått over til å bli et rent administrasjonsparti, kunne han vel like gjerne tatt det navnet, på norsk, siden det er ledig?
 

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Arbeiderpartiet har vært et administrasjonsparti siden 1945, så det er ingen nyhet.

Hvorfor skal et parti automatisk få stor oppslutning i den gruppen de henvender seg til? Pensjonistpartiet fikk ikke en million stemmer sist jeg sjekket. Ikke på langt nær en million. De er faktisk så små at det ekstreme venstre er større.

Nei, dette skremmer ikke meg i det hele tatt. Innvandrere generelt har stor respekt for landet vårt, og de kunne aldri tenkt seg å stemme et parti med så snevre tanker som dette. I likhet med at våre pensjonister ikke gikk på limpinnen til det absurde pensjonistpartiet, som forøvrig også baserte mye av sin politikk på fremmedangst.
 
Topp Bunn